A vállalatok Spark Alliance néven szövetkeztek, hogy közös infrastruktúrát hozzanak létre – olvasható a Reuters jelentésében.

A tervük szerint összesen 1700 új töltőállomást építenek, amelyek mintegy 11 ezer elektromos autó egyidejű töltésére lesznek alkalmasak. Ezeket a töltőket Európa 25 országában telepítenék. A szövetség célja a verseny élénkítése, amiből végül az elektromos autósok is profitálhatnak.

A Spark Alliance egyik fontos fejlesztése lesz, hogy 2025 júniusától egyetlen alkalmazáson keresztül elérhetők lesznek a töltők, függetlenül attól, hogy melyik cég üzemelteti őket. Így a felhasználóknak nem kell több különböző applikációt használniuk. Ráadásul akár 400 kilowattos töltési teljesítmény is elérhető lesz.

Összehasonlításképpen: ez a töltőhálózat nagyobb lesz, mint amekkorát jelenleg a Tesla működtet Európában. Ennek ellenére az ágazat szekértői úgy vélik, a Tesla még mindig előnyben van a felhasználóbarát rendszerének köszönhetően.

Miközben ezek a vállalatok a fejlesztéseken dolgoznak, az Európai Bizottság egy sokkal ambiciózusabb célt tűzött ki: 2030-ra 3,5 millió töltőpontot szeretnének látni a kontinensen. A jelenlegi telepítési ütemmel ez azonban aligha valósítható meg, hiszen a tempó csupán a szükséges harmadának felel meg.

Aurelien de Meaux, az Electra vezérigazgatója szerint az Európai Bizottság célkitűzése irreális, és a Spark Alliance inkább a minőségre, mintsem a mennyiségre fog fókuszálni.