MG Cyber SUV
Az MG előzetes fotókat mutatott a hamarosan megjelenő CyberX-ről. A SUV a márka Cyber modellcsaládjának második modellje lesz, az első a tavaly bemutatott Cyberster roadster volt. Várhatóan az új Smart #5 riválisának szánja az anyavállalat SAIC az újdonságot, amely a közelgő Sanghaji Autókiállításon mutatkozik be április 23-án. Ezek a sokat sejtető képek azt sugallják, hogy az MG legújabb elektromos SUV-ja a meglévő modelleknél szögletesebb, dobozosabb és masszívabb dizájnt kap, és inkább az életstílus-orientált vásárlók felé lesz pozicionálva. Úgy tűnik, hogy a szabadidő-autó megvilágított jelvényekkel és teljes szélességű LED-es lámpasávokkal rendelkezik elöl és hátul.
Az MG Cyber almárkája a fiatalabb vásárlókat célozza meg, és kezdetben Kínában lesznek elérhető. Az MG azonban már korábban megerősítette, hogy a Cyber márkájú modellekkel kapcsolatban globális ambíciói vannak (a Cyberster roadster például az Egyesült Királyságban és Európa egyes országaiban már kapható). A CyberX mellett az MG a következő két évben nyolc új modell bevezetését tervezi három termékcsaládban: sportautók, szedánok és SUV-ok.
A CyberX a SAIC legújabb, E3-as elektromos platformjára épül, így az MG első olyan modelljei között lesz, amelyek ezt az új architektúrát alkalmazzák. Az anyavállalat ezt a platformot az „első teljesen elektromos, rendszerszintű architektúraként” jellemzi. Úgy tervezték, hogy a modellek széles skálájához legyen alkalmas – a kompakt autóktól a nagy SUV-okig és sportautókig –, és rugalmasan alkalmazza a „különböző hajtáslánc-konfigurációkat”. Az elektromos architektúra lényege a CTB (cell-to-body) konstrukció, ami azt jelenti, hogy az akkumulátor szerkezete hozzájárul az autó karosszériájának merevségéhez, elősegítve ezzel a súlycsökkentést és a hatékonyság javítását.
Az MG szerint az új CyberX SUV az első olyan modellek között lesz, amelyek megkapják az új Zebra 3.0 operációs rendszert és digitális felhasználói felületet. Ezt úgy tervezték, hogy a meglévő MG-rendszereknél korszerűbb hangfelismerési és csatlakozási funkciókat kínáljon. Az E3 platformon alapuló új MG modellek a Horizon Robotics J6 chipjét is használják majd, amely várhatóan a vezetőfigyelés, a navigáció és a félautonóm funkciók új fejlesztéseit is támogatja majd. Ezek a rendszerek együttesen a CyberX műszaki csomagjának alapját képezik majd, bár a teljes hajtásláncra és az akkumulátorra vonatkozó specifikációkat még nem hozták nyilvánosságra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!