A Palota út felett átívelő, mára elavult gyalogos átjárót a szocializmus idején építették, hogy összekösse a Fehérvári rondellát a Tóth Árpád sétánnyal. A budai Vár megújuló bejárata az eddigi egynyílású, a történelmi környezetbe kevéssé illeszkedő híd helyén valósul meg: két gyalogos, valamint középen kocsiáthajtóval rendelkező, valódi várkaput építenek, olvasható a Nemzeti Hauszmann Program Facebook-oldalán.

A Fehérvári kapu története több száz évre tekint vissza. Eleinte a területen élő izraelita közösség miatt Zsidó-kapunak, míg az oszmán-török hódoltság idején Ova kapuszinak, azaz Mezei kapunak nevezték. A 17. század végétől viseli a Fehérvári kapu nevet, amelyet a Székesfehérvár felé vezető országútról kapott, mivel az innen indult.

A Fehérvári kapuval együtt rekonstruálják a Fehérvári rondellát is, amelynek tetején ismét felállítják Görgei Artúr lovasszobrát. Rendbe teszik a bástya tetején húzódó sétányt, ahová zöld növényzetet telepítenek, valamint a környezethez illő utcabútorokat helyeznek el.

Újjászületik a József főhercegi palota egykori istállóépülete is, amelyet csekély sérülései ellenére a II. világháborút követően bontottak el. Az épület az eredeti funkciója mellett közösségi helyiségeknek, multifunkciós rendezvényteremnek és kávézónak is otthont ad majd.

A tetőterasz a József-kert felől egy lenyűgöző szépségű, dupla karos lépcsőn közelíthető meg. Az épületet eredeti külsővel, ugyanakkor a 21. századi elvárásoknak megfelelő építőanyagok és technológia felhasználásával rekonstruálják.