Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni Amerikában
- Kalifornia tiszta közlekedésről szőtt álmainak egyelőre véget vethetnek az amerikai elnök autógyártást sújtó vámtarifái.
- Az egyetlen költség, amin spórolni tudnak, az elektromos energia ára.

„Úgy vélem, összességében kevesebb új autót fogunk venni az Egyesült Államokban, ami nem jó a gazdaságnak és nem jó a környezetnek sem” – mondta a Los Angeles Timesnak Gil Tal, a Kaliforniai Egyetem Electric Vehicle Research Centerének igazgatója. „Az új autók akár hagyományos, akár elektromos meghajtásúak, hatékonyabban működnek, ezért tisztábbak.”
A szakértő annak kapcsán nyilatkozott, hogy Donald Trump amerikai elnök szabályosan agyonvámolja az Egyesült Államok autó- és autóalkatrész-importját, ami meg fogja dobni az új autók árát. Kaliforniában különösen kényesek erre, mivel az állam élen jár az elektromos közlekedés bevezetésében. A gond az, hogy az autóiparban, különösen az elektromos autók gyártásában olyan beszállítói láncok alakultak ki, amelyekből nem lehet kihagyni az importot. Például a lítium-ion akkumulátorokban felhasznált kobaltot és nikkelt külföldről kell behozni.
Bár az amerikai autógyártók igyekeznek olyan akkukat használni, amelyekben kevés a ritka fém, az akkumulátorgyártás központjai a világon ázsiai országok: Kína, Dél-Korea és Japán. Ehhez képest Trump most ott tart, hogy minden Kínából származó importtermékre 125 százalékos vámot vetne ki.
Tal erre reagálva azt mondta, hogy az Amerikában összeszerelt elektromos autók jelentős részébe Kínából importálják az akkumulátort. Kaliforniában az eladott új autók negyede volt akkumulátoros vagy konnektorból tölthető villanyautó 2024-ben. Ezek 40 százaléka a negyedik negyedévben külföldi autógyártó terméke volt.
A Tesla népszerű volt, amíg a cég vezérigazgatója, Elon Musk be nem állt kis kondásnak Trump mellé. Így 2025 első negyedévében 13 százalékkal esett a Teslák eladása Kaliforniában. Nagyobb gond azonban ennél a közösségi közlekedés, amely nem igazán talál hazai amerikai elektromos buszokat a piacon. A BYD a legnagyobb villanybusz-szállító az államban. Az elektromos autók átlagára az USA-ban a Kelley Blue Book adatszolgáltató cég szerint 55 ezer dollár. Ezt csökkentheti a 7500 dolláros adóleírás, amit azonbam Trump meg akar szüntetni. Így ha a kaliforniai vezetés ösztönözni akarja az elektromos átállást, akkor ezt csak azzal tudja elérni, hogy az áram árának lefaragását szolgáló intézkedésekkel a jelenleginél is nagyobbá teszi az autókba töltött áram és benzin ára közti különbséget.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
