Az alapélelmiszereken belül például a tojás ára közel 30 százalékkal, a búzafinomliszté 20 százalék feletti mértékben csökkent.

A Portfolio Retail Day 2025 konferencia harmadik szekciójában a marketing és a kommunikáció szerepéről esett szó a kiskereskedelemben, különös tekintettel a határon túli terjeszkedés kihívásaira. Az utolsó panelbeszélgetés résztvevői – köztük Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu alapítója és Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője és társtulajdonosa – megosztották tapasztalataikat a külföldi piacralépés nehézségeiről és lehetőségeiről. Pörzse szerint a COVID-időszak sokakat megtévesztett, a hirtelen fellendülést hamar visszaesés követte, így az előremenekülés lett a kulcs a túléléshez. Kelemen pedig arra mutatott rá, hogy Magyarországon a sikeres e-kereskedelmi példák hiánya és a nyelvi akadályok is visszafogják a webshopokat. A szakértők szerint a siker titka a kiemelkedő szolgáltatás és a minőségi termék, valamint egy olyan piac megtalálása, ahol a magyar szereplők valóban versenyképesek lehetnek.
A Portfolio Retail day 2025 konferencia harmadik szekciója a marketingről szólt és a kommunikációról a kiskereskedelemben. Az utolsó panelbeszélgetésben a résztvevők azt boncolgatták, érdemes-e határon túli terjeszkedés esetén külön marketing stratégiát alkalmazni.
A panel résztvevőinek már komoly tapasztalata van a külföldi piacra lépésben, holott a magyar webshopok jelentős része még nem igazán látja a külföldi terjeszkedés előnyét. Magyarországon a külföldi szereplők már elég rég kiszorították a hazai versenytársakat.
Az Alza, az Emag, a Temu és a Kifli teljesen leuralták a magyar piacot, szinte megsemmisítették a magyar szereplőket. Nagy kérdés, látva trendeket, miért vagyunk ennyire bátortalanok? - tette fel a kérdést a beszélgetés moderátora, Bogos Boglárka, a Digitális Kereskedelmi Szövetség operatív vezetője.
A covid egy becsapós időszak volt, akkor mindenki azt hitte, megfogta az isten lábát, de hamar ki kellett józanodniuk sokaknak, a háború és az infláció aztán visszafogta a vásárlási kedvet Pörzse Norbert, Vágyaim.hu webáruház alapítója szerint. Egy hirtelen fellendülés után, komoly visszaesés jött mindenkinél. Nekik előre kellett menekülniük, hiszen ha egy cég nem fejlődik, akkor annak a vége a bukás lesz.

A magyar webáruházak üzemeltetőit talán az fogja vissza leginkább, hogy nem annyira van sikeres e-kereskedő, aki utat mutatott volna a fiatal generációnak. Emellett a magabiztos idegennyelvismeret is komoly hátrány, de olyan szakember sem nagyon van, akit meg lehetne bízni egy ilyen projekt levezénylésével.
Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője és társtulajdonosa szerint ez a folyamat kicsit úgy működik itthon, mint a Stockholm szindróma, tudjuk, hogy nem vagyunk jó helyzetben, de azért vágyunk rá, kapaszkodunk bele. Szerinte az is baj, hogy nincsenek jól kommunikálva a kudarcokkal tarkított sikertörténetek, amikor a sok buktató után, jó drágán, de végül sikerül piacra menni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Igen, lesznek buktatók, és drága hibák, de az európai potenciális vásárlók számát össze sem lehet hasonlítani a magyarokéval
A nagy külföldi cégek leuralják a magyar piacot ugyan, és azért tudnak itt versenyképesek maradni, mert valami olyat tudnak, amit a hazaiak nem.

De kiemelkedő szolgáltatással fel lehet venni velük a versenyt, ha ez mégsem sikerült, kell keresni egy olyan piacot, ahol versenyképes a forgalmazott termék. Emellett nem szabad megfeledkezni a minőségről sem, a Kínából érkező cuccok egy jó része nem hozza az elvárt minőséget.
Képek: Portfolio

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


