kínai autóeladások

Az öt legkelendőbb autó közül négy kínai volt Kínában tavaly

2025.04.13.

Az öt legkelendőbb autó közül négy kínai volt Kínában tavaly, és közülük a legnagyobb kereslet a BYD modelljei iránt mutatkozott.

A Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) közzétette a tíz legkeresettebb márka listáját a tavalyi évben Kínában.  Az országban 22,9 millió személygépkocsit adtak el, 5,5 százalékkal többet, mint az azt megelőző évben.

Nem hat meglepetésként, hogy a BYD vezeti a tabellát, a vállalat ugyanis robusztus, 37,4 százalékos növekedés produkált eladásokban. Annak azonban már van hírértéke, hogy az öt legjobban eladott márka közül négy kínai volt. Egy évvel korábban ugyanis „csak” három kínai volt köztük. Az első tíz legkeresettebb márka között öt kínai található, akárcsak 2023-ban, de a tízes listában jelentős változások történtek.

A BYD után a második helyen áll a Geely, amely 28 százalékos növekedést ért el éves viszonylatban az eladott autók számában. A Geely részint a meredek növekedésnek köszönhetően előzte meg a harmadik helyre szorult FAW Volkswagent, másrészt azért történhetett meg a helycsere, mert az utóbbi vegyesvállalat éves eladásai csökkentek 12,9 százalékkal.

A Changan az eladások 0,6 százalékos visszaesése ellenére is megtartotta a negyedik helyét. A top 5-be bekerült Kína ötödik legnagyobb autógyártója, a Chery is, s ez igen figyelemre méltó eredmény, tekintettel arra, hogy 2023-ban még a nyolcadik helyen állt. A Chery eladásai elképesztő mértékben, 64,6 százalékkal nőttek tavaly.

A kínai autók közül még a 14 százalékos növekedést produkáló a SAIC-GM-Wuling vegyesvállalat is benne van a  top 10-ben: felkapaszkodott a hetedik helyre.

Meglepő, hogy a Great Wall Motor kiesett a tízes tabelláról, s a Tesla váltotta fel az utolsó helyen.  A SUV-ok és pickupok gyártásában jeleskedő GWM eladásai 2024-ben jelentősen visszaestek.

Az is fontos fejlemény, hogy a GWM-el együtt kiesett az első tízből a SAIC és a General Motors vegyesvállalata, amely értékesítési összeomlást szenvedett el a tavalyi évben.

Az év nyertese, a BYD 16,2 százalékos részesedéssel rendelkezik a kínai piacon, vagyis minden hatodik eladott autó az övé volt Kínában. A második helyezett, a Geely ennek a piaci részesedésnek kevesebb mint a felével rendelkezik. A kínai szaksajtó arra is felhívja a figyelmet, hogy az első  öt vállalat a piac 42,7 százalékát tartja ellenőrzése alatt, az első tíz pedig a 61,3 százalékát. A top 10-ben lévő, "tisztán" kínai vállalatok 39,3 százalékos részt hasítanak ki a kínai autópiaci tortából.

Ha összevonnánk a Volkswagen két, FAW-vel és SAIC-al alkotott kínai vegyesvállalatát ( 3. és 6. hely), akkor ők együtt a második helyen lennének eladásokban. A Toyota két vegyesvállalata – a FAW Toyota és a GAC Toyota (8. és 9. hely) - együtt a negyedik helyen lenne.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Összeütközött egy személyautó és egy motorkerékpár Polgárdiban, a Balatoni úton, azaz a 7-es főúton....
2025.04.28
Az 59. Éves Húsvéti Jeep Safarin igazán elengedte a fantáziáját a gyártó. ..
2025.04.28
Újabb kategóriában a legjobb: a Kia EV3 elnyerte a „Best of the Best” díjat az Autók és Járművek....
2025.04.28
Márciusban 12,7 százalékkal 84 504-re bővült a használtautó átírások száma, de a februári....
2025.04.28
Nagy Norbert az ötödik helyen zárta az autós hegyi Európa-bajnokság idei második állomását, az....
2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....
2025.04.28
Az amerikai repülőgépgyártó a kínai vevők vámháború miatt át nem vett gépeit másoknak értékesíti, a....
2025.04.28
Megelégelték a vasutasoknak a rendszeres bántalmazást, határozott jogi és erős rendőri védelmet....
2025.04.28
Masszív kialakítás nem csak városon belüli közlekedésre.   ..