Wolfsburg
Thomas Schäfer, a Volkswagen személygépjárművek márka üygvezetője és a Core márkacsoport vezetője elmondta: „A regionális növekedés és a lokalizáció globális jövőre vonatkozó terveink fontos elemei. Ezzel a beruházással tovább erősítjük pozíciónkat a Volkswagen márka számára stratégiailag fontos régióban. Az új Amarok Dél-Amerikában készül, kifejezetten a dél-amerikai piac számára fejlesztjük, tervezzük és gyártjuk. Így tökéletesen igazodik ügyfeleink piacspecifikus igényeihez.”
Míg az új Amarok fejlesztése és gyártása Dél-Amerikában zajlik az ottani piacok számára, az Amarok gyártására vonatkozó, meglévő dél-afrikai partnerségek továbbra is megmaradnak. Így a Volkswagen továbbra is biztosítja a nemzetközi piacok megbízható ellátását, miközben párhuzamosan egy testreszabott, helyi alapokon nyugvó termékstratégiát követ Latin-Amerikában.
Alexander Seitz, a Volkswagen Latin-Amerika vezérigazgatója: „Argentína dél-amerikai stratégiánk központi eleme. Ez a beruházás hangsúlyozza az ország ipari teljesítőképessége iránti bizalmunkat. Az új Amarok új mércét állít fel a teljesítmény, innováció és fenntarthatóság terén egyaránt.”
Marcellus Puig, a Volkswagen Argentína elnök-vezérigazgatója: „Az Amarok a Volkswagen argentin erejének szimbóluma, történelmünk, jelenünk és jövőnk központi eleme. Az új modell egy igazi Volkswagen lesz: jellegzetes dizájnnal, innovatív szoftverrel és technológiával, 15 év tapasztalatára és több mint 770 000, a pachecói gyárban büszkén gyártott Amarokra alapozva. Így jövőbe mutató és versenyképes terméket hozunk létre, ami tökéletesen illeszkedik piaci környezetünkhöz.”
Új perspektíva a pachecói telephely számára
A pachecói gyárat, ahol már több mint 770 000 Amarok modellt gyártottak, a beruházásokkal célzottan az új modellgeneráció követelményeihez igazítják. A Volkswagen új gyártástechnológiákat vezet be, optimalizálja a digitális folyamatokat és növeli az energiahatékonyságot. Mindezek fontos lépések a telephely technológiai és gazdasági fenntarthatóságának biztosításához.
Háromfázisú terv a technológiailag vezető volumengyártóvá válás útján
A „Volkswagen jövője” megállapodással a Volkswagen AG 2024. végén olyan jövőképről állapodott meg a munkavállalók képviselőivel, amely ötvözi a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a technológiai vezető szerepet. A kötelező érvényű célok és az azokhoz elfogadott intézkedések képezik a kulcsfontosságú jövőbeli projektek alapját. A közösen kinyilvánított cél: A Volkswagen AG alapmárkájaként a Volkswagen személygépjármű márka 2030-ra a világ vezető volumengyártója lesz a technológia tekintetében.
Ehhez a Volkswagen világos tervet követ: