A Donald Trump által bevezetett amerikai védővámok megérkeztek a világ tőzsdéire is, és valamennyi jelentős eséssel reagált az amerikai elnök kirobbantotta a kereskedelmi háborúra. Hétfőn a kereskedés elején a negyven legfontosabb német vállalat tőzsdei állapotát jelző DAX-index 10,4 százalékkal 18 489 pontra esett vissza, ugyanakkor a nap folyamán a visszaesés 4 százalék körülire módosult.
Az XTB befektetési bróker elemzője a történtekkel kapcsolatban a 21. század „fekete hétfőjéről” beszélt. A főbb alap-, illetve vagyonkezelők átszervezték portfóliójukat és azokat a globális recesszióhoz igazították. A DAX befektetői az ARD által idézett szakértők szerint abban reménykednek, hogy a „fekete hétfő” után a keddi nap fordulópontot hozhat.
Azt is csillapíthatja az európai piacot, ha tárgyalások indulnak meg az Egyesült Államok és az EU között, és a Stern úgy tudja, Ursula von der Leyen bizottsági elnök arra tesz javaslatot, hogy az ipari termékekre egyik fél se vessen ki vámot.
Német portálok szerint a Deutsche Bank recessziótól tart. Közgazdászok ennek kapcsán arra hívták fel a figyelmet, hogy az amerikai vámpolitika miatt a német gazdaságot sorozatban immár a harmadik évben fenyegeti recesszió. Az új német kormánynak rövid távon nehézségei lesznek a kereskedelmi sokk tompításában – figyelmeztettek banki szakértők.
A tekintélyes üzleti napilap, a Handelsblatt a befektetői hangulatot katasztrofálisnak nevezte. A lap szerint a globális részvénypiacokon befektetők világszerte úgy adják el részvényeiket, hogy nem is figyelnek az árfolyamra. Az újság szintén utalt arra, hogy a vezető német tőzsdei index, a DAX a múlt héten nyolc százalékot vesztett, hétfőn pedig 10 százalékos eséssel indult.
Az autóipart sújtó 25 százalékos amerikai vámok hatására az Audi ideiglenesen leállítja az Egyesült Államokba irányuló járműszállítást. Az ingolstadti székhelyű cég szóvivője megerősítette, hogy az összes, már a vámok hatályba lépése, azaz április 2. után az Egyesült Államokba érkezett járművet ideiglenesen vissza kell tartani, és nem kell átadni az ottani kereskedőknek. A korábban érkezett járművek még értékesíthetők.
Az Egyesült Államokban bestsellernek számító Audik csekély hányada a mexikói Audi gyárban készül, a többi németországi, magyarországi és szlovákiai gyárakból származik.