Schmuck Andor
Ezt idáig miért nem fedezte fel senki?
Elképesztő újításra készül a Tesco, miután a QR-kódok használatával kísérleteket tesz arra, hogy felváltsák a hagyományos vonalkódokat a mindennapi termékeken - sokak szerint ez a lépés a „második vonalkódforradalom”.
Az Egyesült Királyság vezető szupermarketlánca 12 saját márkás friss élelmiszer- és húsárun próbálja ki ezt a technológiát. Így a termékek oldalán megszokott fekete-fehér „zebravonalak” napjai meg lehetnek számlálva.
Ezek az új QR-kódok, amelyeket a GS1 globális vonalkód-szakértőkkel közösen dolgoztak ki, nem csak a pénztárnál való gyors beolvasásra szolgálnak, de a vásárlók számára is nagy segítséget nyújthat, ugyanis ennek köszönhetően az okostelefonjukkal tájékozódhatnak az adott áruról. A Tesco déli üzleteinek 20%-ában már tesztelik ezeket a kódokat, amelyek az információk kincsesbányáját jelentik, és a tápanyagtartalomtól kezdve az allergiára való figyelmeztetésen át a származási helyig és a fogyaszthatóság időpontjáig mindenről informálják a vásárlókat, sőt, még tippeket is adnak más finomságokról, amelyeket esetleg megkívánhat.
Mindenképpen az a szándékunk, hogy a vásárlók jobban tájékozódhassanak a termékekről. A QR-kód megnyitja az ajtót mindezek előtt - az eredetről, a tápértékről, az egészségről, az alternatívákról, a helyi forrásból származó lehetőségekről
- árulta el Isabela De Pedro, a Tesco ellátási lánc szakértője a 2025-ös Retail Technology Show-n a változást.
A Tesco ezzel egy forradalomi újítás küszöbén áll, amelyek segítségével a vonalkódok végleg eltűnhetnek a boltokból és pénztárgépekből. Ha ez sikerül, akkor ez lesz a kasszatechnológia legnagyobb vívmánya a vonalkód 1974. június 26-i első hangjelzése óta - ez a történelmi pillanat, amelyet a GS1 pimaszul összekötött a globális váltásról szóló bejelentésével.
A GS1 kódjait 48 országban használják, ami a világ GDP-jének 88%-át jelenti. Olyan nagy márkák, mint a PepsiCo, a Walmart, a PandG, a L'Oréal és az Amazon már kipróbálták a technológiát, és a tervek szerint 2027-ig az egész iparágat be kívánják vonni a rendszerbe.
De nem csak a vásárlói élmény fokozásáról van szó; ezeket az ügyes QR-kódokat már használják a digitális üvegvisszaváltási rendszerekben és az élelmiszerbiztonsági visszahívások kapcsán, így a márkák és az üzletek gyorsabban követhetik nyomon az árukat a gyártól egészen a polcokig - számol be róla a Daily Star.