Megnyitotta a PhysX GPU-s részét az NVIDIA

Ez nagymértékben segítheti a robotika piacát, ahova az új PhysX verziók fókuszálnak.

Hirdetés

Az NVIDIA még 2015-ben jelentette be, hogy nyílt forráskódúvá teszi a PhysX 3.3.3-as verzióját, amelyet később kiterjesztettek a 3.4-es verzióra is, most pedig a GPU-s kódok is megnyíltak a PhysX 5.6.0-s, a Flow 2.2.0-s, illetve a Blast 5.0.6-os verzióját tekintve. Ráadásul a nyílt forráskód eléréshez nem szükséges regisztrálni az NVIDIA fejlesztői programjába, ez egyszerűen hozzáférhető az alábbi GitHub oldalon keresztül, méghozzá BSD-3-Clause licenccel.

A fejlemények kapcsán már elindultak a találgatások, hogy ezzel majd megoldódik a GeForce RTX 50-es VGA-k kapcsán a GPU-s PhysX támogatásának hiánya a 32 bites játékokban, de a valóságban a jelenlegi változásnak erre nem lesz hatása. Ugyanis itt nem a PhysX nyíltságával vagy zártságával van gond, hanem azzal, hogy a GeForce RTX 50-es VGA-k nem támogatják a 32 bites CUDA-t. Attól viszont nem oldódik meg ez a gond, hogy a PhysX GPU-s kódjai nyílt forráskódúak lettek, mert a problémát a CUDA futtatási környezetének a hiánya idézi elő, és nem a PhysX-ből ered. Erre a helyzetre inkább a ZLUDA tervezett fejlesztései hozhatnak megoldást.

A mostani változás a robotika tekintetében lesz hasznos, mert a jelenlegi PhysX modulok is erre fókuszálnak. A játékok utoljára a PhysX 3-ra építettek a GPU-s kódok tekintetében, mivel a PhysX 4 és 5 elment a robotika irányába, bár ezeknek a CPU-s részét még alkalmazza némelyik videojáték-motor.

Előzmények

Hirdetés