BMW EV

Mitől működik jobban a BMW EV stratégiája?

2025.04.07.

Amíg a versenytársak látszólag rossz irányba indultak el a villanyosítás útján, addig a BMW soha nem látott módon szárnyal a prémium szegmensben. Mi a titkuk?

Tavaly falba ütköztek a villanyautó eladások Európában, főként Németországban, a három legnagyobb prémium gyártó hazájában. Soha nem látott módon esett vissza az érdeklődés az elektromos autók iránt, ezt pedig minden gyártó megérezte – kivéve a BMW. Ők nemhogy megtartották pozíciójukat, de még növekedni is tudtak. Így felmerül a kérdés: mit tudnak ők, amit a versenytársak nem? Kívülről, felhasználóként csak annyit érzékelünk, hogy a villanyautóik nem vesztették el BMW karakterüket, remekül megtalálták az egyensúlyt anyaghasználatban, és nem félnek közösködni a kínai gyártókkal.

Ugyanakkor vezetőket meghallgatni a témában mégis csak pontosabb képet ad. Jochen Goller, a BMW értékesítési vezetője elmondta: „Magabiztosak vagyunk, hogy 2025-ben is meg tudjuk tartani villanyautó eladásaink növekedését egy erős és folyamatosan bővülő kínálattal.” Miközben elismeri, hogy a piaci környezet finoman szólva sem kedvező, hiszen az európai EV piac éppen stagnál, a kínai gyártók versenyképes termékekkel lepik el a piacot, a Trump adminisztráció pedig éppen a zéró emissziós autók ellen lép fel minden alkalommal, a minden irányból szorongató tarifákról nem is beszélve.

2024-ben a BMW villanyautó eladásai 12%-kal növekedtek, míg a Mercedes 23%-os, az Audi pedig 8%-os csökkentést jelentett. Az utóbbi két gyártó még mindig átmeneti évekről beszél, miközben a BMW már széles és jól ismert villanyautó portfólióval rendelkezik, amiket már 2013-ban megalapozott. Ekkor mutatták be ugyanis az i3 villanyautót és az i8 plug-in hibridet, amik megelőzték korukat és évekig a legsikeresebbek voltak szegmensükben. Az idő tehát mellettük szól, és az is, hogy képesek voltak megújulni.

Az i3 2022-es kivezetése után a BMW is átállt a „multi-drivetrain” stratégiára, tehát arra, hogy a legnagyobb eladásokat produkáló termékeikből nem csak belsőégésű-motoros, hanem elektromos változatot is kínálaton tartanak. Ebbe a legtöbb gyártónak beletörik a bicskája, de a BMW remek kompromisszumot talált, hogy egy padlólemez kellemes legyen mindenféle hajtáslánccal. Mostanra eladásaik 17%-át teszik ki a villanyosok, köszönhetően a minden piaci szegmenst lefedő elektromos autó kínálatnak.

A Mercedes és az Audi is kapkodva váltja le gyorsan avuló villanyautó kínálatát. Kevés elektromos modelljük mondhatja el, hogy hosszú éveken át kínálaton marad. Noha a Mercedes igyekszik a BMW-hez hasonló, minden szegmenst lefedő elektromos kínálatot fenntartani, de a számok ellenük szólnak, és túlságosan elvitték a hangsúlyt a belsőégésű motorok fejlesztéséről. Az Audit a Volkswagen Csoport szoftverhibái és a későn érkező PPE platform is késleltette. Legkomolyabban vehető elektromos autójuk, a Q6 e-tron, hiába egy felkészült villanyautó, a piac többi szereplője csakhamar tudott jobban kínálni náluk.

Aztán ott van az árazás, amiben néha sokat tudok segíteni a kínai gyártókkal való együttműködés: lásd a kínai gyártású elektromos Minik. Philippe Houchois, a Jeffries piaci kutatója hozzátette: „Míg a Mercedes egyfajta almárkaként próbálta pozícionálni villanyautóit, addig a BMW megmaradt önmaga és megadta a hajtáslánc kiválasztásának lehetőségét. A BMW igyekezett versenyképes árakat teremteni, ahelyett, hogy prémium felárral értékesítené modern villanyautóit.” Elég a gyártók konfigurátorait feltúrni, hogy feltűnjön: míg a Mercedes és az Audi esetében nagy az árrés a belsőégésű és a villanyos modellek között, addig a BMW-nél ezt sikerült a minimálisra csökkenteni.

Ráadásul hamarosan befut a BMW vadiúj Neue Klasse modellcsaládja és padlólemeze, ami segíthet ennek a növekedésnek a fenntartásában, hiszen egy sor modern technológiát és vezetéstámogató rendszert felsorakoztat majd, ráadásul az időzítése is szerencsés lehet. A német lízingek 2022-ben tetőztek, amikor még a Tesla volt az egyetlen komolyan vehető villanyautó. Ezek a lízingek éppen most, a Neue Klasse bedütálásakor fognak lejárni, így várhatóan sokan fognak elfordulni a Teslától és helyette a BMW mellett voksolni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
A kétszeres világbajnok eddig 13 gyorsaságiból 12-t nyert meg, és fölényesen vezet egy nappal a....
2025.04.27
Kigyulladt egy személyautó trélere az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán, Balástya....
2025.04.26
Több mint négymillió utassal zárult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első negyedéve. ..
2025.04.26
Elképzelhetetlenül gazdag a termékpalettája az egyre nagyobb tekintélynek örvendő Sanghaji....
2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....