A brit szupermarketláncok, mint a Tesco, Sainsbury's és Asda hiába próbálkoznak, nem tudják lemásolni az Aldi és Lidl sikeres üzleti modelljét.

A magyar vásárlók egyértelműen a baromfihúst részesítik előnyben – derül ki a Lidl Magyarország friss adataiból. A csirkemell a legnépszerűbb, de a teljes szárnyasfrisshús-forgalom is kimagasló. A KSH statisztikái is alátámasztják ezt a trendet, miközben a hazai húsfogyasztás több évtizedes csökkenés után ismét növekedni kezdett. A Lidl a hazai vásárlók ellátásához a magyar beszállítókra támaszkodik, akiknek termékei nemcsak itthon, hanem 22 európai országban is megvásárolhatók.
Az üzletlánc adatai szerint a magyar beszállítóktól származó frisshúsokokból mintegy 70 ezer tonna fogy a Lidlben, melyek közül a legnépszerűbbek a csirkemell, a sertéscomb és a különböző darálthúsok. A szárnyas frisshús értékesítése 2024-ben meghaladta a 45.000 tonnát, ezen belül is a csirkemell a vásárlók legnagyobb kedvence, amihez képest az összes többi friss húsból együttvéve is kevesebb fogy éves szinten a Lidl áruházakban.
Hasonló tendenciát mutatnak a Központi Statisztikai Hivatal adatai is, amelyek szerint 2023-ban átlagosan éves szinten fejenként 36,3 kg baromfihúst, 29,3 kg sertéshúst és 3,1 kg marha- és borjúhúst fogyasztottunk. Ez heti bontásban átlagosan nagyjából 1,3 kilogramm, éves szinten pedig 68 kilogramm frisshúst jelent fejenként.
A baromfihús Európa-szerte is egyre nagyobb népszerűségnek örvend: 2025-re az Európai Unióban az egy főre jutó baromfihús fogyasztás várhatóan eléri a 25,2 kilogrammot, ami majdnem 10 kilogrammal több, mint az ezredfordulón, amikor egy átlagos európai évente 16,4 kg baromfihúst fogyasztott.
Bár az évi 68 kilogramm hús soknak tűnhet, a magyarországi húsfogyasztás az elmúlt évtizedekben csökkent: a statisztikák szerint az egy főre jutó átlagos húsfogyasztás a nyolcvanas években érte el a csúcsot évi 80 kilogramm feletti mennyiséggel. Ez a 2010-es évekre 55-60 kilogrammra esett vissza, az elmúlt néhány évben pedig újra növekedésnek indult.
Globálisan Honkong vezet a húsfogyasztásban, ahol az éves fogyasztás eléri a 136 kg/fő értéket, de majdnem ennyi húst esznek az Egyesült Államokban (128 kg/fő) és Ausztráliában (121 kg/fő) is. A legkevesebb húst Indiában (4 kg/fő) fogyasztják, ahol vallási és kulturális okok miatt a lakosság közel 40 százaléka vegetáriánus.
A Lidl támogatja a hazai hústermelőket
A Lidl kínálatában a baromfitermékek, vagyis a csirke-, kacsa- és pulyka frisshúsok esetén 41, míg a többi húsféle – sertés, marha és minden egyéb frisshús esetében 56-féle termékből választhatnak a hazai vásárlók.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A hús minőségbiztosításának érdekében a diszkontlánc élelmiszerbeszállítóinak rendelkezniük kell a legmagasabb szintű nemzetközi élelmiszerbiztonsági tanúsítvánnyal, valamint alávetik őket egy független tanúsító szervezet rendszeres ellenőrzéseinek is. A termékek laboratóriumi vizsgálatokon esnek át, amely évente több száz ellenőrzést jelent, figyelembe véve a jogszabályi előírásokat és a Lidl saját, az uniós szabványoknál szigorúbb határértékeit.
A diszkontlánc fontosnak tartja, hogy elsősorban magyar termékeket forgalmazzon, így a saját márkás Húsfarm termékcsaládjukban a 75-féle termék mindegyike hazai beszállítóktól származik.
Emellett, a „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében a vállalat támogatja a hazai húsbeszállítók exporttevékenységét: a magyar hústermelők termékei ugyanis 22 európai országba jutnak el. Az exportált termékek közül az egész kacsa és a pulyka frisshús a legkeresettebb; melyekből évente 5.000 tonna kerül a külföldi Lidl-áruházak polcaira.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


