Ha nagy dízelmotorokról esik szó, akkor kapásból a munkagépek, teherautók ugranak be a legtöbb embernek, hiszen a hajózás és az ipar területével aligha találkozunk testközelből. Persze vasúton sokan közlekednek, ám ma már a peronokhoz begördülő legtöbb mozdony villamosenergiával közlekedik, kevesebb fővonalon fordul elő, hogy óriásdízel duruzsolását halljuk. Ám néhány évtizeddel ezelőtt ez még általános volt: akkoriban a Nohabok, „Szergejek” és „Csörgők” mellett olyan vontatók is előfordultak a hosszabb személy- és tehervonatok élén, melyek társaiknál jóval tekintélyesebb méretűek, illetve teljesítményűek voltak.

Erre a korra emlékezet minket az M63-as típusú mozdony is, ami egy dízel-elektromos jármű, és a licenszalapú szíve bizony 101 ezer köbcentivel, 2700 lőerővel és 18 hengerrel büszkélkedhet. Mivel a szovjet járműipar akkoriban nem tudott vagy akart a MÁV-nak ilyen csúcsgépet szállítani, a jármű a magyar Ganz-MÁVAG terméke volt. Eleve kis sorozatban készült, és csak egyetlen példány, az M63 003 maradt fenn az utókornak, melynek két vezetőállásába és motorterébe bejutott forgatni a Gehilio's Garage csapata – videójukból pedig kiderül, hogy odabenn megállt az idő.