ACNEWS

Böszme, de jól vizsgázott a magyar kisbusz

Fotó: YouTube képernyőkép (Bajai könyvtár)
Fotó: YouTube képernyőkép (Bajai könyvtár)
Élesben is jól teljesített a halk és környezetbarát, ámde kissé púpos járgány. A szerencsés bajaiak ingyen próbálhatták ki a GANZ konstrukcióját.
Hirdetés
Ad image

Több mint egy hónapon keresztül közlekedett Baján a GANZ-SOR EBN8 típusú elektromos midibusz. A járgány a tervezettnél hosszabb tesztidőszak alatt 5800 kilométert tett meg, és körülbelül nyolcezer utast szállított a menetrend szerinti járatokon – írja az Infostart.

A magyar-cseh kooperációban készült jármű három hétre tervezett próbafutása végül öt hétre nyúlt. Mivel Baján a helyi tömegközlekedés díjmentes, az utasok jegyváltás nélkül szállhattak fel és próbálhatták ki a járatot. A midibuszt minden útvonalon kipróbálhatták, ezáltal az üzemeltető is széleskörű tapasztalatokat gyűjthetett.  

„Ez volt a busz első éles bevetése, valódi személyforgalomban, valódi üzemeltetővel és utasokkal” – mondta Pencz Rudolf, a járművet gyártó GTKB Kft. ügyvezetője. A tesztidőszak során a busz minden időjárási körülmény között helytállt. A jármű minden nap forgalomban volt, meghibásodás miatt egyszer sem kellett kivonni a közlekedésből.

A tesztidőszak egyik kiemelt célja a saját fejlesztésű akkumulátor próbája volt, amely a várakozásoknak megfelelően teljesített. Még a leghidegebb napokon is biztosította a szükséges hatótávot.

Az üzemeltető a próbaidőszak végén jegyzőkönyvben összegezte a tapasztalatokat. Külön dicséretet kapott a midibusz dinamikája, motorereje, fordulékonysága, stabilitása, valamint a fényszórók ereje. A jármű a sofőrök körében is nagy népszerűségnek örvendett: „Picur” becenéven emlegették. Az utasok is elégedetten nyilatkoztak róla.

„A tapasztalatok birtokában kisebb finomhangolásokat végzünk a szoftverbeállításokon, majd jöhet a következő etap: a jármű állandó forgalomba állítása és a sorozatgyártás elindítása” – mondta el az ügyvezető.

A 2024 nyarán bemutatott, nyolc méter hosszú, 16 ülőhellyel rendelkező, alacsonypadlós elektromos midibusz az őszi hónapokban kapta meg a típusengedélyt, és októberben helyezték forgalomba a prototípust. A járművet egy 120 kW-os aszinkron vontatómotor hajtja, amelyhez egy 200 kWh kapacitású, NMC technológiájú akkumulátor kapcsolódik. Az energiatároló rendszer plug-in töltésre, valamint pantográfos (OppCharge) oszloptöltésre is alkalmas. A midibusz egyetlen töltéssel akár 270 kilométeres távot is elérhet.

Bemutatjuk a bajai Ganz új midibuszát
Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!