F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
Bár pénteken még ismét a McLaren tűnt a favoritnak, végül némi meglepetésre a világbajnoki címvédő Max Verstappen szerezte meg az első rajtkockát a Japán Nagydíj szombati időmérőjén. Bár ezek után úgy tűnt, minden adott egy izgalmas futamhoz, a vasárnapi verseny végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt. Ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
Tényleg a konzervatív taktika miatt nem nyert a McLaren?
A Japán Nagydíj után sok kritika érte a McLaren csapatát. A vádak szerint a konstruktőri címvédő egy potenciális futamgyőzelmet dobott el az indokolatlanul konzervatív taktika miatt, valójában pedig nem is harcolt a győzelemért - inkább elfogadta a második és harmadik helyet.
Elsőre valóban úgy tűnik, hogy a britek több megkérdőjelezhető döntést is hoztak a futam során. Szokatlan módon az előrébb haladó Lando Norris helyett Oscar Piastrit hozták először a boxba, ezután Norrisszal egyszerűen lekövették Verstappen taktikáját, a verseny végén pedig hiába tűnt gyorsabbnak Piastri a csapattársánál, a csapat nem cserélte meg a versenyzőket - az ausztrál így nem kapott esélyt, hogy levadássza Verstappent.

Bár a fentiek tényleg egy túlságosan óvatoskodó stratégia benyomását keltik, a legtöbb elemzés egyetért abban, hogy a McLarennek egy kockázatosabb taktikával sem feltétlenül lett volna több esélye behúzni a győzelmet. Piastrit a frissebb gumikon erős tempót autózó George Russelre reagálva hozták előbb Norrisnál, a futam végén pedig azért nem cserélték meg a versenyzőiket, mert Piastri főleg csak a DRS-nek köszönhetően tűnt gyorsabbnak a csapattársánál.
Ennek ellenére tény, hogy a Japán Nagydíj is azon versenyek sorába tartozik, amiknél előzetesen a McLaren tűnt a favoritnak, de végül mégis más nyert. Bár a britek elsőre furcsa taktikáját meg lehet indokolni, ismét inkább hátrafelé figyeltek a győzelem helyett. Márpedig aki nem mer, az nem nyer.
Tsunodának nem sikerült csodát tennie, de Helmut Marko (még) nem aggódik
Előzetesen a Liam Lawson lefokozása után a Red Bullhoz előléptetett Yuki Tsunoda teljesítményét neveztük a Japán Nagydíj legnagyobb kérdésének. A japán pilóta négy év után kapott végre lehetőséget a nagy csapatnál, egyből a hazai versenyén. Ezek, illetve a Lawson lefokozását illető előzmények tükrében bőséges a nyomás Tsunodán, aki végül bármennyire szeretett volna, nem tudott csodát tenni első versenyén a híresen nehezen vezethető Red Bullal.
A hétvégét megelőzően a japán még dobogós álmokat dédelgetett, de végül a pontszerzés sem sikerült neki. Az időmérőn csak a 14. lett, vasárnap pedig a 12. helyen intették le. Érthető okokból Tsunoda ezután kissé csalódottan nyilatkozott. "A teljesítményemmel elégedett voltam, de az eredményeket tekintve kemény futam volt ez, pláne hazai közönség előtt. Egyértelműen többre számítottam: [...] legalább pontot akartam szerezni, szóval vegyesek az érzéseim."
A japán szerint az első Red Bull-os hétvégéje nagyrészt a tanulásról szólt, de sokat megtudott az autóról a hétvége során. "Ez az 53-54 kör volt a legtöbb, amit ebben az autóban teljesítettem. Minden körben tanultam, és végül erős időket futottam. Már egyértelműen magabiztosabban érzem magam a volán mögött. A verseny végére egyszerűen jobban éreztem azt, hogy én irányítok." - tette hozzá Tsunoda.
Bár Verstappen pole-pozíciója és győzelme mellett elég gyengének tűnik a japán 14. rajthelye és a futamon elért 12. pozíciója, ez még így is jobb eredmény annál, mint amit Liam Lawson két Red Bull-os versenye alatt elért. Bár Tsunodától biztosan többet várnak majd a továbbiakban, egyelőre a hírhedten kritikus Helmut Marko is elégedett a teljesítményével. "Jó volt. Szerencsétlen az a Q2-ben elkövetett hiba, de egyébként rendben volt." - értékelt az osztrák szakember.
Az újoncok fele szárnyalt, Stroll a mezőny végén kullogott
Hat újonccal a mezőnyben indult a 2025-ös F1-es szezon, az év harmadik versenyére pedig egyre inkább kialakul, melyiküktől várhatunk jobb, és melyiküktől rosszabb eredményeket. Andrea Kimi Antonelli a Japán Nagydíjon is pontot szerzett, Oliver Bearman a Kínai Nagydíj után ismét kifejezetten erős hétvégét produkált, de remek produkcióval Isack Hadjar is megszerezte végre első pontjait a bajnokságban. Velük ellentétben Liam Lawson, Gabriel Bortoleto és Jack Doohan továbbra is pont nélkül kullog a mezőny végén - igaz, utóbbi két fiatal kifejezetten gyenge autóban ül.
Teljesítmény terén mégis talán Lance Stroll gyenge szereplése okozta a legnagyobb negatív meglepetést. A kanadai pilóta az időmérőn nagy hátránnyal lett utolsó, de ekkor még mindenki arra számított, hogy vasárnap javítani fog. Ezzel ellentétben az Aston Martin versenyzőjét a futamon is utolsóként intették le, jókora lemaradással a mezőny mögött.
Egy ennyire gyenge szereplést általában valamilyen technikai problémával vagy sérüléssel indokolnak, de Stroll a futam után azt mondta, semmi ilyenről nincs szó. Egyszerűen ez volt a tempója a hétvége folyamán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
