Liam Lawson megadta az első választ a Formula-1-es közönség jelentős szeletét foglalkoztató kérdésre, hogyan fog boldogulni a Racing Bullsnál, miután a Red Bull felállásában rövid úton lecserélték. Az új-zélandi első edzésnapján, a Japán Nagydíj péntekén már meggyőzőbben szerepelt, mint bármikor az ausztrál és kínai hétvégék során.
Lawson az első szabadedzést 13. pozícióban zárta, közel egy másodperc lemaradásban, a második tréningen viszont ötödik helyen végzett, 0,445 másodpercre Oscar Piastri McLarenjétől, és csupán négy századmásodpercre a testvérautótól – igaz, négy piros zászló miatt a második szabadedzés korlátozott volt, 14 körnél senki sem tett meg többet.
Az eredményeknél még fontosabb, ami Lawson napi értékeléséből kiolvasható: az új-zélandi elégedett, és bár kerülte a túlzott optimizmust, leszűrhető, hogy jobban boldogul a VCARB 02-vel, mint a Red Bull-lal.
„Jó érzés volt, egyértelműen más érzés vezetni. Úgy gondolom, a rendelkezésre álló ablak nagyon, nagyon jó jelen pillanatban” – hasonlított össze az autót az RB21-gyel a médiának nyilatkozó Lawson. „Az autó eddig gyors volt a szezonban, ezért remélem, holnap is meg tudom ismételni ugyanezt. A pálya szuper, az újraaszfaltozott első szektor még gyorsabb, úgy érezni, mintha leszakadna a fejed, ami izgalmas.”
„Kedves fogadtatásban volt részem, már a múlt héten nagyon pozitív volt mindenki” – beszélt arról, hogyan ment a visszailleszkedés a Racing Bullsba, ahol 2023-ban és 2024-ben helyettesként teljesített 11 nagydíjat. „Laurent (Mekies csapatfőnök) rögtön hívott, mindent elmondott, amit hallanom kellett, a gyárban és a tegnap a paddockban ugyanezt tapasztaltam. Sok időt töltöttem ezzel a csapattal, remek fickók. Jó érzés, hogy újra közöttük köszöntenek, remélhetőleg jó versenyek várnak ránk.”
Hadjar a top 3-ban végzett
A második szabadedzés meglepően jó helyen záró szereplője Isack Hadjar volt, a francia harmadik pozícióban végzett a Racing Bullsszal: a kezdést az előző két nagydíjhétvégéhez hasonlítja.
„Több mint biztató péntek volt, élveztem a vezetést ma, ez az autó és ez a pálya kombinációként egyértelműen a legjobb. Jól sikerült az első és második szabadedzés is, összességében élvezhető nap volt, akárcsak Ausztráliában és Kínában, így tudjuk, min kell dolgoznunk. Jól éreztem magam az autóban, és úgy gondolom, a megfelelő röppályán vagyunk, hogy szép eredményt érjünk el holnap, mindent beleadunk az időmérőn” – nyilatkozott bizakodón az első két nagydíjon egyaránt megvillanó, de első F1-es pontjaira még váró Hadjar.