Kiváló napsütéses időben vette kezdetét a Formula-1-es Japán Nagydíj második szabadedzése is Suzukában. A mezőny azonban nem sokáig körözhetett zavartalanul, ugyanis az első tréninget kihagyó (Rio Hirakawa vezetett a helyén) Jack Doohan csúnyán összetörte az Alpine-t: az 1-es kanyarba bemenet tört ki az autó hátulja, és hatalmas tempóval csapódott a gumifalba. Az ausztrál pár percig még bent is maradt az autóban az ütéstől, az orvosi csapat segítségével szállt ki.
A baleset miatt természetesen jött a piros zászló, és bő 20 percet vett igénybe az összetört autó eltakarítása és a gumifal helyrehozása, így pontban helyi idő szerint 15:30-kor folytatódhatott a szabadedzés. De még be sem fejezhették az első gyorsköreiket a pilóták, amikor újra lendült a piros: Fernando Alonso rontott, a fű szélét is megnyalva forgott és ragadt bele a sóderágyba a Degner-kanyaroknál.
A harmadik megszakítás sem váratott sokáig magára az újraindítást követően, s ez volt mind közül a legszürreálisabb: a fű gyulladt ki (!) a pálya egy pontján, vélhetően az autók padlólemezéről érkező szikráknak köszönhetően… Ráadásul a leintés előtti pillanatokban egy másik kanyarban ugyanez történt, így a negyedik piros zászlóval ért véget a gyakorlás!
Mindez azt is eredményezte, hogy összeadva alig 15-20 percet dolgozhattak a csapatok, a szaggatott és eltérő programok miatt pedig természetesen még nehezebb volt olvasni az erőviszonyokat. Mindenesetre a McLaren újra az élen zárt, ezúttal viszont Oscar Piastri a hajrában 49 ezreddel felülmúlta Lando Norrist 1:28,114-es körének köszönhetően.
Jól teljesített a Racing Bulls, hiszen Isack Hadjar és a lefokozott Liam Lawson a harmadik ls ötödik időt érte el. Közéjük Lewis Hamilton ékelődött be a Ferrarival, mögöttük a többször is versenyhelyzetbe kerülő George Russell, valamint Charles Leclerc következett. Max Verstappen nyolcadik lett a Red Bull-lal, a top 10-et Pierre Gasly és Carlos Sainz tette teljessé. Yuki Tsunoda most csak 18. lett, de ő egyáltalán nem is futott lágy gumis kört.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1'28.114 | |
2. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1'28.163 | 0.049 |
3. | Isack Hadjar | Racing Bulls/Honda RBPT | 1'28.518 | 0.404 |
4. | Lewis Hamilton | Ferrari | 1'28.544 | 0.430 |
5. | Liam Lawson | Racing Bulls/Honda RBPT | 1'28.559 | 0.445 |
6. | George Russell | Mercedes | 1'28.567 | 0.453 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 1'28.586 | 0.472 |
8. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1'28.670 | 0.556 |
9. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1'28.757 | 0.643 |
10. | Carlos Sainz | Williams/Mercedes | 1'28.832 | 0.718 |
11. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1'29.023 | 0.909 |
12. | Nico Hülkenberg | Sauber/Ferrari | 1'29.062 | 0.948 |
13. | G.Bortoleto | Sauber/Ferrari | 1'29.335 | 1.221 |
14. | Esteban Ocon | Haas/Ferrari | 1'29.507 | 1.393 |
15. | Oliver Bearman | Haas/Ferrari | 1'29.654 | 1.540 |
16. | A.K.Antonelli | Mercedes | 1'29.733 | 1.619 |
17. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1'29.978 | 1.864 |
18. | Yuki Tsunoda | Red Bull/Honda RBPT | 1'30.625 | 2.511 |
19. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'30.845 | 2.731 |
20. | Jack Doohan | Alpine/Renault | 1'31.659 | 3.545 |