Akárhogy is nézzük, mindenkinek az üzletágában ezerféle változás történik, és gyakran azt gondoljuk, hogy a miénk a legbonyolultabb, mert az időjárás, a másiknál az amerikai védővámok, a harmadiknál pedig az autóipar...

„Mindenkinek megvan a maga durva kihívása, tulajdonképpen a megoldás erre ugyanaz: hogyan tudunk egy helyzetre különböző nézőpontokból rátekinteni”

– hangsúlyozta az Economx érdeklődésére Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. cégvezetője, aki Nézőpontváltás az üzletben címmel tart előadást a Money Talks '25 konferencián.

Véleménye szerint, hogyha azt mondják a kollégák, hogy nagyon rossz az időjárás, rossz minőségű az alapanyag, nem úgy jön be, nem akkor, vagy épp kevesebbet küldtek, akkor gondoljunk arra, hogy a konkurenciának ugyanilyen rossz.

Így, ha mi ügyesebbek vagyunk, akkor minél rosszabb a külső helyzet, a konkurenciát annál inkább ki fogjuk nyírni, hiszen mi ezt jobban kezeljük. Ha túléljük a nehéz időszakot, ők meg nem, akkor hirtelen új helyzet van, mert ebből mégis előnyt tudtunk kovácsolni.

„Az a helyzet, hogy a nézőpontváltás nem mindenkinek megy annyira egyszerűen. A dolgozó nem azért nem látja félig telinek a poharat, mert nem akarja, hanem mert nem tudja. Ez egy vezetői feladat, amire hozok fel példákat az előadáson, hogyan lehet megmutatni a dolgozóknak ezt a szemléletmódot”

– fogalmazott Gazsi Zoltán, aki nagyon fontosnak tartja, hogy a külső környezet változásából adódó, bennünk keletkező stresszt hogyan éljük meg, hogyan kezeljük. Van, aki nyugodt marad, míg mások szétidegeskedik magukat.

„Például nem érkezett meg a kamion, esett az eső, nem jött be 25 dolgozó, nem tudom kiszállítani az árut... Előrébb vagy-e azzal, hogy nagyon ideges vagy? Kontraproduktív a dolog, mert hogyha ettől a vezető ideges lesz, akkor mindenki ideges lesz és még kevesebbet tud kihozni a csapat magából, mint amit ki tudnának hozni nyugodt helyzetben”

– hangsúlyozta a cégvezető, egyben felhívta a figyelmet a vezetői felelősségre, vajon meg tudjuk-e tanulni a nagyon stresszesnek tűnő helyzetek kezelését, úgy hogy belülről ezt egy lehetőségként éljük meg, miként tudjuk az adott helyzetből a lehető legtöbbet kihozni.

A cégvezetés alapvetően közösségépítésről szól

– fűzte hozzá Gazsi Zoltán, aki szerint ennek egyik legfontosabb eleme a bizalmi alapú kultúra kialakítása, annak elsajátítása, hogy a munkatársakat hogyan lehet egy irányba forgatni közös célok érdekében.

Money Talks '25 üzleti konferencia

Helyszín: Millenáris Nemzeti Táncszínház

Időpont: 2025. április 14.

A részletes programot és az előadók listáját ITT érheti el.