alfa romeo

Az új Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio is megtartja benzinmotorját

2025.04.03.

A kereslet várható hiánya és az ügyfelek benzinmotor iránti vágya miatt az Alfa módosította terveit a közel 1000 lóerős autókat illetően.



Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Kép forrása: Auto Express 

A legfrissebb sajtóhírekre alapozva kijelenthető, hogy a következő generációs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio is benzines motorral lesz ellátva - amely potenciálisan a márka híres V6-osa lehet. 

Az Alfa egy ideig azt tervezte, hogy az új Stelvio prémium SUV-sorozatát még idén bemutatják, a Giulia limuzinja pedig 2026-ban válik teljesen elektromossá. Santo Ficili vezérigazgató azonban a közelmúltban megerősítette, hogy a zéró károsanyag-kibocsátással rendelkező hajtásláncok mellett mostantól benzinmotorral ellátott hibrid rendszerrel is kínálják. 

A bejelentést követően megszólalt Cristiano Fiorio, a márka marketing- és kommunikációs vezetője is, aki elárulta, hogy ezen modellek mellett a nagy teljesítményű Quadrifoglio-változatokat illető tervek is megváltoztak - a vásárlói igények miatt. 

Fiorio minden bizonnyal elégedett lehet azzal a döntéssel, hogy a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio is benzinmotort kap, mert elmondása szeint nem tud elképzelni egyetlen Quadrifoglio EV-t sem, mivel egy ilyen autónak "igazi" motorhang kell.



Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Supersport és Giulia Supersport

Kép forrása: it.motor1.com

A marketingfőnök azt is elismerte, hogy a jövőben természetesen megváltozhat a véleménye, de a jelenlegi Quadrifoglióknak "ordító hanggal" kell bírniuk. 

Állítása szerint a rajongók és a vásárlók is kifejezték már a benzinmotorra tartott igényüket, így továbbra is azt kell adniuk az ügyfeleiknek, amire vágynak. 

Az eredeti terv az volt, hogy az 1000 lóerős elektromos hajtású Giulia és Stelvio Quadrifoglio 0-100 kilométer/órás gyorsulása nagyjából 2 másodperc körül lesz, és ha hihetünk az Auto Express értesüléseinek, akkor ezeket a számokat akár a benzines motorral felszerelt modellek is elérhetik. Ennek ellenére Fiorio elmondta: "Minden nap figyeljük a nagy teljesítményű elektromos autók piacának számait, viszont ha megnézzük, hogy mik voltak az elvárások három, vagy négy évvel ezelőtt, akkor kijelenthető, hogy a valóságban nem arattak akkora sikert, mint amire mindannyian számítottunk".

"Számos olyan piaci szereplőt találunk, akik a valós történésekhez igazították a stratégiájukat, ezért úgy gondolom, hogy ki kell elemeznünk az adatokat és le kell vonnunk a kellő következtetéseket, valamint az ügyfeleink igényét és szükségleteit is meg kell ismernünk, majd ehhez igazítjuk a stratégiánkat is" - tette hozzá Fiori.



Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Supersport

Kép forrása: it.motor1.com

Sajnos Fiorio azt nem árulta el, hogy milyen motor rejlik majd a következő Giulia és Stelvio Quadrifoglio motorházteteje alatt, azonban az Auto Express megkérdezte tőle, hogy a sokat dícsért 2,9 literes V6-os tovább élhet-e az Alfánál: "A kérdésben elhangzott dolgok nem állnak messze az elképzeléseinktől".

Az előző válaszához Fiorio azt is hozzátette, hogy: "Ha a Giulia vagy a Stelvio nagy teljesítményű változatára gondolunk, egyszerűen nem tudok benne elképzelni kettő, három, vagy négy hengert. Hat hengerrel lenne talán a legkönnyebb dolgunk."

A következő Stelvio és Giulia alapját képező STLA Large platform természetesen nem korlátozhatja az Alfa Romeo motorválaszását, mert Fiorio szerint a platformot többféle architektúrára fejlesztették ki, így nem lesz probléma, hogy a számukra megfelelő motorhoz igazítsák. 



Kép forrása: it.motor1.com

Az a kérdés is felmerült, hogy a Stellantis alá tartozó márka párosítaná-e ezt a még ismeretlen motort valamilyen hibrid rásegítéssel - azt követően, hogy az új plug-in hibrid technológiát használó BMW M5-ös most került piacra. Fiorio ismét nem ment bele a részletekbe de a következőket mondta a témát illetően: "Jelenleg van néhány alternatívánk, amikre a jó pillanatban kell majd reagálnunk, továbbá van egy-két olyan piacunk [például az európai - a szerk.] ahol néhány jövőt befolyásoló döntést is meg kell meghoznunk az elkövetkezendő hetekben."

Mondandivalóját összegezve így zárta az interjút: "Ha véglegesítésre kerül a tervünk világszerte, akkor vagy az 'A' vagy a 'B' alternatíva mellett fogunk majd dönteni. De azt már most el kell mondjam, hogy mindkét opciót érdekesnek találom, és arra fogunk reagálni, amit az Alfa Romeo ügyfelei akarnak."

 

Forrás: 
Auto Express

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.07
A globális logisztikai szolgáltató, a Dachser jelentősen növekedett 2024-ben, az értékesítés 13....
2025.04.07
Németországban történt a meglehetősen különös eset – írja a Bild.   ..
2025.04.06
Olyan mint a jó bor, a veteránautó értékét is növeli az idő, de nem mindegyikét. ..
2025.04.06
Jármű önkényes elvétele és lopás miatt folytat eljárást a Sárospataki Rendőrkapitányság egy 20 éves....
2025.04.06
Ha nem remeg meg egy kungfu mester térde, amikor a fekvőrendőrökön zötykölődő autó tetején egy....
2025.04.06
Az idén felújított Skoda Superb Combi radikálisan nagy autó – és ezúttal nem csak a méretei miatt.....
2025.04.06
Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző erősíti márciustól a győri Széchenyi....
2025.04.06
Személygépkocsival ütközött az Aszódról vasárnap kora délután Vácra indult vonat a Pest vármegyei....
2025.04.06
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A kicsi kocsi újra száguld. ..
2025.04.06
Zalaegerszeg közelében félpályán halad a forgalom - írja a Katasztrófavédelem. ..