Behúzta a féket a hazánkban is jelenlévő, német autóipari óriás: egy németországi szakmai magazinban, az Automobilwocheban jelent meg hétfőn az a céges körlevél, amelyet az Audi küldött a márkakereskedőinek az amerikai vámokra adott válaszlépésükről.
Később hivatalosan is megerősítették, hogy döntésük szerint az összes Mexikóban és más tengerentúli piacokon gyártott, illetve az USA kikötőibe
Kapcsolódó
Európából április 2. után érkezett járművet vissza kell tartani
– ezek a szállítmányok már nem kerülhetnek át a nagykereskedőkhöz, vagyis egyelőre nem jutnak el az amerikai vásárlókhoz, csak a jelenleginél magasabb árakon.
A magyarországi üzem gyártmányai is leparkoltak
Az autószalonoknak, kiskereskedőknek a meglévő készleteik csökkentésére kell összpontosítaniuk: az Audinak jelenleg több mint 37 ezer olyan autója van raktáron az Egyesült Államokban, amelyeket nem érintenek a megemelt vámtarifák, ezért az eddigi árakon értékesíthetők – idézi az Audi szóvivőjét az Oe24.
Ez nagyjából két hónapra elegendő mennyiséget jelent, ami alatt kidolgozzák az új értékesítési stratégiákat.
A szállítási stopot az indokolja, hogy az Audinak nincs saját gyártóüzeme az USA-ban, minden járművet importálnia kell. Az amerikai bestseller a Q5 modell, ami a mexikói Audi gyárban készül, a többi autó a németországi, a magyarországi és a szlovákiai gyárakból származik.
Érintettek vagyunk, hiszen a járműgyártásunk egy részét az amerikai piacon értékesítjük, illetve motorjaink is kerülnek olyan autókba, amelyeket a VW Konszern az Egyesült Államokba szállít – ezt már korábban közölte Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációs igazgatója a Telex-szel a Trump-vámok kapcsán.
Az Audi magyarországi gyára, amely 12 ezer embernek ad munkát, az Audi Q3-as modell mintegy 20 százalékát szállítja az óceánon túlra, ami 33 ezer autót jelent.
Egymásnak adják a kilincset a szalonokban
Mint megírtuk, április 3. óta az USA-ban az autóimportra a korábbi 2,5 százalékos vám helyett 25 százalékos tarifa vonatkozik, ami nagyban megdobja az értékesítés költségeit. Továbbá, májustól 150 kategóriájú autóalkatrészre is vonatkozik a pótdíj.
Az Audi anyavállalata, a Volkswagen már a múlt héten figyelmeztette egyesült államokbeli kereskedőit, hogy „importdíjat” vezet be, amint arról a Wall Street Journal beszámolt.
Ezzel együtt a VW már múlt csütörtökön átmenetileg leállította a járművek vonattal történő szállítását Mexikóból és az Európából érkezett autókat is visszatartja a kikötőkben várhatóan április közepéig, amíg új árakat kalkulál.
Az előre belengetett vámok hírére márciusban megugrott az autóértékesítés az USA-ban: a nagy autógyártók többsége kétszámjegyű növekedésről számolt be. A cégek összesen közel 1,6 millió járművet adtak el az előző hónapban, ami 13,6 százalékos éves szintű növekedéssel ér fel.
Sajtóhírek szerint az érdeklődés ezekben a napokban is élénk, az amerikai vásárlók lendülete addig biztosan kitart, amíg a régi áron juthatnak hozzá az új járművekhez.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Meg vannak számlálva a Temu és a Shein napjai, legalábbis Európában?

Újra lecsap az ezermilliárdos veszedelem a magyar költségvetésre?

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás

Egy újabb magyar miniszter szólalt meg az uniós tagságunkról, minden megváltozhat

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Pusztító olajszennyezés sújtja a horvát tengerpartot, nagy a veszély a magyar turisták kedvelt partszakaszán

Lebuktat a beléptetőkapu, ezt nem tudták a feketemunkások
