A ma induló koreai autószalonon mutatkozott be a Hyundai Nexo második generációja, amely kényelmi, technológiai és praktikus szempontból egyaránt többet kínál elődjénél.

Habár formavilága szokatlan, meglepetést nem okoz: a tavaly októberben bemutatott Hyundai Initium tanulmányautó minimális változtatásokkal került át a sorozatgyártásba.

Az itt bevezetett „acél művészete” formanyelv az elegancia ellenpólusa: a lemezekbe mélyített vájatok a katonai járművek merevítő szerkezeteit idézik, és vélhetően mérhetően jobb szilárdságot eredményeznek azonos tömeg mellett, azaz hatékony tömegcsökkentő eszközként lehet bevetni őket.

Olyat tud ez a Hyundai, amit egyetlen versenytársa sem 1

Fent a szériaverzió, alul az előtanulmány

Szintén katonai járművekre, pontosabban azok elsötétített reflektoraira asszociálhatunk a vékony LED-sávokból felépített lámpatestekről. Nem kevésbé jellegzetesek az elöl és hátul is megtalálható, kétszer kettő LED-pöttyből álló karakterfények, amelyeket a jelek szerint a jövőben kifejezetten hidrogénüzemű modelljeihez kívánja alkalmazni a Hyundai.

Szerencsére nem csak olajzöld, tengerszürke és egyéb katonai színben lesz kapható a Nexo. Ellenkezőleg: lesz egy speciális, színjátszó fényezés, amely alapvetően rézszínű, ám a többrétegű lakkozás jóvoltából a beeső fény szögétől, illetve a környezettől függően eltérő tónusok váltakoznak rajta.

Az utastérben letisztult, visszahúzódó műszerfal, a szokásos, ívelt dupla kijelző, valamint emeletes középkonzol teremt ismerős környezetet. Mindhárom tükröt kamerák helyettesítik. A váltókar (nevezzük így, bár váltó nincs az autóban) a kormányoszlopra került, a szélvédőn 12 colos head-up kijelző tájékoztat a legfontosabb jármű- és menetadatokról.

8 fotó

Újdonság a Nexo esetében a Hyundai több típusán már megismert relaxációs első ülés, amely messze hátradönthető támlával és felbukkanó lábtámasszal segíti a pihenést.

A Nexo, követve a Kona példáját, hosszabb, szélesebb és magasabb elődjénél, így belül minden téren tágasabb. A beszállást nagyobb szögben nyitható oldalajtó segíti, az utastérben található anyagok a legváltozatosabb újrahasznosított forrásokból származnak.

A lényeg persze a hidrogén-tüzelőanyag-cellás hajtáslánc. Az új Nexo várható hatótávolsága meghaladja a 700 kilométert, ami részben a tartályok 6,69 kg-ra növelt összkapacitásának, részben a fejlettebb vezérlésnek, részben a továbbfejlesztett aerodinamikának köszönhető.

A villanymotor teljesítménye eléri a 150 kW-ot. Az autó ennek köszönhetően az elődmodell 9,2 másodpercével szemben 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az akkumulátor a korábbi 40 kW helyett 80 kW csúcsteljesítményre képes, a tüzelőanyag-cella maximális bruttó teljesítménye 110 kW, ami 16%-os emelkedés.

Olyat tud ez a Hyundai, amit egyetlen versenytársa sem 7

A tüzelőanyag-cellát és a hidrogénellátó rendszert külön program óvja a fagyástól, az autó téli használhatóságát állítólag jelentősen javította a Hyundai. A Nexo csendesebben gördül, amiben a már említett, csökkentett légellenállás mellett aktív zajcsillapítás is segíti.

Az európai kivitelű Hyundai Nexo akár egy tonnát képes vontatni, ez eddig fel sem merült a hidrogén-tüzelőanyag-cellás járművek mezőnyében – ez tehát abszolút világújdonság.

Újdonság még a motorvezérelt nyomatékvektor-szabályozás, amelyet a Hyundai e-Handling névre keresztelt. Természetesen van regeneratív fékrendszer, amely ráadásul a navigációs térképadatok és a követési távolság alapján, dinamikusan változtatja az intenzitását. Szintén a navigációs rendszer segít abban, hogy út közben meg tudjuk tankolni a Nexót, a H2 töltőállomások útvonalba illesztése ma még komoly kihívást jelent Európában.

Olyat tud ez a Hyundai, amit egyetlen versenytársa sem 8

A könyöklő előtti pakolón dupla, hűtött vezeték nélküli telefontöltőt kapunk, de van V2L funkció is, azaz külső fogyasztók is táplálhatók az autóról.

A beépített kamerák az autó környezetét is figyelik, a parkoló autó akár négy napon át képes rögzíteni a körülötte zajló eseményeket.

A kulcsot ujjlenyomat-leolvasó rendszer helyettesíti, de okostelefon is használható a felhasználó azonosítására.

A hátsó ülések foglaltságát radar figyeli; ez is része annak a teljes körű biztonsági csomagnak, amely többek között 9 légzsákkal, fejlett vezetőtámogató rendszerekkel, nagy szakítószilárdságú acél felhasználásával gyártott karosszériával gondoskodik az utasok védelméről.

Olyat tud ez a Hyundai, amit egyetlen versenytársa sem 9

Az új Hyundai Nexo még 2025 során piacra kerül Európában. Ha addig is szeretnéd megismerni az előzetes műszaki adatait, azokat megtalálod ide kattintva.