Hiába az elektromos autók iránti kereslet lassulása, megugrott a CATL profitja
Üzlet

Hiába az elektromos autók iránti kereslet lassulása, megugrott a CATL profitja

Portfolio
A kínai akkumulátorgyártó óriás, a CATL az első negyedévben 33 százalékos profitnövekedésről számolt be, dacolva az elektromos járművek iránti kereslet lassulásával és az akkumulátorcellák árának csökkenésével - írta meg a Bloomberg.

A bevétel éves szinten valamivel több mint 6 százalékkal nőtt, 84,7 milliárd jüanra, ami kissé elmaradt a piaci várakozásoktól.

A vállalat nettó nyeresége 32,9 százalékkal 14 milliárd jüanra emelkedett, szemben a 13,8 milliárd jüanos elemzői várakozásokkal.

Bár a CATL közleménye nem tért ki a vállalat közvetlen kilátásaira, a Tesla és számos más nagy autógyártó fő beszállítójaként a világ első számú elektromos járműakkumulátor-gyártója a geopolitikai események kereszttüzébe kerülhet.

Donald Trump elnök távol akarja tartani a kínai gyártású termékeket az Egyesült Államoktól, és erre stratégiai válaszként a CATL igyekszik elszigetelni magát technológiájának licencelésével, a kutatás-fejlesztés növelésével külföldön, valamint a semlegesebb régiókból történő anyagbeszerzéssel. A K+F kiadások az időszakban 11 százalékkal, 4,8 milliárd jüanra nőttek.

A CATL külföldi gyártólétesítményekbe is beruház, például Németországban és Magyarországon, hogy lokalizálja a gyártást, annak ellenére, hogy az elektromos járművek iránti kereslet gyengült Kínán kívül.

A kínai árukra kivetett 145 százalékos vám további fenyegetést jelent a CATL piaci pozíciójára az amerikai Inflációcsökkentési Törvényen (IRA) felül, amelyet Biden elnök alatt fogadtak el, és amely a nemzetbiztonsági kockázatnak minősített külföldi entitásoktól való függőség csökkentését célozza.

Ennek ellenére a CATL folytatja másodlagos tőzsdei bevezetését Hongkongban,

és a tervezett, több mint 5 milliárd dolláros kibocsátása lehet az idei év legnagyobb globális részvénykibocsátása.

A kihívásokkal teli kilátások ellenére a CATL még mindig jó pozícióban van, az SNE Research adatai szerint az év első két hónapjában körülbelül 38,2 százalékos volt a cég globális piaci részesedése. Legközelebbi versenytársa a szintén kínai BYD, 16,9 százalékkal.

Címlapkép forrása: Portfolio

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Holdblog

Jobban drágult a hütte, mint a kisbolt

A síelés mindig is a jómódúak sportja volt, de ha az európai síparadicsomok áremelkedése folytatódik, akkor lassan igazi luxuscikk lesz belőle. A végéhez közeledő idei... The post Jobban dr

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató

Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!