Nemcsak a hallást, hanem az agy hangfeldolgozását, a kommunikációt, a kapcsolatokat és a mentális egészséget is befolyásolja.

A ragadós száj- és körömfájás terjedése miatt óvintézkedéseket vezetett be a Fővárosi Állat- és Növénykert. Az intézmény nem zár be, de több korlátozást is életbe léptetett az állatok védelme érdekében - írja a Telex.
A Fővárosi Állat- és Növénykert önkéntes korlátozásokat vezetett be a ragadós száj- és körömfájás miatt - számolt be a Telex. Az intézmény továbbra is nyitva tart, azonban megszüntették az állatsimogatási lehetőséget, és a fogékony fajok ki- és beszállítását is felfüggesztették. A gazdasági udvarba kizárólag fertőtlenítő szőnyegen keresztül lehet belépni.
Sós Endre, az állatkert természetvédelmi és állategészségügyi igazgatója elmondta, hogy az intézkedéseket önkéntesen vezették be, szemben például a győri állatkerttel, amelyet kötelezően be kellett zárni, mivel az egyik fertőzésgóc tíz kilométeres védőkörzetébe esett. Hozzátette, hogy amennyiben egy veszélyeztetett faj egyede megfertőződne, törvényes lehetőség van az állat hermetikus elzárására és kezelésére a leölés helyett.
A betegséget március elején, ötven év után először mutatták ki egy kisbajcsi szarvasmarhatelepen. Később Szlovákiában is megjelent a vírus, majd a magyarországi Levélen is azonosították. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal laboratóriuma szerdán további két Győr-Moson-Sopron megyei marhatelepen igazolta a kórokozó jelenlétét.
A rendkívül fertőző betegség miatt Kisbajcson 1700 szarvasmarhát kell leölni. A kórokozó komoly veszélyt jelent a hazai nem szárnyas haszonállatokra, így állattartók tízezrei aggódhatnak állatok százezreiért.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


