A Porsche ma már széles típuspalettával rendelkezik, az ikonikus 911-es mellett évtizedek óta ott van a szabadidőautós vonal, valamint a négyajtós kupék területén is letette a névjegyét a német gyártó. Az 1980-as évek végén azonban nem volt ez így, akkor a modellek között csak kétajtós sportkocsik voltak elérhetők. 

Kevesen tudják, de tervek akkor is születtek valamilyen formabontó, a kereteket átszakító új megoldásról. Akkoriban épp a családi egyterűek felfutása előtt állt a globális autóipar, komoly igény jelent meg a praktikus családi modellekre. 

Vad családi autóról álmodtak a Porschénél 40 éve 1

Ezért a Porsche is készült egy elég eszement ötlettel, a Volkswagen Sharan alapjait felhasználva akartak egy tágas, Porsche-kisbuszt fejleszteni, amibe a Porsche ikonikus, hathengeres boxermotorja került volna. A Varrera néven futó projektről kevés információ maradt meg az online forrásokban, annyit lehet tudni, hogy a hajtásról a 911-es modellből ismert 3,6–4,2 literes lökettérfogattal készülő, hathengeres boxermotor gondoskodott volna, körülbelül 280 lóerős teljesítménnyel.

Vad családi autóról álmodtak a Porschénél 40 éve 2

A tervek szerint a jármű ötsebességes manuális vagy automata váltóval lett volna elérhető. A karosszéria kialakításában Harm Lagaay, a Porsche akkori vezető formatervezője játszott kulcsszerepet. Sok mozgásteret nem kaptak, hiszen a Sharan bumfordi formája adott volt. Ezért apró részletekkel, tipikus, Porschére jellemző kiegészítőkkel próbálták elérni a sportos hatást, egyedi fényszórókat, lökhárítókat, karosszériaelemeket kapott a prototípus. 

Bár a Varrera sosem került hivatalosan bemutatásra a nagyközönség előtt, és nem is jutott el a sorozatgyártásig, a projekt előrevetítette a Porsche későbbi belépését a sportos, mégis praktikus járművek piacára. A Varrera szellemisége később a Porsche Cayenne modellben öltött testet, amely sikeresen ötvözte a sportautók teljesítményét a SUV-ok praktikusságával. Igaz egyes vélemények szerint ez a prototípus sosem létezett, csak az 1990-es évek egyik elképzelése volt, amit korabeli autós újságok hoztak össze némi digitális utómunka segítségével.

Izgalmas elképzelés a Porsche motoros kisbusz, ami  más formában ugyan, de azért létezik! 

Kevesen ismerik, mert nem a nagyközönségnek készült a Porsche B32-es az 1980-as évek elején. A korabeli Transporter alapjaira épített egyedi kisbuszt a Porsche versenyrészlege készítette el mindössze 15 példányban, beleértve a prototípusokat is. 

Különlegessége, hogy közönséges négyhengeres helyett megkapta a stuttgarti ékkövet, egy 3,2 literes, hathengeres, léghűtéses bokszermotort 231 lóerővel, egyenesen a Porsche 911 Carrera farából. Azért tették bele ezt a blokkot, mert a gépek feladata volt, hogy szervizautóként lépést tartsanak a Párizs-Dakar-ralikon indított Porsche 959-es versenyautókkal.