A jól kereső férfiak jelentik a fő célcsoportot, de a nők döntenek a lakásfelújításról

GettyImages-1309114403
2025.04.02. 19:04
Az 5000 fő alatti településeken élők csaknem 40 százaléka tervez lakásfelújítást, amelyhez igénybe vennék a Vidéki Otthonfelújítási Program (VOP) állami támogatását. A kisebb településeken lakók kétharmada vásárolna lakása korszerűsítéséhez szükséges termékeket.

Folyamatosan növekszik azok száma, akik lakásfelújításban gondolkodnak itthon. Ezt támasztja alá Varga Balázs kijelentése is. A DIEGO ügyvezetője szerint ugyanis 2025 első két hónapjában 12 százalékkal nőtt a forgalmuk az előző év azonos időszakához képest.

39–61

A 33 éves, 100 százalékban magyar tulajdonú cég legfrissebb kutatásából kiderül: az emberek 85 százaléka hallott arról, hogy a Vidéki Otthonfelújítási Program segítségével korszerűsíthetik házukat, lakásukat. A program lényege, hogy idén január 1-től 2026. június 30-ig az 5000 főnél kisebb településeken élő gyermekes családok, nyugdíjasok a munkadíj- és anyagköltségeik 50 százalékát, akár 3 millió forintot is kaphatnak állami támogatásként.

A kutatásban részt vevők 39 százaléka tervezi, hogy igénybe veszi a VOP-ot. míg 61 százalék nem szeretne élni ezzel a lehetőséggel, a többségük azért, mert nem felel meg a kritériumoknak, nem tervez felújítást, nincs önrésze, körülményesnek tartja, de voltak olyan válaszadók is, akik szerint ez csak kampányhazugság

– tájékoztatott Gesztesi Gábor marketingigazgató.

A felújításban gondolkodók átlagosan két termékcsaládot jelöltek meg:

  • 47 százalék padlóburkolatot,
  • 45 százalék beltéri ajtót,
  • 39 százalék hidegburkolatot,
  • 21 százalék padlószőnyeget,
  • 18 százalék pedig tapétát vagy falpanelt vásárolna.

Az emberek 86 százaléka nem venne fel hitelt

A fő célcsoportot a 18–45 év közötti, jó anyagi helyzetben lévő, családos, gyermekkel rendelkező férfiak jelentik, de az esetek 85 százalékában a nők döntenek a felújításról. A kutatásból az is kiderül, hogy azok közül, akik nem tervezik felvenni a VOP-ot, 66 százalék szeretne a korszerűsítéshez szükséges termékeket vásárolni.

A DIEGO üzleteit választók csaknem kétharmada padlóburkolatot venne, de sokan szereznének be hidegburkolatot, beltéri ajtót és padlószőnyeget is.

Januártól a SZÉP-kártyán lévő összeg felét lakberendezési áruházakban is el lehet költeni a felújításhoz fontos árucikkekre. A DIEGO ennek kapcsán végzett egy online kutatást a 670 ezer klubkártya-tulajdonos között. A csaknem 4000 válaszból kiderült, hogy

  • 56 százalék akkor újít fel, amikor az ingatlan felújításra szorul,
  • 22 százalék, ha megváltozik az élethelyzete,
  • 8 százalék az állami támogatások,
  • 4 százalék pedig a reklámok hatására.

A válaszadók 81 százaléka tervez felújítást, és beszédes adat, hogy 86 százalékuk nem venne fel hitelt ahhoz, hogy javítson a lakhatási körülményein.

Gesztesi Gábor ejtett pár szót a lakberendezési trendekről is. Kiderült, hogy a 2025-ös év színe a mocha mousse, amely a belső nyugalmat és a harmóniát jelképezi. A marketingigazgató elmondta, hogy évente csaknem 640 ezer tonna halászhálót hagynak az óceánokban, rengeteg bálna, delfin és fóka pusztulását okozva ezzel. A műanyagok jelentős részét a halászok és az önkéntes búvárok összegyűjtik, ebből econylszálas prémiumszőnyegeket gyártanak, amelyek itthon is egyre népszerűbbek.

(Borítókép: urbazon / Getty Images)