Az ügyben bennfentes forrásokra hivatkozva azt állítja a Bloomberg, hogy a Porsche kivásárlásával teljesen a Rimac kezébe kerülhet a Bugatti. A horvát hipersportautó-gyártót már az elmúlt években is szoros kapcsolat fűzte a francia márkához, amióta átvette annak 55 százalékát a Bugatti-Rimac vegyesvállalat 2021-es alapításakor.
A Porsche tulajdonában részvények maradék 45 százaléka van, amikért az eddig napvilágra került információk alapján a Rimac Group több mint 1 milliárd eurót fizetne – az összeg a mostani árfolyamon jócskán meghaladja a 400 milliárd forintot. Megkönnyítheti az ügyletet, hogy a Rimac a Porsche egyik résztulajdonosa, ugyanis a részvények 22 százaléka a horvát gyártóé.
Valamennyi félre nézve előnyös lehet, ha nyélbe ütik a megállapodást, hiszen amellett, hogy mindhárom márka üzleti struktúrája leegyszerűsödhet, a Rimac szabad kezet kapna a Bugatti felett – igaz, Mate Rimac személyében már eddig is közös vezérigazgatójuk volt –, míg a Porsche a befolyó összegből egyszerűsítheti az ellátási láncokat, de akár át is helyezheti a gyártást az Egyesült Államokba.
Jól mutatja a fúzió erősségét, hogy a Bugatti a legújabb csúcsmodelljét a Rimackal közösen fejlesztette – a várhatóan 2026-ban érkező Tourbillont az alábbi cikkben mutatta be a Vezess: