A ma induló koreai autószalonon mutatkozott be a Hyundai Nexo második generációja, amely kényelmi, technológiai és praktikus szempontból egyaránt többet kínál elődjénél.
Habár formavilága szokatlan, meglepetést nem okoz: a tavaly októberben bemutatott Hyundai Initium tanulmányautó minimális változtatásokkal került át a sorozatgyártásba.
Az itt bevezetett „acél művészete” formanyelv az elegancia ellenpólusa: a lemezekbe mélyített vájatok a katonai járművek merevítő szerkezeteit idézik, és vélhetően mérhetően jobb szilárdságot eredményeznek azonos tömeg mellett, azaz hatékony tömegcsökkentő eszközként lehet bevetni őket.
Fent a szériaverzió, alul az előtanulmány
Szintén katonai járművekre, pontosabban azok elsötétített reflektoraira asszociálhatunk a vékony LED-sávokból felépített lámpatestekről. Nem kevésbé jellegzetesek az elöl és hátul is megtalálható, kétszer kettő LED-pöttyből álló karakterfények, amelyeket a jelek szerint a jövőben kifejezetten hidrogénüzemű modelljeihez kívánja alkalmazni a Hyundai.
Szerencsére nem csak olajzöld, tengerszürke és egyéb katonai színben lesz kapható a Nexo. Ellenkezőleg: lesz egy speciális, színjátszó fényezés, amely alapvetően rézszínű, ám a többrétegű lakkozás jóvoltából a beeső fény szögétől, illetve a környezettől függően eltérő tónusok váltakoznak rajta.
Az utastérben letisztult, visszahúzódó műszerfal, a szokásos, ívelt dupla kijelző, valamint emeletes középkonzol teremt ismerős környezetet. Mindhárom tükröt kamerák helyettesítik. A váltókar (nevezzük így, bár váltó nincs az autóban) a kormányoszlopra került, a szélvédőn 12 colos head-up kijelző tájékoztat a legfontosabb jármű- és menetadatokról.





Újdonság a Nexo esetében a Hyundai több típusán már megismert relaxációs első ülés, amely messze hátradönthető támlával és felbukkanó lábtámasszal segíti a pihenést.
A Nexo, követve a Kona példáját, hosszabb, szélesebb és magasabb elődjénél, így belül minden téren tágasabb. A beszállást nagyobb szögben nyitható oldalajtó segíti, az utastérben található anyagok a legváltozatosabb újrahasznosított forrásokból származnak.
A lényeg persze a hidrogén-tüzelőanyag-cellás hajtáslánc. Az új Nexo várható hatótávolsága meghaladja a 700 kilométert, ami részben a tartályok 6,69 kg-ra növelt összkapacitásának, részben a fejlettebb vezérlésnek, részben a továbbfejlesztett aerodinamikának köszönhető.
A villanymotor teljesítménye eléri a 150 kW-ot. Az autó ennek köszönhetően az elődmodell 9,2 másodpercével szemben 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az akkumulátor a korábbi 40 kW helyett 80 kW csúcsteljesítményre képes, a tüzelőanyag-cella maximális bruttó teljesítménye 110 kW, ami 16%-os emelkedés.
A tüzelőanyag-cellát és a hidrogénellátó rendszert külön program óvja a fagyástól, az autó téli használhatóságát állítólag jelentősen javította a Hyundai. A Nexo csendesebben gördül, amiben a már említett, csökkentett légellenállás mellett aktív zajcsillapítás is segíti.
Az európai kivitelű Hyundai Nexo akár egy tonnát képes vontatni, ez eddig fel sem merült a hidrogén-tüzelőanyag-cellás járművek mezőnyében – ez tehát abszolút világújdonság.
Újdonság még a motorvezérelt nyomatékvektor-szabályozás, amelyet a Hyundai e-Handling névre keresztelt. Természetesen van regeneratív fékrendszer, amely ráadásul a navigációs térképadatok és a követési távolság alapján, dinamikusan változtatja az intenzitását. Szintén a navigációs rendszer segít abban, hogy út közben meg tudjuk tankolni a Nexót, a H2 töltőállomások útvonalba illesztése ma még komoly kihívást jelent Európában.
A könyöklő előtti pakolón dupla, hűtött vezeték nélküli telefontöltőt kapunk, de van V2L funkció is, azaz külső fogyasztók is táplálhatók az autóról.
A beépített kamerák az autó környezetét is figyelik, a parkoló autó akár négy napon át képes rögzíteni a körülötte zajló eseményeket.
A kulcsot ujjlenyomat-leolvasó rendszer helyettesíti, de okostelefon is használható a felhasználó azonosítására.
A hátsó ülések foglaltságát radar figyeli; ez is része annak a teljes körű biztonsági csomagnak, amely többek között 9 légzsákkal, fejlett vezetőtámogató rendszerekkel, nagy szakítószilárdságú acél felhasználásával gyártott karosszériával gondoskodik az utasok védelméről.
Az új Hyundai Nexo még 2025 során piacra kerül Európában. Ha addig is szeretnéd megismerni az előzetes műszaki adatait, azokat megtalálod ide kattintva.