229 lóerős lesz az Elroq RS, pont, mint az Enyaq RS, írtuk nem egészen egy hete. Tévedtünk, mert az Enyaq RS tavaly kapott egy modellfrissítést, aminek eredményeként 220-ról 250 kW-ra, azaz 340 lóerőre nőtt a rendszerteljesítménye.





Az viszont stimmel, hogy az Elroq RS ugyanezt a hajtásláncot kapta meg, ám mivel kisebb és könnyebb, ezzel a 340 lóerővel még fivérénél is dinamikusabb: míg az 5,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, az Elroq RS-nek ehhez elég 5,4 másodperc is.
Így még nem gyorsult Škoda, de van még valami, amiben minden márkatársát lekörözi az új sportmodell: 84 kWh kapacitású akkumulátora 185 kW-tal tölthető. Ha találunk erre alkalmas töltőt, 26 perc alatt juthatunk el 10-ről 80 százalékra. Váltóáramról 11 kW a maximális töltési teljesítmény, ezzel 8 órát vesz igénybe a teljes (0-100%) feltöltés.
Az autó elméleti hatótávolsága meghaladja az 550 kilométert, a végsebességet 180 km/órában maximálták. A kerekek akár 21 colosak. A sportfutóművet elöl 15, hátul 10 mm-rel ültették, a lengéscsillapítás lehet adaptív, akár 15 állítható paraméterrel. A fékek nagyobbak, a progresszív kormányművet áthangolták. Szintetikus menethangból kettő választható, egy sportos és egy űrhajós.
A felszereltség gazdag. Alapárasak a mátrix LED-fényszórók és a futófényes LED-es hátsó irányjelzők, akárcsak a masszázsfunkciós vezetőülés – ez utóbbi az utas számára is rendelhető.
A képeken látható, exkluzív „hiperzöld” fényezés opciós, de nem azok a fekete külső részletek, a sötétített ablakok, vagy a citromzöld betétekkel megvadított sportülések, illetve sportkormány. A háromzónás klíma viszont feláras.
A központi érintőképernyő 13 colos, a műszeregység 5 colos. A fedélzeten négy, akár 45W-os USB-C töltő csatlakozót találunk, van egy hűtött, 15 W-os vezeték nélküli telefontöltő, míg a 12 hangszórós hifi csúcsteljesítménye 675 W.
A csomagtér ajtaja motorral, érintés nélkül nyílik és csukódik, a vezetőtámogató funkciók köre széles, kiszállva tudjuk automata parkolásra utasítani az autót, a kulcs nélküli nyitás és indítás pedig automatikusan zárja az autót, ha eltávolodunk tőle.