alfa romeo
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Kép forrása: Auto Express
A legfrissebb sajtóhírekre alapozva kijelenthető, hogy a következő generációs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio is benzines motorral lesz ellátva - amely potenciálisan a márka híres V6-osa lehet.
Az Alfa egy ideig azt tervezte, hogy az új Stelvio prémium SUV-sorozatát még idén bemutatják, a Giulia limuzinja pedig 2026-ban válik teljesen elektromossá. Santo Ficili vezérigazgató azonban a közelmúltban megerősítette, hogy a zéró károsanyag-kibocsátással rendelkező hajtásláncok mellett mostantól benzinmotorral ellátott hibrid rendszerrel is kínálják.
A bejelentést követően megszólalt Cristiano Fiorio, a márka marketing- és kommunikációs vezetője is, aki elárulta, hogy ezen modellek mellett a nagy teljesítményű Quadrifoglio-változatokat illető tervek is megváltoztak - a vásárlói igények miatt.
Fiorio minden bizonnyal elégedett lehet azzal a döntéssel, hogy a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio is benzinmotort kap, mert elmondása szeint nem tud elképzelni egyetlen Quadrifoglio EV-t sem, mivel egy ilyen autónak "igazi" motorhang kell.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Supersport és Giulia Supersport
Kép forrása: it.motor1.com
A marketingfőnök azt is elismerte, hogy a jövőben természetesen megváltozhat a véleménye, de a jelenlegi Quadrifoglióknak "ordító hanggal" kell bírniuk.
Állítása szerint a rajongók és a vásárlók is kifejezték már a benzinmotorra tartott igényüket, így továbbra is azt kell adniuk az ügyfeleiknek, amire vágynak.
Az eredeti terv az volt, hogy az 1000 lóerős elektromos hajtású Giulia és Stelvio Quadrifoglio 0-100 kilométer/órás gyorsulása nagyjából 2 másodperc körül lesz, és ha hihetünk az Auto Express értesüléseinek, akkor ezeket a számokat akár a benzines motorral felszerelt modellek is elérhetik. Ennek ellenére Fiorio elmondta: "Minden nap figyeljük a nagy teljesítményű elektromos autók piacának számait, viszont ha megnézzük, hogy mik voltak az elvárások három, vagy négy évvel ezelőtt, akkor kijelenthető, hogy a valóságban nem arattak akkora sikert, mint amire mindannyian számítottunk".
"Számos olyan piaci szereplőt találunk, akik a valós történésekhez igazították a stratégiájukat, ezért úgy gondolom, hogy ki kell elemeznünk az adatokat és le kell vonnunk a kellő következtetéseket, valamint az ügyfeleink igényét és szükségleteit is meg kell ismernünk, majd ehhez igazítjuk a stratégiánkat is" - tette hozzá Fiori.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Supersport
Kép forrása: it.motor1.com
Sajnos Fiorio azt nem árulta el, hogy milyen motor rejlik majd a következő Giulia és Stelvio Quadrifoglio motorházteteje alatt, azonban az Auto Express megkérdezte tőle, hogy a sokat dícsért 2,9 literes V6-os tovább élhet-e az Alfánál: "A kérdésben elhangzott dolgok nem állnak messze az elképzeléseinktől".
Az előző válaszához Fiorio azt is hozzátette, hogy: "Ha a Giulia vagy a Stelvio nagy teljesítményű változatára gondolunk, egyszerűen nem tudok benne elképzelni kettő, három, vagy négy hengert. Hat hengerrel lenne talán a legkönnyebb dolgunk."
A következő Stelvio és Giulia alapját képező STLA Large platform természetesen nem korlátozhatja az Alfa Romeo motorválaszását, mert Fiorio szerint a platformot többféle architektúrára fejlesztették ki, így nem lesz probléma, hogy a számukra megfelelő motorhoz igazítsák.
Kép forrása: it.motor1.com
Az a kérdés is felmerült, hogy a Stellantis alá tartozó márka párosítaná-e ezt a még ismeretlen motort valamilyen hibrid rásegítéssel - azt követően, hogy az új plug-in hibrid technológiát használó BMW M5-ös most került piacra. Fiorio ismét nem ment bele a részletekbe de a következőket mondta a témát illetően: "Jelenleg van néhány alternatívánk, amikre a jó pillanatban kell majd reagálnunk, továbbá van egy-két olyan piacunk [például az európai - a szerk.] ahol néhány jövőt befolyásoló döntést is meg kell meghoznunk az elkövetkezendő hetekben."
Mondandivalóját összegezve így zárta az interjút: "Ha véglegesítésre kerül a tervünk világszerte, akkor vagy az 'A' vagy a 'B' alternatíva mellett fogunk majd dönteni. De azt már most el kell mondjam, hogy mindkét opciót érdekesnek találom, és arra fogunk reagálni, amit az Alfa Romeo ügyfelei akarnak."