A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
- A McMurtry Spéirling a világ egyik legdurvább villanyautója: 1000 lóerős, 1000 kilós, és 1,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
- Az egytonnás autó 2 tonna leszorítóerőt termel. Egyhelyben állva is.
- Megnézték, hogy tud-e fejjel lefelé haladni.
- Tud.
A világ leggyorsabb, utcai villanyautója a Rimac Nevera, aminek a legkeményebb változata a 2107 lóerős Nevera R: a horvát szörny 1,74 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 412 km/h. Akadnak azonban a Neveránál is drasztikusan meredekebb, elektromos cuccok, ha nem szempont a rendszám.
Itt a 2107 lóerős Nevera R, de nem ez lesz a Rimac legdurvább modellje
A modell könnyebb, erősebb, alacsonyabb és sokkal több rajta a szárny.
A McMurtry Spéirlingnél kevés elvetemültebb villanyautó létezik. A mindössze 3,45 méter hosszú, 1,58 méter széles, nagyjából egytonnás elektromos autó 1000 lóerőt tud, és 1,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A nyers számokon kívül is tud sok olyan trükköt, ami bebetonozza a helyét az igazán őrült modellek között.

Például a két tonna leszorítóerő eleve jól hangzik, akkor meg főleg, ha azt is tudod, hogy ezt egyhelyben állva is tudja. Az angol sportautónál nem varázslattal érték ezt el: a Spéirlingre nemcsak hagyományos, passzív aerodinamikai elemeket, hanem aktív darabokat is. Utóbbi két nagyteljesítményű ventillátort jelent, amik a talajhoz szívják az autót.
Sok autó kapcsán büszkén állítják, hogy a leszorítóereje miatt képes fejjel lefelé is közlekedni. Ezzel általában az a baj, hogy hagyományos aerodinamikai megoldásokkal az autó tömegét meghaladó leszorítóerő csak extrém nagy sebességnél érhető el. Tehát elméletben több versenyautó is képes ilyesmire, de elég para kipróbálni, hiszen a tökösség egy egészen új szintje kell ahhoz, hogy valaki 300 km/h-val száguldjon fejjel lefelé.

A McMurtry Spéirlingnél azonban nincs ilyen gond, hiszen már 0 km/h-nál is duplaannyi leszorítóerőt termel, mint a tömege. Ki is próbálták, hogy a gyakorlatban is képes-e fejjel lefelé haladni ez a szürreális sportautó. Spoiler alert: tud bizony!
Forrás: McMurtry Automotive

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
