Kuba
Az orosz terepjárókat a havannai EISA vállalat üzemében szerelik össze. Az orosz szaksajtó helyszíni tudósítása szerint az első autó a gyártócsarnokban rendezett ünnepi rendezvényen gördült le a gyártósorról. Az eseményen részt vett Dmitrij Csernisenko orosz miniszterelnök-helyettes, aki az újonnan összeszerelt UAZ Patriot terepjáró volánja mögé ült.
A gyártás kubai kihelyezésének tervei tavaly decemberben váltak ismertté, és már márciusban elkészült a szigetországi viszonyokhoz és klímához adaptált első tesztpéldány.
Az autógyártás szakaszait és a megvalósítási tervét Alekszej Hivincev, az Echo-Export projektcég kereskedelmi igazgatója vázolta fel a havannai rendezvényen. Emlékeztetett arra, hogy Oroszország történelmi távlatban évente mintegy 300-350 UAZ-t szállított Kubába, de 2012-ben kezdte elveszíteni a szigetországi versenyt a kínai gyártókkal szemben, amelyek olcsóbbak kínálták termékeiket. Az éves volumen 80-120 autóra apadt, ezért az orosz gyártó 2016-ben azt a célt tűzte ki, hogy visszaszerzi a veszni látszó kubai piacot úgy, hogy áthelyezi az összeszerelést a szigetországba.
Az EISA vállalat kapacitása napi hat autó összeszerelését teszi lehetővé, ami évente mintegy 1,5 ezer autót jelent. Hivincev azt reméli, évente körülbelül 350-500 Patriotot tudnak majd eladni Kubában.
A kubai üzemben az Oroszországból szállított készletekből és szerelési egységekből állítják össze a Patriotokat. Az ott legyártott terepjárók értékesítésének kezdetét ez idei év áprilisára tervezik, és szeptemberben már a teljes kapacitással folyik az összeszerelés.
A havannai kormány azt reméli, hogy az UAZ-ok gyártásának kihelyezésével csökkenni fog a szigetország importkitettsége, másrészt pedig az ottani szakemberek autóipari tudást és tapasztalatot merítenek.
A kubai gyártás az uljanovszki márka első tengerentúli projektje. A következő, ott gyártandó orosz SUV az UAZ Pickup lesz.
A rendkívül sokoldalú, civil, katonai és rendőrségi feladatokra egyaránt, moduláris átalakítással bevethető összkerékhajtású UAZ Patriotot idestova húsz éve gyártják az Uljanovszki Autárgyban. A kiemelkedő terepjáró képességekkel megáldott autó négy generációt élt meg. A 4,6 méter hosszú, 2,08 méter széles magasépítésű autót soros négyhengeres 2,7 literes, 147 lóerős, 217 Nm csúcsnyomatékot elérő ZMZ-409-es benzines motor hajtja.