Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi polcokon: több mint 3 ezer tonna terméket exportált Ausztriába, Horvátországba és Szlovéniába a népszerű üzletlánc

2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált 2024-ben az üzletlánc három szomszédos országba. A mintegy 1,3 milliárd forint értékű, nagyrészt hazai beszállítóktól származó termékekkel Ausztria, Horvátország és Szlovénia sok száz üzletében találkozhatnak most már a vásárlók.
„Vállalatunk fontosnak tartja támogatni a magyar beszállítók piacra jutását, nemcsak hazánk vonatkozásában, de nemzetközi szinten is. Büszkék vagyunk rá, hogy a SPAR Magyarország a saját gyártású, valamint hazai beszállítóitól érkező termékeinek exportját az elmúlt évben növelni tudta az osztrák, a horvát és a szlovén SPAR szervezetek irányába” - ismertette Maczelka Márk, a vállalat kommunikációs vezetője.
A vállalat saját üzemei és a beszállító partnerei révén saját márkás mirelit zöldségféléket, sajtokat, lekvárokat, fagylaltokat, zöldségkonzervet, üdítőitalokat és söröket, valamint különféle kisállat-eledeleket exportál Horvátországba és Szlovéniába. Emellett az elmúlt évben jelentős mennyiségben szállított a vállalat saját márkás, egészségtudatos növényi alapú termékeket a szlovén szervezet számára, Ausztriába pedig gombakonzervet és paprikás szalámit juttatott el az osztrák üzlet megrendelésére.
Március közepén fehérbab, vörösbab, bulgur és kuszkusz termékek indultak útnak, és ezek mellett további élelmiszerekre is bejelentette igényét az idei évre a cég anyavállalata, a SPAR Ausztria.
A hazai gyártású vörösbab, bulgur és kuszkusz termékek Ausztriában 350 üzletben, az S fehérbab és csicseriborsó pedig 1100 üzletben jelennek meg. A saját márkás termékek Szlovéniában 113, Horvátországban pedig 142 üzletben kerülnek a polcokra.
A teljes exportmennyiség 2024-ben 3 376 tonnát tett ki, az árucikkek értéke pedig meghaladta az 1,3 milliárd forintot. A saját márkás termékek egy része az üllői raktárából kerül exportálásra, de vannak termékek, amelyek direktben a beszállítóktól jutnak a nemzetközi piacra.
„A SPAR Magyarország exporttevékenysége 2025-ben is folytatódik a három szomszédos ország irányába, és a vállalatunk idén is növelni szeretné a külpiacokra szállított élelmiszerek mennyiségét, hogy továbbra is támogatni tudjuk a hazai vállalkozásokat” - tette hozzá Maczelka Márk.
Oldalak

This is a modal window.