Motorkerékpárok
Három új modellel vág neki a 2025-ös motoros szezonnak a Macbor, amelyeket az EICMA 2024 kiállításon láthatott a nagyközönség. Az egyik meglepetése a spanyol gyártónak a Montana XR1 125 EVO, amely jelentős fejlesztéseket tartalmaz a korábbi változathoz képest, a felszereltség része lett például az ABS (elektronikus blokkolásgátló) és a TCS (kipörgésgátló) is.
A Shifter EVO 125-tel a barcelonai cég a naked motorkerékpárok szegmensében kíván erősíteni, ahol már jó eredményeket ért el a korábbi Shifter és Stormer modellekkel.
A Rockster 710 szintén idén debütál. A Rockster 410 nagyobb testvérének piacra dobásával a Macbor újabb kézzelfogható bizonyítékát adta annak, hogy a közepes lökettérfogatú motorok piacán, különösen a Custom szegmensben is erősíteni akar.
A Rockster 410 Bobber – amelyet szintén az EICMA kiállításon mutattak be – egy széria modellből készült lenyűgöző stílusgyakorlat, amely kiemeli a legújabb trendek iránti figyelmet és a barcelonai gyártó más márkákkal összetéveszthetetlen szellemiségét.
Egy új koncepciójármű is bizonyítja a barcelonai székhelyű cég szilárd elkötelezettségét a saját tervezésű motorkerékpárok iránt, valamint azt a törekvését, hogy megszilárdítsa pozícióját a közepes hengerűrtartalmú motorkerékpárok szegmensében. Így a Trail Montana XR5, a Street Eight Mile 500 és a Rockster 410 modellek mellett tovább bővült a választék.
Persze nemcsak a folyamatos fejlesztések és az évről évre megújuló kínálat támasztja alá, hogy nagyratörő tervei vannak a barcelonai gyártónak. Azóta, hogy 2017-ben beléptek a 125/250 köbcentis gépek piacára, három év alatt sikerült Spanyolországban piacvezetővé válniuk a 125 köbcentis kategóriában.
Ezt követően, 2020-ban a Macbor már a nagyobb géposztályok felé is nyitott, a kéthengeres Montana XR5 500 és az Eight Mile 500 Street és Scrambler bevezetésével. Azonban nem csak kínálatát bővítette, hiszen még ebben az évben beléptek a portugál piacra is – a nemzetközi terjeszkedés első lépéseként.
A Macbor továbbra sem ül a babérjain, 2021-től nemzetközi gyártókkal együttműködve új útra lépett, amelynek lényegét a „made in Barcelona” formatervezési koncepció fejezi ki. Ennek az új fázisnak az első eredménye a Montana XR1, a Rockster, a Rockster Flat és a legutóbbi Milánói Autószalonon bemutatott Rockster 410.
A töretlen fejlődéssel és az ambiciózus tervekkel összhangban idén pedig már Franciaországban is forgalmazzák a Macbor gépeket, a Motos Bordoy csoport francia leányvállalatának, az MB Motor France segítségével. Mivel ez az egyik legfontosabb piac Európában, fontos mérföldkő lehet a nemzetközi terjeszkedés folyamatában.
A cég eddigi sikereinek kulcsa többek között az, hogy kiváló ár/érték arányú gépeket kínál. A minőségről a nagyobb lökettérfogatú motorkerékpárok esetében a Bosch gondoskodik, elektronikus gyújtás és befecskendező-rendszereivel. A márka további előnye, hogy a minőségi gépek mellett nagy gondot fordít az értékesítés utáni szolgáltatásokra, például az alkatrész utánpótlásra és szervizelésre is. Jelmondatuk is erre utal: „motorkerékpárok lélekkel”.
A Motos Bordoy története 1971-ben indult útjára egy barcelonai motorkerékpár-üzlettel, amelyet Jaime Bordoy többszörös spanyol bajnok motorkerékpár-versenyző vezetett. A vállalkozás tíz évvel a megalakulása után márkakereskedőként kezdett tevékenykedni, olyan ismert márkákat képviselt, mint a Malaguti, a Cagiva, a Ducati, az MV Agusta és a Husqvarna. A cég 1999-ben a kétkerekűek világában szerzett több évtizedes tapasztalattal a háta mögött úgy döntött, hogy megalkotja saját motorkerékpár-márkáját, a Macbort.
Forrás: boschblog.hu
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!