A felhasználók beszámolói szerint az érintett modellekben váratlanul kikapcsolhat a digitális műszeregység. Az Audi közlése szerint 44 387 példány érintett a 2021-es évjáratú A6, S6 Sedan, A6 Allroad, A7, A8, S7, RS7, S8, Q7, SQ7, Q8, SQ8, RSQ8 és RS6 Avant modellek közül – írta a Totalcar.
Az Audi először 2024 áprilisában szerzett tudomást a problémáról, amit további 2285 hibajelentés követett. A gyártó egy átfogó vizsgálat után végül sikeresen beazonosította a hiba okát, ami a vártnál összetettebbnek bizonyult. Az ok, hogy az autó hajtásláncának pillanatnyi működéséről szóló információkat továbbító kábelben feszültségingadozás alakulhat ki, ahogy az idővel elhasználódik, és az egység szoftveres rendszere ezt az apró ingadozást is súlyos hibaként érzékeli, és biztonsági okokból letilt – még akkor is, ha egyébként ez nem lenne indokolt.
(A nyitókép illusztráció.)