A batidai kastély felé vezető, 4413-as, egyébként alig használt út felújítására kétszer több pénzt szántak, mint amennyit máshol ilyenre elköltenek. Indoklásként a hódmezővásárhelyi önkormányzatot, a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnokságát és a 47-es híd bővítését hozták fel, írja az Átlátszó. A lap ezért kikérte a Magyar Közúttól, hogy a korábbi, nagy volumenű felújítási programban hány olyan út van, amit ilyen alapossággal alakítottak át, mint a batidai Lázár-kastélyhoz vezetőt.
A Közút által említett, a Magyar Falu program kereteiben megvalósított, 50 milliárd forintnyi munkálat 250 kilométerre vetítve átlagosan 200 millió forint/kilométer árú felújítást jelentett 2019-ben, a most futó TOP-program kilométer-költsége pedig 300 millió forint körüli. Ezzel szemben a 4413-as útnál kilométerenként 500 millió forint feletti volt a felújítási költség, hiszen a batidai kastélyhoz vezető, bő 6 kilométeres szakaszra bruttó 3,3 milliárd forintot költött a Közút.
A Közút válaszként küldött táblázata alapján a Magyar Falu program első ütemében elvétve akad pályaszerkezet-csere. De ez nem is azonos azzal, ami Batida környékén történt, ott ugyanis a földmű-szerkezetet is kiszedték és kicserélték a burkolatalap és a burkolat alatt. Ilyen leírású munka pedig egyáltalán nem szerepel a Közút által kiadott, 50 milliárdos projektlistában.
A lap azt is megkérdezte, mely munka hasonló műszaki tartalmú, mint amit a batidai kastélyhoz vezető 4413-as úton végeztek el, konkrét válasz helyett azonban csak általánosságokat említettek.