e-mobilitás

Balatonfüreden debütált a Suzuki első elektromos autója, az eVitara

2025.04.05.

Indiából érkezett a Balaton északi fővárosába az eVitara. Egyetlen darabként képviseli még a Suzuki elektromos irányát Magyarországon. Ősszel már a magyar utakon is hétköznapi valóság lesz.

 

Itt még lepel takarta az eVitarát.

Füreden egy ötcsillagos szálloda konferenciatermében mutatkozott be Magyarországon az eVitara.

-Az eVITARA kulcsfontosságú lépést jelent a szén-dioxid-semlegesség felé, amely egyesíti a Suzuki SUV-tervezési szakértelmét az elektromos mobilitás előnyeivel – fogalmazott a balatoni prezentáción a Suzuki képviseletében Vincze Balázs. Elmondta, az eVITARA több, mint egy BEV, kivételes értéket kínál, a hatékonyság, a praktikum és a vezetési sokoldalúság jellegzetes keverékét biztosítva. A SUV-innováció erős örökségével a Suzuki továbbra is magas szintet képvisel a szegmensben, biztosítva az ügyfelek számára a fenntarthatóság és a teljesítmény tökéletes egyensúlyát.

Vincze Balázs prezentál

Az érérzékeny magyar piac legfontosabb kérdése egyelőre még nyitott: mennyibe kerül? Erre később kaphatunk választ, miként arra is, mikor jelenhet meg az magyar utakon. Ami biztos: Indiában tavasszal indul a gyártás. A szállítások függvénye, hogy mikor láthatunk magyar rendszámos eVitarát. Az előértékesítés nyáron kezdődhet, így ősszel már minden bizonnyal Suzukival is bővül az elektromos autók kínálata Magyarországon.

A prezentáció végén leplezték le az első eVitarát. Szemet gyönyörködtető autó díszelgett a konferenciateremben, amelyet megrohantak a magyar média képviselői.

Lehullt a lepel.

Higtech és kaland ötvözete az autó – hallhattuk a prezentációban, s mindez már a szemünk előtt is valósággá vált. Mind a külső, mind pedig a belső izgalmas autót takar.

Erőteljes SUV-érzés, óriási kerékívek, szoborszerű forma, 3pontos matrix első és hátsó lámpákkal. Erős 3D megjelenés, hangsúlyos lökhárító túlnyúlás, merev C-oszlop A két tónusú tető specifikáció, amely a tetőt feketére színezi, tovább bővíti az autó vállvonalának markáns 3D hatású megjelenését.

A belső is legalább ennyire izgalmas. Integrált kijelző, lebegő konzol, egyedi kormánykerékkel, amely kicsit szögletes, kicsit kerek.

A műszerfal három féle formában testre szabható, a Suzuki Connect segítségével pedig okostelefonunkról akár hét fotót is választhatunk, amelyet tetszés szerint a műszerfalra helyezhetünk. Kedvesünk, gyerekünk, háziállatunk vagy éppen idilli nyaralási képünk immár az autó szerves része lehet. A fotót mellé 12 féle háttérvilágítás közül választhatunk. A zenei élményt kilenc hangszóró szolgálja.

Varászlatos belső, érintő képernyőkkel, minőségi anyagokkal, kényelmes ülésekkel.

Töltő rendszer, a kisebb és a nagyobb akkumulátorral, a tervezett töltési idővel az alábbi képen:

Három vezetési módot kínál az eVitara, „Pedal”, „Snow” és „4WD” mód érhető el.

A prezentáción megtudhattuk, a Suzuki Connect az eVitara érkezésével új funkciókkal bővül. Telefonunkon láthatjuk az akku töltését, a megtehető távot, télen pedig a kormány- és ülésfűtést is bekapcsolhatjuk, hogy mire az autóba ülünk, kellemes meleg fogadjon bennünket.

A kényelem és a lelki nyugalom három évig ingyenes – fogalmazott a Suzuki Connectről Návai Balázs, aki büszkén említette azt is, hogy Budaőrsről 41 országot szolgál ki a Suzuki Connect.

Elektromos hajtáslánc

Az eAxle egy elektromechanikus meghajtóegység : villanymotor + inverter + meghajtó-differenciálmű 

2WD: orrmotor

4WD: Két motor – elöl és hátul 

Az e VITARA’s eAxle három előnye:

A motor és az inverter egyetlen egységbe történő integrálása az elektromos vezetékezés bonyolultságának csökkentésével növeli a rendszer teljes hatékonyságát.

A kompakt motor használata az eAxle-t kompakt, mégis nagy teljesítményűvé teszi. 

A Shift-by-wire elektromos menetvezérlés kiküszöböli a mechanikus rögzítőfék kábelének és a modern középkonzolnak a szükségességét.

Az eVitara lítium vas-foszfát akkumulátorcsomaggal érkezik, amelynek előnyei: versenyképes hatótáv, minimalizált súly. Beépített túlmelegedés és rövidzárlat elleni védelemmel van ellátva az optimális biztonság és védelem érdekében. A folyadékhűtés segít meghosszabbítani az akkumulátor élettartamát és javítani a be- és kimeneti teljesítményt. Minden egyes akkumulátorcella külön kamrában van, hogy hűtőfolyadék szivárgás esetén ne érintkezzen a hűtőfolyadék az akkumulátor alkatrészeivel. Az akkumulátor feszültsége is többféle módon monitorozott. Az akkumulátorok a karosszériaszerkezetbe integráltan védettek ütközés esetén - hallhattuk a prezentációban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....