A Mercedes pályaszéli mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint a Mercedes jó munkát végzett a tél folyamán, kiküszöbölte az autó elődjeit korábbi években jellemző problémákat. Az ausztrál és kínai versenyek – George Russell két dobogós helyezésével – erről tanúskodtak, a szakember azonban figyelmeztet, egyelőre azt jelenthetjük ki, hogy ezen a két helyszínen, az ott jellemző külső tényezők mellett működött jól a Mercedes. Átfogó képet a Japán Nagydíjon sem kapunk, majd a negyedik helyszínen, Bahreinben lehet általános következtetéseket levonni.
„Sokkal nyugodtabb a hangulat, mint az elmúlt pár évben, főleg azért, mert az autónk olyan, amilyennek szántuk. Nem igazán jellemzik a rossz szokások, melyek az utolsó pár évben megvoltak, ez pedig a tél folyamán végzett munkára vezethető vissza, és a tavalyi évre, amikor próbáltuk megérteni ezeket a problémákat” – mondta Shovlin a Japán Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján.
„Eddig nem voltunk sok pályán, de az autó ezeken jól működött. Egyértelműen van egy differencia a McLarenhez képest, amelyet még le kell csipegetni, de úgy néz ki, egy tipikusabb fejlesztési verseny vár ránk, nem kezelhetőségi nehézségeket kell leküzdenünk.”
Bahrein lesz a lakmuszteszt
Arra a felvetésre, hogy harmadik helyszínként Japán alapján lehet majd leszűrni a következtetéseket – egy olyan helyszínen, ahol tavaly nem ment jól a Mercedes –, azaz a pálya lakmuszpapírként mutatja majd ki a Mercedes valódi jellegzetességeit, Shovlin így válaszolt:
„Ilyen tekintetben nem nevezném lakmusztesztnek, Bahrein érdekesebb lesz szerintem, mert az a pálya túlhevíti a hátsó abroncsokat, és ez volt az egyik dolog, amivel tényleg szenvedtünk” – beszélt arról, hogy az egy hét múlva következő Szahír lesz a mérvadó, hiszen itt a hátsó abroncsokkal kell gazdálkodni, ami korábban Achillesz-sarka volt a Mercedesnek.
„Ez egy másféle pálya. Az autó jól működik már az első edzéstől fogva. Lehet mondani, hogy a McLaren tűnik a legyőzendőnek, de a hétvége rendben indult, és majd meglátjuk, hogyan alakul a következő edzések során” – tette hozzá Suzukáról Shovlin. A riválisok mindenesetre számolnak a Mercedesszel, Lando Norris és Oscar Piastri is őket nevesítette, mint a riválist, amely a legközelebb lehet.
Russell felnőtt a vezérpilóta szerepéhez
„Ő is nagyon nyugodt a csapatban, és nagyon magabiztosnak tűnik” – beszélt a vb-összetett harmadik helyén, Piastri mögött csupán egy ponttal lemaradó George Russell teljesítményéről. „Remek munkát végzett az első két versenyen, ami igazán biztató. Úgy tűnik, a mostani helyzete a csapatban higgadttá teszi, és csak a pontok megszerzése foglalkoztatja, a lehető legjobb kvalifikációs eredmény. Az első sor Kínában is nagyon biztató volt. Hajt minket keményen, hogy fejlődjünk, és ő maga is sok munkát végez el.”
A mérnökigazgató egy újságírói kérdésre megerősítette, Lewis Hamilton távozását követően változott Russell hozzáállása, és vezérpilótává lépett elő. Egy példát is felhozott: Ausztráliában a brit visszajelzéseivel működött közre a stratégia kialakításával, Antonelli pedig ugyanezt a stratégiát másolta.
„Elkerülhetetlen a változás, ha egy tapasztalt versenyző, mint George, valamint egy újonc, mint Kimi állnak össze. Ők ketten együtt dolgoznak, George pedig igyekszik a tapasztalatával segíteni őt. Azt mondanám, George felnőtt a szerephez, hogy már a csapat tapasztaltabb versenyzője.”
„Azt mindig tudtuk, hogy gyors, de ehhez most már önbizalom és nyugodtság is párosul, ez pedig nagyon jól működik. Nézzük a melbourne-i versenyt, George nagyon jól kommunikált az időjárásról és arról, mit érez az autóban, ezeket az információkat pedig felhasználtuk, hogy Kimi oldalán lemásoljuk a stratégiát, mivel Kiminek még sok minden új volt. Boldoggá tesz minket, ahogyan ők ketten együtt dolgoznak, és az, hogy George felnőtt ehhez a szerephez” – magyarázta Shovlin, hogyan változott Russell attitűdje 2025-ben.