A jól kereső férfiak jelentik a fő célcsoportot, de a nők döntenek a lakásfelújításról

További Gazdaság cikkek
-
Senkinek nem volt szerencséje az ötös lottón, de ennek most mindenki örülhet
- Megszerezte a felmentést a szankciók alól a Gazprom érdekeltségébe tartozó szerb olajtársaság
- Hatalmas változás jön a Spotifynál, erre fel kell készülni
- Magyar Levente: Amerikai nukleáris technológia is megjelenhet Magyarországon
- A Magyar Nemzeti Bank elnöke Washingtonból üzent, Donald Trumpék világosan kijelölték az irányt
Folyamatosan növekszik azok száma, akik lakásfelújításban gondolkodnak itthon. Ezt támasztja alá Varga Balázs kijelentése is. A DIEGO ügyvezetője szerint ugyanis 2025 első két hónapjában 12 százalékkal nőtt a forgalmuk az előző év azonos időszakához képest.

39–61
A 33 éves, 100 százalékban magyar tulajdonú cég legfrissebb kutatásából kiderül: az emberek 85 százaléka hallott arról, hogy a Vidéki Otthonfelújítási Program segítségével korszerűsíthetik házukat, lakásukat. A program lényege, hogy idén január 1-től 2026. június 30-ig az 5000 főnél kisebb településeken élő gyermekes családok, nyugdíjasok a munkadíj- és anyagköltségeik 50 százalékát, akár 3 millió forintot is kaphatnak állami támogatásként.
A kutatásban részt vevők 39 százaléka tervezi, hogy igénybe veszi a VOP-ot. míg 61 százalék nem szeretne élni ezzel a lehetőséggel, a többségük azért, mert nem felel meg a kritériumoknak, nem tervez felújítást, nincs önrésze, körülményesnek tartja, de voltak olyan válaszadók is, akik szerint ez csak kampányhazugság
– tájékoztatott Gesztesi Gábor marketingigazgató.

A felújításban gondolkodók átlagosan két termékcsaládot jelöltek meg:
- 47 százalék padlóburkolatot,
- 45 százalék beltéri ajtót,
- 39 százalék hidegburkolatot,
- 21 százalék padlószőnyeget,
- 18 százalék pedig tapétát vagy falpanelt vásárolna.
Az emberek 86 százaléka nem venne fel hitelt
A fő célcsoportot a 18–45 év közötti, jó anyagi helyzetben lévő, családos, gyermekkel rendelkező férfiak jelentik, de az esetek 85 százalékában a nők döntenek a felújításról. A kutatásból az is kiderül, hogy azok közül, akik nem tervezik felvenni a VOP-ot, 66 százalék szeretne a korszerűsítéshez szükséges termékeket vásárolni.
A DIEGO üzleteit választók csaknem kétharmada padlóburkolatot venne, de sokan szereznének be hidegburkolatot, beltéri ajtót és padlószőnyeget is.
Januártól a SZÉP-kártyán lévő összeg felét lakberendezési áruházakban is el lehet költeni a felújításhoz fontos árucikkekre. A DIEGO ennek kapcsán végzett egy online kutatást a 670 ezer klubkártya-tulajdonos között. A csaknem 4000 válaszból kiderült, hogy
- 56 százalék akkor újít fel, amikor az ingatlan felújításra szorul,
- 22 százalék, ha megváltozik az élethelyzete,
- 8 százalék az állami támogatások,
- 4 százalék pedig a reklámok hatására.
A válaszadók 81 százaléka tervez felújítást, és beszédes adat, hogy 86 százalékuk nem venne fel hitelt ahhoz, hogy javítson a lakhatási körülményein.
Gesztesi Gábor ejtett pár szót a lakberendezési trendekről is. Kiderült, hogy a 2025-ös év színe a mocha mousse, amely a belső nyugalmat és a harmóniát jelképezi. A marketingigazgató elmondta, hogy évente csaknem 640 ezer tonna halászhálót hagynak az óceánokban, rengeteg bálna, delfin és fóka pusztulását okozva ezzel. A műanyagok jelentős részét a halászok és az önkéntes búvárok összegyűjtik, ebből econylszálas prémiumszőnyegeket gyártanak, amelyek itthon is egyre népszerűbbek.
(Borítókép: urbazon / Getty Images)