F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon. Lando Norris és a Red Bull gyenge hétvégét zárt, Lewis Hamilton viszont végre kezd összebarátkozni a Ferrarival! Lássuk a Bahreini Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb?
Lando Norris már az előszezoni tesztek után sem rejtette véka alá, hogy nem érzi magát komfortosan a 2025-ös McLarenben. Bár a brit pilóta később megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, előre jelezte, hogy a bahreini versenypálya kihozhatja az autó gyengeségeit.
Ez meg is történt: Norris egy gyenge időmérő után csak a hatodik lett a hétvégén, s bár a versenyen felküzdötte magát a harmadik helyre, valós győzelmi esélyei nem voltak. Csakhogy eközben Oscar Piastri a másik McLarenben ülve pályafutása talán legjobb hétvégéjét teljesítette: az időmérőn egyedüliként futott 1:29-es kört, a versenyen pedig magabiztos rajt-cél győzelmet aratott.

Bár Piastri kiemelkedő formája és Norris küszködése Bahreinben vált igazán látványossá, a brit már Japánban és Kínában sem volt olyan meggyőző, mint a szezonnyitón. Aggasztó, hogy nem újkeletű problémáról van szó, a megoldás pedig nem egyértelmű.
"Valami nem klappol köztem és az autó között. Nem tudok olyan köröket futni, mint tavaly. Akkor minden kanyarban tudtam, hogy mi és hogyan történik az autóval. Úgy éreztem, teljesen én irányítok. Idén viszont nem is lehetne másabb a helyzet. Még Ausztráliában sem éreztem magam magabiztosnak [...], akár nyertem, akár nem. Az autó megagyors, ami jelenleg segít elfedni a problémák egy részét. De a közelében sem vagyok annak a helyzetnek, amiben tavaly voltam" - idézte Norrist a futamot követően a motorsport.com.
Mindeközben Andreas Stella csapatfőnök igyekezett megvédeni a versenyzőjét, és a csapat felelősségét hangsúlyozta. „ [Norris] feltartja a kezét, és teljesen felmenti a csapatot a felelősség alól azzal, hogy "ez én voltam, nem a csapat". Ami egyáltalán nem igaz. Voltak dolgok, amiket mi sem csináltunk jól, és amelyek megnehezítették Lando dolgát. Ezeket technikai szempontból pontosan ismerjük. Lando alkalmazkodik ehhez, és együtt dolgozunk a megoldáson. Más versenyzők ilyenkor azonnal a csapatot hibáztatják, de Lando nem ilyen. Pontosan értjük, mi történik, és bár ez egy kis alkalmazkodást igényel majd Landótól és a csapattól is, nagyon bizakodóak vagyunk, hogy sikerül megoldani." - idézi a vezetőt a formula.hu.
Bármi is legyen a háttérben, Norrisnak és a csapatnak mielőbb meg kell találnia a magoldást a problémákra. Ha Oscar Piastri kiemelkedő formája tovább folytatódik, a brit könnyen komoly hátrányba kerülhet a világbajnoki címért folytatott harcban.
Bajban a Red Bull
Nem csak Lando Norris teljesített az elvárások alatt Bahreinben. A Red Bull talán az elmúlt évek leggyengébb versenyét produkálta: Max Verstappen csak hetedik lett az időmérőn, a futamon pedig látványos szenvedés után hatodikként futott be, 34 másodperc hátrányban Piastri mögött. Yuki Tsunoda a tizedik helyről rajtolva végül kilencedik lett.
Egyre egyértelműbbnek tűnik, hogy a bikáknál komoly a gond, ezt pedig már a csapat sem tagadja. "Ez egy nagyon nehéz nap volt a Red Bull számára, ez minnyájunknak egyértelmű. A lehető leghamarabb teljesítményt kell találnunk [...]. Az autó nem a leggyorsabb, a boxkiállások pedig nem működnek. Ez elfogadhatatlan." - nyilatkozta Helmut Marko, a csapat kulcsember, aki szerint nagyon sok problémájuk van, a csapat bahreini teljesítményét pedig "rendkívül aggasztónak" nevezete.
Ráadásul a világbajnoki címek elbukásán kívül komoly következménye is lehet annak, ha a csapat nem tud érdemben javulni. Bár Max Verstappennek 2028 végéig szerződése van a bikákkal, ha a Red Bull nem ad neki megfelelő autót, jogában áll eligazolni. Mikor Markót arról kérdezték, aggódik-e emiatt, a formula.hu szerint meglepő őszinteséggel válaszolt: "Nagyon! Fejlődnünk kell a közeljövőben, hogy olyan autója legyen, amellyel győzni tud."
Hamilton végre kezdi megérteni a Ferrarit
Bár a kínai sprintfutamot megnyerte, Lewis Hamilton mégsem találta az összhangot a Ferrari 2025-ös autójával. Úgy tűnt, ez a tendencia a Bahreini Nagydíjon is folytatódik, hiszen a rutinos hétszeres világbajnok csak a kilencedik helyet szerezte meg az időmérőn.
Vasárnap azonban fordult a kocka: miközben csapattársa, Charles Leclerc két helyet is veszített, Hamilton négyet előzve ötödik lett. Ami ennél is fontosabb azonban, hogy saját elmondása szerint végre kezdi megérteni a Ferrari működését. "Egyértelmű, hogy mi emberek nagyon ragaszkodunk a beidegződéseinkhez. Olyan sokáig vezettem ugyanannak a csapatnak az autóját, hogy... most egy új autóban ülök, ami teljesen más vezetési stílust igényel. Most használom a motorféket - ilyet pedig sosem csináltam az elmúlt években. A fékek is nagyon mások: Brembót használunk, miközben az elmúlt 15 évben a CI-hez [Carbon Industrie] szoktam hozzá. Az autót nagyon máshogyan kell vezetni, én pedig ehhez alkalmazkodom. Azt hiszem, lassan végre ráérzek, és sikerül eltalálni az egyensúlyt" - nyilatkozta Hamilton, aki a következő hétvégén már alkalmazni fogja a Bahreinben tanultakat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
