Bemutató

Még az idén bemutatkozik a GT3-as Lexus

2025.04.07.

A Toyota Gazoo Racing globális motorsport-igazgatója, Kadzsi Maszaja biztató híreket árult el a hamarosan utcai és versenykivitelben is debütáló orrmotoros szupersportkocsiról.

Úgy néz ki, hogy a Lexus következő generációs GT3-as versenyautójának hivatalos bemutatója még idén megtörténik a 2026-ra várt első versenye előtt, árulta el a Toyota Gazoo Racing egyik vezetője a pályaversenyzésre specializálódott Sportscar365 online magazinnak. Több mint három évvel a Toyota GR GT3 tanulmány Tokiói Autószalonon tartott leleplezése után az abból készített végleges autót – amely a versenypályákon a Lexus RC F GT3-ast fogja váltani – még mindig nem mutatták be hivatalosan, annak ellenére, hogy rengeteg kémfotó készült arról az elmúlt években, hogy sokat tesztelték különböző versenypályákon. Állítólag az új autó fejlesztése gyakorlatilag már befejeződött, és a GT3-as Lexus kevesebb mint egy év múlva már versenyeken is indulni fog. 

Valószínűleg LFR néven érkezik a Lexus-kínálat tetejére a várva várt újdonság, utalva a legendás LFA-val való rokonságra. A Toyota Racing Development korábbi elnöke, David Wilson tavaly a Sportscar365-nek azt mondta, hogy az új modell a Daytona 24 óráson debütálhat versenykörülmények között 2026 januárjában, de ezt azóta nem erősítették meg. A Toyota Gazoo Racing globális motorsport-igazgatója, Kadzsi Maszaja nemrég jó hírekről számolt be ugyanennek a lapnak az autóval kapcsolatban. „A fejlesztés továbbra is folyamatban van, az előre meghatározott ütemterv szerint haladunk, és nem aggódunk amiatt, hogy késnénk” – mondta márciusban. „A terveink nem változtak.”

Szinte biztos, hogy a globális motorsportnaptár egy fontos eseményén tartják majd a leleplezést, elképzelhető, hogy a júniusi Le Mans-i 24 óráson Franciaországban, a szeptember végi Fuji 6 óráson Japánban, vagy az IMSA bajnokság atlantai szezonzáróján, az októberi Petit Le Mans-on az Egyesült Államokban. „Még mindig fontolgatjuk, hogy mikor legyen a bemutató” – mondta Kadzsi, amikor erről kérdezték. 

Az új autó fejlesztése – amelyben a Lexus gyári IMSA-versenyzői, Jack Hawksworth és Ben Barnicoat is aktívan részt vettek – az elmúlt két évben főleg Japánban és Európában zajlott. A tervek szerint a versenyváltozat az első szezonjában rögtön három bajnokságban, a nemzetközi FIA Hosszútávú-világbajnokságban (WEC) az amerikai IMSA WeatherTech Sportautó bajnokságban, és a japán SUPER GT-ben is indulni fog. Ez azért előnyös, mert így bőséges adatmennyiséggel rendelkeznek majd a Toyota Gazoo Racing mérnökei ahhoz, hogy az esetleges gyermekbetegségeket hamar kikúrálják. 

Amennyiben megerősítik a GT3-as Lexus 2026-os indulását ezekben a szériában, az gyakorlatilag a már igen korosnak számító (2017-ben bemutatott) de bizonyos pályákon még mindig versenyképes RC F GT3 nyugdíjazását jelenti majd. Az IMSA-ban és a SUPER GT-ben elért sikerek után az RC F GT3 tavaly debütált a WEC-ben az Akkodis ASP csapatnál. Az Akkodis ASP, az amerikai Vasser Sullivan Racing és a K-tunes Racing valószínűleg azon csapatok közé tartoznak, amelyek elsőként kapják meg az új autót, mivel ők versenyeztek a legtöbbet az RC F-fel.

A GT3-as kategóriára vonatkozó FIA-szabályok előírják, hogy egy új versenyautó homologizációja utáni első 12 hónapban minimum tíz példányt, két éven belül pedig húszat kell belőle az ügyfélcsapatok rendelkezésére bocsátani. Minden GT3-as versenyautónak osztoznia kell a karosszéria és a motor alapkonstrukcióján a vele szoros rokonságban álló szériagyártású autóval, emiatt biztosra vehető, hogy utcai kivitel is készül majd a Lexus új versenyautójából. A Toyota prémiummárkájánál amúgy is nagy hagyománya van az erős, nagy lökettérfogatú, orrmotoros kupék építésének, elég csak a legendás LFA-ra, az RC F-re vagy az LC 500-ra gondolni. A pletykák szerint az új GT3-as hosszú orrában egy két turbóval lélegeztetett V8-as benzinmotor dolgozik majd – az utcai kivitelben jó eséllyel valamilyen hibrid rendszerrel kiegészítve – amelynek a teljesítménye bőven meghaladhatja a 600 lóerőt.

 

Fotó: Toyota Gazoo Racing, NetCarShow



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.26
Több mint négymillió utassal zárult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első negyedéve. ..
2025.04.26
Elképzelhetetlenül gazdag a termékpalettája az egyre nagyobb tekintélynek örvendő Sanghaji....
2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....
2025.04.26
Fennállásának legjobb első negyedévét zárta a Lexus Európában, a prémiummárka éves szinten 15....
2025.04.26
Megjelenik a Chery autómárka Magyarországon, a vezérképviseleti feladatokról a Grand Automotive....