Kimatekozták az egyik legjelentősebb villanyautó-kockázatot
- Egy friss felmérés szerint a tisztán elektromos autók akkumulátorainak tárolókapacitása évente átlagosan kevesebb mint 2 százalékkal csökken.
- A legtöbb villanyautóban pedig nem kell cserélni az akkupakkot.
Az elektromos autóknál kulcskérdés az akkumulátor degradációja, vagyis az, hogy hosszabb távon hogyan alakul a tárolókapacitás. Ezzel összefüggésben sok vevőjelölt tarthat esetleg attól, hogy idővel cserére szorul a nagyfeszültségű akkumulátor, ami jelentős tétel az autó árához képest. A villanyautosok.hu szakportál most idézte a Geotab brit mobilitási szolgáltató tízezer magán- és céges tulajdonú elektromos autó adatait vizsgáló elemzését, amely beszédes választ adott az említett kockázatra.
Az akkumulátorok állítólagosan gyenge megbízhatóságát még mindig érvként használják az elektromos autók ellen. [...] Remélem, hogy az olyan adatok, mint amilyeneket mi is gyűjtöttünk, segítenek eloszlatni ezt a tévhitet. Tény, hogy az akkumulátorok állapotának 1,8 százalékos romlása valószínűleg nem lesz jelentős hatással a legtöbb sofőr mindennapi járműhasználatára, és ez a szám az új modellekben alkalmazott fejlettebb akkumulátortechnológiának köszönhetően csak tovább fog csökkenni – mondta az elemzés eredményeit ismertetve David Savage, a Geotab Egyesült Királyságért és Írországért felelős alelnöke.
A Geotab elemzése azt is kimutatta, hogy a degradáció nem nagyobb, ha az autót intenzíven használják. A cég arra jutott, hogy az akkumulátorok túlnyomó többsége túléli a jármű hasznos élettartamát, és soha nem kell cserélni. Ha egy átlagos elektromos autó akkumulátora évente 1,8 százalékkal romlik, akkor 12 év elteltével még mindig közel 80 százalékos lesz az állapota, ami általában meghaladja egy flottajármű szokásos élettartamát. A geotabos elemzésből kiderült továbbá, hogy a gyakori használat sem okoz komolyabb degradációt, ráadásul a magasabb futásteljesítménynél hamarabb megtérülhet az autó ára. A Geotab-elemzésből látszik az is, hogy a melegben történő gyakori gyorstöltés azonban már érezhetően gyorsíthatja az akkumulátor öregedését.
Mi a helyzet az akkupakkon kívül?
Az elektromos autókkal foglalkozó szakszerviz, a zágrábi – ennélfogva az európai és magyar piac szempontjából is releváns tapasztalatokkal rendelkező – Electric Vehicle Clinic (EV Clinic) pár héttel ezelőtt publikált összeállítása szerint az elektromos autók esetében egyébként messze nem az akkumulátor a legkritikusabb alkatrész a szervizelés szempontjából, míg a hibrideknél igen. A villanyautóknál az elektromos motor, a fedélzeti töltőberendezés (OBC), valamint a hőszivattyú is megelőzi az akkupakkot.
Utóbbi cég a saját adatai alapján közölte azt is hogy egy tisztán elektromos autóba való új akkumulátor átlagára bőven meghaladja a 20 ezer eurót, miközben a hibrideknél ez 10 ezer eurós tétel. Ugyanakkor a kilowattórára vetített kiadás nagyon más képet mutat. A villanyautóknál kevesebb mint 500 euró az ár 1 kilowattórára (kWh) vetítve, ugyanez a konnektorról is tölthető hibridek (PHEV-k) esetében megközelíti a 4 ezer eurót. A teljes hajtáslánc költségeit nézve a szakszerviz adatai szerint a villanyautóknál 40 ezer euró alatt marad ez az összeg. A hibrideknél pedig közelíti az 50 ezer eurót, miközben a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók esetében 45 ezer euró ugyanez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
