A használt autót vásárlók talán legnagyobb rémálma, hogy olyan kocsit sóznak rájuk, amit két karambolos járműből hegesztettek össze. Ennek ugyanis az a veszélye, hogy az autó egy újabb karambolban ott fog szétszakadni, ahol összeillesztették. Azt gondolhatnák, hogy a repülőgépeknél ez még hatványozottabban veszélyes, hiszen sokkal nagyobb erők hatnak rájuk, mint az autókra. A valóság azon egészen más.
„Elméletileg minden repülőgépet szét lehet bontani és a részegységeit újra összeépíteni” – mondta a Defence Blognak az F-35-ös harci gépeket gyártó Lockheed Martin egyik mérnöke. Scott Taylort bízta meg a cég azzal, hogy vezesse azt a műszaki csapatot, amely egészen különleges feladatot kapott. Két, korábban súlyosan megrongálódott lopakodó vadászgépből kellett egy harmadikat készíteniük. Erre a példátlan vállalkozásra azért volt szükség,
mert a munkálatot költsége csak töredéke volt egy új gép árának.
„Különleges szerszámokra és eddig még soha nem alkalmazott eljárásokra volt szükségünk a két gép alkatrészeinek összeépítéséhez” – mesélte Taylor. Az F-35-ök egyike, az AF-27-es gyári számú, 2014-ben, gyakorló repüléshez készülve szenvedett súlyos sérüléseket. Felszállás közben eltört egy alkatrész a hajtómű kompresszorában, és a szétrepülő darabok áttörték a gázturbina külső burkolatát, feltépték az egyik üzemanyagtartály falát és szétszakítottak több hidraulikavezetéket.
A szétömlő kerozin és hidraulikafolyadék azonnal lángra lobbant és a tűzben megsemmisült a repülőgép hátsó részének kétharmada. Ennek ellenére mégsem került a roncstelepre, hanem félreállították, hogy kiépíthessék belőle a még használható alkatrészeket. Ez a takarékoskodás még az Egyesült Államokban is érthető, mivel egy-egy F-35 ára akkoriban majdnem 75 millió dollár (kb. 27 milliárd forint) volt.
Pár évvel később, 2020-ban egy másik F-35 járt szerencsétlenül. Az AF-211 gyári számú vadászgépnek leszálláskor nem nyílt ki az orrfutója és a gép végig csúszott a betonon, miközben a törzs első része javíthatatlan sérüléseket szenvedett. Volt tehát egy gép, amelynek épen maradt az orr-része, és egy másik, amelyiknek meg teljesen hibátlan volt a hátulja. Kézenfekvő volt, hogy a két donorból építsenek egy használható harmadikat. A két és fél évig tartó munkálatok 11,7 millió dollárba kerültek ugyan, de még így is sikerült 63 milliót spórolni az amerikai adófizetőknek.

A több ember testrészeiből összerótt szörnyszülött után Frankenjetnek elnevezett gép berepülése nemrég ért véget. „A repülőt a teljesítményhatárokig nyúztuk, de tökéletesen teljesített. Pont olyan volt, mintha frissen érkezett volna a gyártósorról” – mondta Jeffrey Jensen, a típus vezető mérnöke. Az régi/új F-35-öt már át is repülték az USAF Hill légibázisára, ahol a 338. vadászrepülő ezrednél állították hadrendbe.