alfa romeo

Az új Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio is megtartja benzinmotorját

2025.04.03.

A kereslet várható hiánya és az ügyfelek benzinmotor iránti vágya miatt az Alfa módosította terveit a közel 1000 lóerős autókat illetően.



Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Kép forrása: Auto Express 

A legfrissebb sajtóhírekre alapozva kijelenthető, hogy a következő generációs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio is benzines motorral lesz ellátva - amely potenciálisan a márka híres V6-osa lehet. 

Az Alfa egy ideig azt tervezte, hogy az új Stelvio prémium SUV-sorozatát még idén bemutatják, a Giulia limuzinja pedig 2026-ban válik teljesen elektromossá. Santo Ficili vezérigazgató azonban a közelmúltban megerősítette, hogy a zéró károsanyag-kibocsátással rendelkező hajtásláncok mellett mostantól benzinmotorral ellátott hibrid rendszerrel is kínálják. 

A bejelentést követően megszólalt Cristiano Fiorio, a márka marketing- és kommunikációs vezetője is, aki elárulta, hogy ezen modellek mellett a nagy teljesítményű Quadrifoglio-változatokat illető tervek is megváltoztak - a vásárlói igények miatt. 

Fiorio minden bizonnyal elégedett lehet azzal a döntéssel, hogy a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio is benzinmotort kap, mert elmondása szeint nem tud elképzelni egyetlen Quadrifoglio EV-t sem, mivel egy ilyen autónak "igazi" motorhang kell.



Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Supersport és Giulia Supersport

Kép forrása: it.motor1.com

A marketingfőnök azt is elismerte, hogy a jövőben természetesen megváltozhat a véleménye, de a jelenlegi Quadrifoglióknak "ordító hanggal" kell bírniuk. 

Állítása szerint a rajongók és a vásárlók is kifejezték már a benzinmotorra tartott igényüket, így továbbra is azt kell adniuk az ügyfeleiknek, amire vágynak. 

Az eredeti terv az volt, hogy az 1000 lóerős elektromos hajtású Giulia és Stelvio Quadrifoglio 0-100 kilométer/órás gyorsulása nagyjából 2 másodperc körül lesz, és ha hihetünk az Auto Express értesüléseinek, akkor ezeket a számokat akár a benzines motorral felszerelt modellek is elérhetik. Ennek ellenére Fiorio elmondta: "Minden nap figyeljük a nagy teljesítményű elektromos autók piacának számait, viszont ha megnézzük, hogy mik voltak az elvárások három, vagy négy évvel ezelőtt, akkor kijelenthető, hogy a valóságban nem arattak akkora sikert, mint amire mindannyian számítottunk".

"Számos olyan piaci szereplőt találunk, akik a valós történésekhez igazították a stratégiájukat, ezért úgy gondolom, hogy ki kell elemeznünk az adatokat és le kell vonnunk a kellő következtetéseket, valamint az ügyfeleink igényét és szükségleteit is meg kell ismernünk, majd ehhez igazítjuk a stratégiánkat is" - tette hozzá Fiori.



Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Supersport

Kép forrása: it.motor1.com

Sajnos Fiorio azt nem árulta el, hogy milyen motor rejlik majd a következő Giulia és Stelvio Quadrifoglio motorházteteje alatt, azonban az Auto Express megkérdezte tőle, hogy a sokat dícsért 2,9 literes V6-os tovább élhet-e az Alfánál: "A kérdésben elhangzott dolgok nem állnak messze az elképzeléseinktől".

Az előző válaszához Fiorio azt is hozzátette, hogy: "Ha a Giulia vagy a Stelvio nagy teljesítményű változatára gondolunk, egyszerűen nem tudok benne elképzelni kettő, három, vagy négy hengert. Hat hengerrel lenne talán a legkönnyebb dolgunk."

A következő Stelvio és Giulia alapját képező STLA Large platform természetesen nem korlátozhatja az Alfa Romeo motorválaszását, mert Fiorio szerint a platformot többféle architektúrára fejlesztették ki, így nem lesz probléma, hogy a számukra megfelelő motorhoz igazítsák. 



Kép forrása: it.motor1.com

Az a kérdés is felmerült, hogy a Stellantis alá tartozó márka párosítaná-e ezt a még ismeretlen motort valamilyen hibrid rásegítéssel - azt követően, hogy az új plug-in hibrid technológiát használó BMW M5-ös most került piacra. Fiorio ismét nem ment bele a részletekbe de a következőket mondta a témát illetően: "Jelenleg van néhány alternatívánk, amikre a jó pillanatban kell majd reagálnunk, továbbá van egy-két olyan piacunk [például az európai - a szerk.] ahol néhány jövőt befolyásoló döntést is meg kell meghoznunk az elkövetkezendő hetekben."

Mondandivalóját összegezve így zárta az interjút: "Ha véglegesítésre kerül a tervünk világszerte, akkor vagy az 'A' vagy a 'B' alternatíva mellett fogunk majd dönteni. De azt már most el kell mondjam, hogy mindkét opciót érdekesnek találom, és arra fogunk reagálni, amit az Alfa Romeo ügyfelei akarnak."

 

Forrás: 
Auto Express

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.24
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2025.04.24
Járműkiállítás, tesztvezetés és vezetett túra is várja látogatókat szombaton 10 és 16 óra között a....
2025.04.24
A kaliforniai székhelyű elektromos járműgyártó, a Lucid felvásárolja az ugyancsak amerikai, ....
2025.04.24
Bárhogy is alakul a következő Miami Nagydíj Lando Norris számára, garantáltan nem fog úgy kirúgni a....
2025.04.24
A Mercedes-Benz  bemutatta az új, eArocs 400 többfunkciós elektromos teherautóját, amelyet....
2025.04.24
A meglévő, kipróbált rendszereket vadonatúj technológiákkal ötvöző, a jelenből formai és....
2025.04.24
A világ autóipara átalakuláson megy át, két fontos változás zajlik egy időben. Egyre nagyobb teret....
2025.04.24
Az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei....
2025.04.24
Az elektromos Inster hónapokkal ezelőtti beharangozása után a Hyundai hazai képviselete újabb....
2025.04.24
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év hasonló....