Az amerikai pénzügyminiszter szerint lehetőség nyílik egy jelentős kereskedelmi megállapodásra az Egyesült Államok és Kína között.

Svájc óraiparát súlyosan érintheti Donald Trump vámemelési bejelentése, mivel az Egyesült Államok a legnagyobb exportpiacuk. A svájci üzleti lobbiszervezet "károsnak és indokolatlannak" minősítette az intézkedést, amely különösen a középkategóriás óramárkákat hozhatja nehéz helyzetbe - közölte a Portfolio.
A sajttól a csokoládén át a gyógyszerekig Svájc valamennyi jelentős exportterméke megrendült Donald Trump elnök múlt heti bejelentését követően. Az Egyesült Államok Svájc legnagyobb exportpiaca az órák tekintetében, így kereskedelmi kapcsolatuk kulcsfontosságú az ország számára.
2024-ben a svájci óraexport értéke az USA-ba 5%-kal nőtt, elérve a 4,3 milliárd svájci frankot (5,2 milliárd dollárt). Mivel a kínai piac iránti kereslet fokozatosan csökkent a COVID-19 járvány óta, az óragyártók az amerikai vásárlók felé fordultak eladásaik fellendítése érdekében.
A Richemont, az IWC és a Jaeger-LeCoultre mögött álló svájci vállalat is észlelte ezt a tendenciát tavalyi értékesítéseiben. Ráadásul e márkák történelme és öröksége miatt az óragyártók nem helyezhetik át egyszerűen termelésüket Svájcból, mivel az iparág szakértelme nagyrészt ott összpontosul.
Pierre-Yves Donzé, az Oszakai Egyetem üzleti történelem professzora és óraipari szakértő a Fortune-nak elmondta, hogy a legnagyobb óragyártók valószínűleg áremeléshez folyamodnak majd exkluzív, csúcskategóriás óráik esetében, de a középkategóriás fogyasztókat célzó márkák nagyobb bajban vannak.
"Az olyan exkluzív luxusmárkáknak, mint a Patek Philippe, az Audemars Piguet és a Richard Mille, kevés aggódnivalójuk van. Csökkenthetik valamelyest (rendkívül nyereséges) haszonkulcsukat, és az áremelés egy részét átháríthatják" - nyilatkozta Donzé. "Ezzel szemben csapás ez a közép- vagy exkluzív luxuskategóriás márkák számára, amelyeknél az eladási ár meghatározó tényező. Különösen a Swatch Group márkáira gondolok, amely vállalat nagy nehézségekkel küzd."
A Swatch különböző árkategóriájú márkákat birtokol – a Tissot-tól kezdve a névadó Swatch márkán át az Omegáig. A vállalat már most is szenved a kínai kereslet visszaesésétől, nettó értékesítése tavaly 14%-kal zuhant. A vámok bevezetésével egyes órái sokkal drágábbá válhatnak, így elérhetetlenné válva az átlagos amerikai vásárló számára.
Legutóbb közel 100 évvel ezelőtt vezettek be hasonló mértékű vámokat, amikor a Smoot-Hawley törvény életbe lépett. Úgy vélik, hogy ezek a vámok indították el a nagy gazdasági világválságot az 1930-as évek elején. Akkoriban Svájc bojkottálta az amerikai termékeket az intézkedések elleni tiltakozásul.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Ez a nemzetközi kereskedelem jelentős visszaeséséhez vezetett, és hátrányosan érintette az exportra és importra támaszkodó iparágakat, beleértve az óraszektort is" - mondta Paul Altieri, a Bob's Watches használtóra-piactér vezérigazgatója és hivatalos használt Rolex óra kereskedő.
Várakozásai szerint a használt órák iránti kereslet – amely terület gyakran vonzza az óragyűjtőket – meg fog ugrani a vámok következtében. "Ha az új órák piaca lelassul a vámok súlya alatt, a használt piac könnyen mentőcsónakká válhat. Az értéket és elérhetőséget kereső okos vásárlók gyorsan a használt órák felé fordulnak majd, és ez olyan módon alakíthatja át a luxusóra-piacot, amit korábban nem láttunk" - vélekedett Altieri.
Eközben, míg az órapiac alkalmazkodik az új volatilitáshoz, egy másik használtóra-platform vezérigazgatója már most változásokat tapasztal a vásárlói magatartásban.
"Az egyik ügyfelünk beleegyezett, hogy elad nekem egy Rolex GMT-Master II 'Pepsi'-t 19 350 dollárért, majd az utolsó pillanatban visszalépett, mondván, hogy várni akar néhány hetet, mert az órája 'talán 10-20%-kal többet is érhet.' Ez további 2000-4000 dollár értéknövekedést jelent egyetlen éjszaka alatt... pusztán spekuláció alapján" - mondta Robertino Altieri, a WatchGuys.com üzemeltetője.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


