Olaszország

Nagy bevételük van az olasz településeknek a közlekedési bírságokból

2025.04.03.

Ha egy cégről lenne szó, a mérleg több mint pozitív lenne, köszönhetően az előző évhez képest 10%-os bevételnövekedésnek. Ez a százalékos arány azonban az olasz települési önkormányzatok közlekedési bírságból származó bevételeinek növekedésére vonatkozik 2024-ben, amelyek összesen 1,7 milliárd eurót szedtek be.

Milánó, Róma, Firenze és Torinó önkormányzata mondhatja magáénak a legnagyobb bevételt a KRESZ-bírságokból. Milánó több mint 204 millió eurós bevételével áll az olasz önkormányzatok 2024-es rangsorának élén. A második helyet Róma önkormányzata foglalja el 145,8 millió euróval, majd Firenze (61,6 millió euró) és Torino (alig 61,2 millió euróval) következik. A rangsorban az ötödik helyen Nápoly áll, amely 2024-ben 42,9 millió eurónyi közlekedési bírság bevételt könyvelt el, majd Genova (36,7 millió euró) és Bologna önkormányzata következik a sorban(27,7 millió euró).

Azt is meg kell jegyezni, hogy a rangsor első 10 települése – köztük Verona, Padova és Palermo is – összesen csaknem 650 millió eurónyi összeget zsebelt be közlekedési bírságokból, ami az összes olasz önkormányzat által beszedett összeg több mint egyharmada.

Nem feltétlenül a legnagyobb városokban származik a legtöbb bevétel, ha a lakosságszámhoz viszonyítunk. Figyelembe kell venni ugyanis, hogy sok kisebb település számít kiemelt turisztikai célpontnak. Ezért Olaszország egyes területein a turisták és ingázók is jelentősen „hozzájárulnak” a közlekedési bírságokból származó bevételekhez.

Ha a statisztikát a tartományi központokra korlátozzuk, akkor a Toszkána szívében található Siena városa áll a 2024-es rangsor első helyén 171,5 eurós „egy főre eső bírsággal”. Ezzel megelőzi a 2023-as rangsorban első Firenzét, amely 2024-ben 170 eurós egy főre jutó értékkel a második helyre szorult. Harmadik helyen – ahogy tavaly - ismét Milánó önkormányzata áll, amely 204 millió eurós bírságával és 1,37 millió lakosával 149,10 eurós egy főre jutó értéket (2023-ban 107 eurót) produkált. Ezt követi Padova több mint 23 millió euróval és 111,30 eurós egy főre jutó értékkel, majd Verona jön 92,4 eurós átlag pénzbüntetéssel.

A legkisebb, azaz 1000 lakos alatti olasz települések között a rangsor első két helyén változatlan a rangsor. Itt a 465 lakosú, 807 ezer euró feletti büntetési összeget bezsebelő Carrodano, valamint a 346 lakosú Colle Santa Lucia település áll több mint 671 euróval.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....