DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 17. csütörtök
F1

Négy piros zászló és Piastri-vezetés a második suzukai edzésen

Doohan hatalmas balesete, Alonso hibája és az égő fű miatt is meg kellett szakítani az F1-es Japán Nagydíj péntek délutáni gyakorlását. Piastri révén újra egy McLaren az élen.

Kiváló napsütéses időben vette kezdetét a Formula-1-es Japán Nagydíj második szabadedzése is Suzukában. A mezőny azonban nem sokáig körözhetett zavartalanul, ugyanis az első tréninget kihagyó (Rio Hirakawa vezetett a helyén) Jack Doohan csúnyán összetörte az Alpine-t: az 1-es kanyarba bemenet tört ki az autó hátulja, és hatalmas tempóval csapódott a gumifalba. Az ausztrál pár percig még bent is maradt az autóban az ütéstől, az orvosi csapat segítségével szállt ki.

f1-doohan-fp2-crash



A baleset miatt természetesen jött a piros zászló, és bő 20 percet vett igénybe az összetört autó eltakarítása és a gumifal helyrehozása, így pontban helyi idő szerint 15:30-kor folytatódhatott a szabadedzés. De még be sem fejezhették az első gyorsköreiket a pilóták, amikor újra lendült a piros: Fernando Alonso rontott, a fű szélét is megnyalva forgott és ragadt bele a sóderágyba a Degner-kanyaroknál.

f1-alonso-crash

A harmadik megszakítás sem váratott sokáig magára az újraindítást követően, s ez volt mind közül a legszürreálisabb: a fű gyulladt ki (!) a pálya egy pontján, vélhetően az autók padlólemezéről érkező szikráknak köszönhetően… Ráadásul a leintés előtti pillanatokban egy másik kanyarban ugyanez történt, így a negyedik piros zászlóval ért véget a gyakorlás!

f1-ego-fu-fp2-suzuka

Mindez azt is eredményezte, hogy összeadva alig 15-20 percet dolgozhattak a csapatok, a szaggatott és eltérő programok miatt pedig természetesen még nehezebb volt olvasni az erőviszonyokat. Mindenesetre a McLaren újra az élen zárt, ezúttal viszont Oscar Piastri a hajrában 49 ezreddel felülmúlta Lando Norrist 1:28,114-es körének köszönhetően.

Jól teljesített a Racing Bulls, hiszen Isack Hadjar és a lefokozott Liam Lawson a harmadik ls ötödik időt érte el. Közéjük Lewis Hamilton ékelődött be a Ferrarival, mögöttük a többször is versenyhelyzetbe kerülő George Russell, valamint Charles Leclerc következett. Max Verstappen nyolcadik lett a Red Bull-lal, a top 10-et Pierre Gasly és Carlos Sainz tette teljessé. Yuki Tsunoda most csak 18. lett, de ő egyáltalán nem is futott lágy gumis kört.

A 2. szabadedzés végeredménye:

1. Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1'28.114  
2. Lando Norris McLaren/Mercedes 1'28.163 0.049
3. Isack Hadjar Racing Bulls/Honda RBPT 1'28.518 0.404
4. Lewis Hamilton Ferrari 1'28.544 0.430
5. Liam Lawson Racing Bulls/Honda RBPT 1'28.559 0.445
6. George Russell Mercedes 1'28.567 0.453
7. Charles Leclerc Ferrari 1'28.586 0.472
8. Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1'28.670 0.556
9. Pierre Gasly Alpine/Renault 1'28.757 0.643
10. Carlos Sainz Williams/Mercedes 1'28.832 0.718
11. Alexander Albon Williams/Mercedes 1'29.023 0.909
12. Nico Hülkenberg Sauber/Ferrari 1'29.062 0.948
13. G.Bortoleto Sauber/Ferrari 1'29.335 1.221
14. Esteban Ocon Haas/Ferrari 1'29.507 1.393
15. Oliver Bearman Haas/Ferrari 1'29.654 1.540
16. A.K.Antonelli Mercedes 1'29.733 1.619
17. Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1'29.978 1.864
18. Yuki Tsunoda Red Bull/Honda RBPT 1'30.625 2.511
19. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'30.845 2.731
20. Jack Doohan Alpine/Renault 1'31.659 3.545
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: