A Netflix, Inc új keresési technológiát tesztel az előfizetők számára, amely mesterséges intelligenciát alkalmaz a tévéműsorok és filmek megtalálásában – írja a Bloomberg.

Az új funkció lehetővé teszi, hogy egy néző akár a hangulatát jellemző kifejezések alapján keressen műsorokat. A rendszer pedig az OpenAI által működtetett keresőmotorral dobja fel neki a legjobb ajánlatokat.

A Netflix azt közölte, hogy jelenleg Ausztráliában és Új-Zélandon érhető el a tesztverzió, de a hamarosan több országban is piacra kerül.

A cég már régóta használja a mesterséges intelligenciát: ezzel működik a jól ismert ajánló algoritmusa is, amivel az ügyfél számára a „megtekintett” műsorok és filmek alapján dob fel új címeket.

Ted Sarandos, a vállalat társ-vezérigazgatója elmondta, hogy az AI segíteni fog a filmkészítés javításában, de nem fogja helyettesíteni a kreatív személyzetet, például a forgatókönyvírókat és a színészeket. Hollywoodban mégis sokan aggódnak amiatt, hogy a Netflixhez hasonló vállalatok a mesterséges intelligenciát munkahelyek leépítésére és költségcsökkentésre fogják használni.