pickup

A BYD bemutatta első pickupját: két villanymotor „szövetkezik” egy turbómotorral

2025.04.04.

A BYD bemutatta első pickupját: a Thaiföldön rendezett prezentáción kiderült, hogy a Shark (Cápa) névre hallgató kisteherautóban két villanymotor „szövetkezik” egy turbómotorral, hogy mozgassa a Ford Rangernél nagyobb, 2,7 tonnás járművet.

A bemutatót a Bangkoki Autószalonon tartották, ahol azonnal kiderül, hogy az autó ára 1,7 baht, ami körülbelül 17,3 millió forintnak felel meg. Ebből lehetetlen kisakkozni, hogy a pickup mennyibe fog kerülni, mire Európába ér, ha egyáltalán erre valaha is sor kerül.

Az autó 5457 mm hosszú, 1917 mm széles  és 1925 magas, tengelytávja 3260 mm, vagyis az nagyobb és súlyosabb a világ legnépszerűbb pickupjánál, a Ford Rangernél, amely a BYD konstruálásakor nagy példakép lehetett a tervezők számára, legalábbis az autó külsejéből erre lehet következtetni.  

Az autót számos országban fogják értékesíteni, Thaiföldön és Kínán kívül a többi között Ausztráliában és Brazíliában, de azt nem tudni, hogy mikor jut el Európába. Egyes országokban Shark 6 néven fogják értékesíteni, másokban elhagyják a névből a hatost.

A BYD pickupját másfél literes, négyhengeres turbómotorral szerelték fel, s ez kizárólag generátorként működik, táplálva a 29,58 kWh-s akkumulátort, amely közvetlenül a motorokat hajtja, vagyis soros hibrid technológiáról beszélhetünk. De plug-in is egyben, mivel az akkumulátorok még tölthetőek is, így az autó teljes hatótávja 800 kilométer. A két villanymotor együttes teljesítménye 430 LE, csúcsnyomatéka 650 Nm. Ilyen képességekkel a Shark mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, ami megbecsülendő képesség egy 2710 kg-os pickuptól.

Az, hogy pont Thaiföldön mutatták be a BYD első pickupját, egyáltalán nem véletlen, tekintettel arra, hogy a délkelet-ázsiai ország a világ második legnagyobb pickup-piaca az Egyesült Államok után. Ez elsősorban a kormányzati adópolitikának és a vegyes rendeltetésű járművek iránti erős keresletnek tudható be.

A BYD nem az első kínai márka, amelyik kisteherautót dobott thaiföldi piacra. A GWM tavaly kezdte forgalmazni ott a Poer Sahart.  A kínai márkák thaiföldi megjelenése előtt az alacsony és közép kategóriájú pickupok piacát a japán modellek uralták, mint például a Toyota Hilux, Isuzu D-Max és Mitsubishi Triton, míg az amerikai modellek, köztük a Ford Ranger a felsőbb kategóriákban voltak kulcsszereplők.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....