Mjølner
Az újonnan tervezett motor a pilótaát helyezi előtérbe, a használhatóság és a károsanyag-kibocsátási kompromisszumok nélkül: a Mjølner erőforrás akár 1850 lóerős teljesítményre képes, a 6,6 literes V12-es motorral és az elektromos hibrid rendszerrel kombinálva.
A MAHLE Jet Ignition rendszert használó hajtásláncot kifejezetten közúti használatra tervezték, miközben megfelel a jelenlegi és jövőbeli globális károsanyag-kibocsátási jogszabályoknak.
Az új moduláris motorarchitektúra a jövőbeli modellek különböző konfigurációihoz lesz szabva
A Zenvo Automotive hamarosan életet lehel „Mjølner”-be. Négy turbóval, önmagában akár 1250 lóerővel, az elektromos hibrid rendszerrel együtt akár 1850 lóerővel is, ez lesz a legerősebb V12-es motor, amelyet valaha sorozatgyártású közúti autóba szereltek. A gondosan kidolgozott, kézzel épített egység első példánya most készült el, az Aurora fejlesztési program ütemében folytatódik.
A MAHLE Powertrain csapatával közösen kifejlesztett Aurora szíve egy új és egyedi tervezésű, 6,6 literes V12-es motor, amelyet Northamptonban (Egyesült Királyság) építenek majd a hibrid rendszer mellett. Az új, mérföldkőnek számító erőmű megszületésével az Aurora program jelentős lépést tett előre, és egy kiterjedt tesztelési szakasz veszi kezdetét az első prototípusok tesztelése előtt.
„Az Aurora program kulcsfontosságú része az érzelmi kapcsolat megteremtése a sofőrök és az utasok között, amelynek célja az érzékek stimulálása” – magyarázza Jens Sverdrup, a Zenvo Automotive elnöke. „A hang és a zsigeri dráma az, amiről az Aurora fog szólni, és ebben a motor is létfontosságú, amit majd fejlesztünk. A Zenvóban szenvedélyes, igazi „autós srácok” csapata vagyunk, és nem mindennap születik V12-es motor, ezért nagyon büszke pillanat és nagyon izgalmas végre bemutatni azt, ami a Mjølner világában nem a legerősebb motor volt. Ez egy rendkívül fontos mérföldkő, és a következő lépés életre kelt, és úgy lett megtervezve, hogy minden szinten teljesítsen, ami azt mutatja, hogy milyen előrelépést teszünk.
A Mjølner tervezése a közúti autóipar tapasztalatán és bevált gyakorlatán alapul, miközben feszegeti a teljesítmény határait. Ezt a motort a kezdeti tervezési szakasztól kezdve minden szempontból alaposan átgondolták, a vezető elkötelezettségétől és kényelmétől kezdve egészen a világ jelenlegi és jövőbeli károsanyag-kibocsátási jogszabályainak teljesítéséig.
Magas teljesítményszintje ellenére, 9800-as fordulatszámával, ez egy testre szabott motor, amelyet kifejezetten az utakra fejlesztettek ki, ahelyett hogy a motorsportból eredően több kompromisszum lenne.
A motor Jet Ignition rendszerét több mint egy évtizede fejlesztik a MAHLE Powertrainnél, és amely a „Lambda1” működésének kulcsfontosságú eleme. Ez előfeltétele lesz a jövőbeli kibocsátási követelményeknek. Ez a motor V12 formátumban a Zenvo Automotive új moduláris architektúrájának első megvalósítása. Innentől kezdve a koncepciót tovább fejlesztik, és különböző elrendezésekben használják a Zenvo család jövőbeli termékvonalain és modelljein.
„A motor fejlesztésének figyelemmel kísérése az alapoktól kezdve szeretetteljes munka volt” – mondja John Hollingworth, a MAHLE Powertrain értékesítési és marketing igazgatója. "Volt néhány igazi mérnöki kihívás ezen az úton, amelyek próbára tették mérnöki csapatainkat, de minden lépésben többet nyújtottak. Most látni, hogy a hardver összeállt a motortesztelés következő szakaszához. Ez igazi bizonyíték mérnökeinkről és arról, ahogyan felálltak ehhez a kihíváshoz, és a világon semmi máshoz nem hasonlítható közúti motort fejlesztettek ki. Mi vagyunk a legnagyobb teljesítményűek üzletágának szakértői. Közel van a Mjølner motor hangsávjának hallásához, és mindenki izgatottan várja, hogy meghallja az élet első zúgását. Ez egy meghatározó pillanat lesz az autóipar történetében.
Zenvo: évente öt autóval indult, mostanság futtatja fel termelését, de messze nem tömegmennyiségben.
A dániai Prasetoban alapították 2007-ben a Zenvo Automotive céget, mely kis sorozatú hiper-sportkocsikat készít.
A cégalapító Troel Vollertsen dán üzletember nevéből kreálták a Zenvo nevet, igaz, kicsit körülményes a magyarázat, mely szerint vezetéknevének utolsó három és első két betűjéből áll össze, az S-betű Z-re cserélésével…Ennél egyszerűbb a típusnév képlete, mely az északi fény latin elnevezéséből, az aurora borealisból ered.
A Zenvo első autója a TS1 prototípus volt, amit General Motorstól származó kétturbós motor hajtott, ahogy a TS1 GT grand tourert, majd TSR pályagépet. Aztán jött két zászlóshajó, a TSR-S, meg a TSR-S. Könnyűszerkezetű karbon felépítményükbe először 1177 lóerős teljesítményű 5,8 literes, V8 hengeres, kettős centrifugálkompresszoros Chevy motort építettek. Az etanollal működő 1360 lóerős TSR-GT változatot 424 km/órás tempóra hitelesítették, álló helyzetből 2,8 másodperc alatt érte el a százat.
Mindegyik megkapta a nagy leszorító erőt adó - Zenvo szabadalmaztatású - Centripetal hátsó szárnyat, mely a kormánymozdulatokkal összhangban dolgozik a maximálisan aerodinamikai hatásért, de a maximális leszorító erő mellett a stabilitását elektro-hidraulikus szintszabályzás is javítja.
A Zenvonál minden példányt egyedi megrendelésre készítenek, a legújabb kollekció is megszállott gyűjtőkhöz kerül. Olyanokhoz, akiket az első tesztpéldányok kigyulladása sem tartott vissza a vásárlástól: 2014-ben a Top Gear csapata kigyulladásig nyúzott egy Zenvot, amit a cég a hűtőrendszer beszállítói hibájával magyarázott. Egy évvel később egy koppenhágai versenyen is kigyulladt az autó, amit az üzemanyag-ellátó rendszer szerelési hibája okozott.
A 2025-ös kollekcióban már hibridek is szerepelnek. Az Aurora gran turismo és versenyváltozatát négyturbós V12-es benzinmotor és három villanymotor hajtja.
A szénszálas monocoque vázra épült Aurora moduláris kialakítása különböző aerodinamikai jellemzőket tesz lehetővé: a Tur (túraautó) változat nagy sebességre képes, míg jelentős leszorító erejű Agil versenyverzió az agilis vezethetőséget és a nagyobb kanyarsebességet szolgálja, ahogy jelentős torziós szilárdság (63000 Nm/fok).
A Zenvo Agil tömege 1450 kg, ezt kell cipelnie a Mahle Powertrain által fejleszett 6,6 literes, V12-hengeres négy turbófeltöltős motornak, ami önmagában 1250 lóerő, ehhez jön még a három villanymotor, így már 1850 lóerőnyi ménest hajthat a pilóta a versenypályán. Az utcai Tur modell rendszerteljesítménye „csak” 1450 lóerős. Mind a négy keréknél hat dugattyús Zenvo karbon kerámia tárcsák szolgálják a fékezést. Az első kerekek nyomatékvektor szabályozásúak.
Az alapváltozatban az Euro 7-es benzinmotorhoz csak a hétfokozatú sebességváltóba épített 200 lóerős villanymotor jár, ez egyben az indító és tolatáskor csak ez dolgozik.
A Zenvo Aurora Tur jó példája a tömegcsökkentés és a minimalista dizájn kapcsolatának: a diéta jegyében a karbon vázszerkezet 70 százaléka meztelen, ahogy az első és hátsó segédváz, így szerelés nélkül megcsodálhatók a nyomórudas futómű komponensei.
Zenvo Aurora Agil Tur
Hosszúság 4836 mm 4819 mm
Szélesség 2020 mm 2020 mm
Magasság 1097 mm 1117 mm
Tengelytáv 2800 mm 2800 mm
Rendszer: 1450 LE 1850 LE
Száraz tömeg 1300 kg 1450 kg
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!