
Szokatlanul rövid idő alatt érkezett el az Austral ráncfelvarrása, aminek megvan az oka: más korábban bemutatott modellekhez hasonlóan a középső szabadidő-autó is felvette a Renault új stílusát.
Stílust váltott nemrég a Renault, a korábban ismert lekerekített formák és C-alakú menetfények sokkal egyszerűbb, de határozottabb, élesebb vonalaknak adták át a helyüket. Gilles Vidal munkája mindez, aki 2020-ban érkezett a Peugeot-tól, és a Renault vezető formatervezőjeként határozta meg a francia márka új stílusát.

Az év autója díjat nyert elektromos Scenic, a kompakt Symbioz és a kínálat csúcsára érkezett Rafale már ennek az irányzatnak a jegyében készült, míg azok a modellek, amiket korábban terveztek, fokozatosan öltik magára a Renault új stílusát. Az elmúlt időben megújult a Clio és a Captur, nemrég az Espace is, most pedig az Australon volt a sor.
De hiszen az Austral még egészen új modell, nem? De igen, éppen három éve, 2022-ben mutatták meg róla az első képeket. A Renault középső szabadidő-autója azonban még a márka előző arculatát viselte, ezért itt volt az ideje, hogy naprakész külsőt kapjon.
A tervezők alaposan átszabták, a motorháztetőtől a lökhárítókig teljesen megújult az Austral.
Első lökhárítójába állított függőleges nappali menetfényei illeszkednek a Renault többi új modelljéhez,
akárcsak a szűkebbre szabott fényszórók. A hűtőmaszkjának érdekessége, hogy mintáját a Renault-embléma rombusza ihlette, és a hátsó lámpákat sem hagyták érintetlenül, hátulról nézve is azonnal felismerhető az új modell.
Belül kevesebb a változás, de ha már megújult az Austral, akkor finomítottak a kárpitokon,
javítottak az első üléseken, és fokozták a zajszigetelést is. Nem változott a kínálat, a 160 lóerős mild hibrid és a 200 lóerős hibrid változatot választhatják a vásárlók. Míg az Espace-t nálunk nem forgalmazza a Renault, az Austral ezzel jól kiegészíti a Rafale kínálatát.
Ez is érdekelhet: