Cosmoprof Bologna 2025: Így formálja át a szépségipart a fenntarthatóság és tudatosság
A Cosmoprof Bologna évről évre megmutatja, merre tart a globális szépségipar. Európa legnagyobb beauty kiállításaként több tízezer márkát és 250 ezer látogatót vonz a világ minden tájáról, betekintést nyújtva a bőrápolás, hajápolás és wellness jövőjébe. Idén 18 ország 39 márkájával készítettünk interjút a skincare és haircare szegmensből, így első kézből kaptunk képet arról, mely trendek határozzák meg 2025 szépségiparát. Farkas Zsolt, az Evolut lifestyle marketing ügynökség tulajdonosának cikke.
Ezeket láttad már?
A Cosmoprof Bologna kiállításon világosan kirajzolódtak az új fókuszpontok: a fenntarthatóság már nem extra, hanem elvárás. A tudomány és a jóllét soha nem voltak ilyen szoros kapcsolatban a szépségápolással, mint most. A jövő márkái nemcsak hatékonyak akarnak lenni, hanem őszinték, érzékenyek és emberközeliek is.
A fenntarthatóság már nem kérdés, hanem stratégia
A természetes és organikus már régóta nem számít különlegességnek a bőrápolási márkáknál. Ezek ma már alapelvárások. Ami igazán változik, az az, ahogyan a márkák a fenntarthatóságot kivitelezik: egyre kifinomultabb, rendszerszintű megközelítésekkel.
„Túl vagyunk már azon, hogy elég a tiszta összetevő” – mondta a dán Unique Products alapítója, akik 100%-ban szélenergiával gyártják termékeiket.
A fogyasztók ma már mindenre rákérdeznek: csomagolás, alapanyag-beszerzés, energiafelhasználás, munkakörülmények – ez egy holisztikus elvárás.
A svéd Suntribe napvédőmárka ezt az elvet radikális egyszerűséggel valósítja meg: napkrémeik mindössze hét összetevőt tartalmaznak. „Nincsenek bonyolult vegyi elnevezések, semmi megkérdőjelezhető.” Legnagyobb vásárlói csoportjuk? Tudatos édesanyák. „Ma már az ügyfeleink 80%-a női szülő. Nemcsak maguknak vásárolnak, hanem a gyerekeknek is.” – mondta Karl Roos, a márka alapítója.
Ez a kiterjedtebb felelősségtudat nemcsak a termékfejlesztést, hanem a kommunikációs stratégiát is formálja, különösen olyan piacokon, mint Svédország, Franciaország vagy Ausztrália, ahol a greenwashing iránti érzékenység kiemelkedő. A spanyol Terraneo Cosmetics is kiemelte:
Az emberek ma már mélyebb kérdéseket tesznek fel. Nem elég egy címke – bizalmat akarnak.
Epres Panni zseniális szépségtrükkjét minden nőnek érdemes megfogadni
Neurokozmetikumok és bőrtudomány – A funkcionális szépség új korszaka
2025-ben a tudomány nemcsak az eredményorientált formulákban, hanem a jóllét és a hangulat támogatásában is kulcsszerephez jut a szépségiparban.
Az IeHana egy olyan román szépségápolási márka, amely a neurotudományt és a szépségápolást ötvözi: testápoló krémeikben vadjamgyökeret használnak a hormonális egyensúly támogatására. „Ez több, mint hidratálás – ez a női ciklus támogatásáról szól.” – mondta Medeea, az alapító. Koncepciójuk tökéletesen illeszkedik a neurokozmetikumok gyorsan növekvő irányzatába, amely a Cosmoprof hivatalos trendriportjában is kiemelt helyet kapott.
Ezek az innovációk jól tükrözik a bőrt támogató boosterek, funkcionális hatóanyagok és a felszínes szépségápoláson túllépő megoldások iránti növekvő fogyasztói igényt.
A meztelenruha után itt a meztelen manikűr: az új körömtrend, ami minden mást elsöpört az útjából
A gyors szépségtől a rituálékig – Holisztikus wellness újraértelmezve
A 10 lépéses bőrápolási rutin? 2025-ben végleg a múlté. Helyét az átgondolt egyszerűség, a tudatos rövid rituálék és az érzékszervekre ható élmények veszik át, amelyek nemcsak a bőrt, hanem az egész embert ápolják.
A luxus hajápolásban utazó német Shazay márka a fejbőr egészségét az érzelmi jóléttel kapcsolja össze egy 90 perces hajspa-rituáléval.
„Mi a belső ragyogásra koncentrálunk” – mondta Sabine Babiel, a márka vezérigazgatója. „A szépség a fejbőrről, a lélekről és a nyugalomról szól.”
Ezt a holisztikus szemléletet képviseli az Innersense is, egy több ezer szalonban megtalálható globális márka, amely növekedését a tudatos jóllétre épülő megközelítésnek és az erős ügyfélkapcsolatoknak köszönheti.
„A fejbőrápolás hatalmas, feltörekvő kategória” – osztották meg velünk. „Mi nem a gyors szépségtrendeket hajszoljuk, hanem a hosszú távú lojalitást építjük.”
Ezzel párhuzamosan egyre több márka fektet be többfunkciós termékformátumokba is, mint például az IeHana 3 az 1-ben sampon-szappanja, amely egyszerűsíti a napi rutint a rohanó életmódhoz igazodva. Ez is része annak a szélesebb iparági elmozdulásnak, amely a „kevesebb lépés, nagyobb hatás” irányába tart.
A bőr mikrobiomja központi szerepbe kerül
A bőr mikrobiomja ma már nem csak szűk tudományos körökben emlegetett fogalom – egyre inkább fogyasztói alapelvárássá válik. A dán SKNS márka teljes termékpalettáját posztbiotikumokra építi. „A lényeg az egyensúly és a táplálás” – mondták.
A bélrendszer egészségének logikáját alkalmazzuk a bőrön, és ez nagyon is működik.
Hasonló megközelítéssel dolgozik a szlovén Galbaia is, amely szerint a probiotikumok az év egyik legkeresettebb hatóanyagai lesznek.
„Mindenki egészséges bőrt akar – és ez a mikrobiális szinten kezdődik.” – mondta Natasa Tavčar, a márka ügyvezetője.
A fényvédelem az új bőrápolás
A klímaváltozással kapcsolatos szorongás és az UV-sugárzás tudatosabb kezelése miatt az SPF már messze nem csupán nyaralási kellék – 2025-ben a mindennapi bőrápolás egyik legfontosabb alappillérévé válik.
A törökországi International Plus erre az alapgondolatra építi márkáját: „A fényvédelem az új bőrápolás.” Termékvonaluk minden eleme – a szemkörnyékápolótól az ajakbalzsamig – tartalmaz SPF-et, és olyan hatóanyagokat kombinál, mint a tömjén és a C-vitamin, amelyek egyszerre nyújtanak védelmet és aktív bőrkezelést.
A svéd Suntribe a fényvédelem teljes újragondolásán dolgozik: ásványi alapú, vízálló, korallbarát SPF-formulákat készítenek, minimális számú összetevővel. Náluk nemcsak a termék számít, az edukáció is kulcsfontosságú.
„Meg kell tanítanunk az embereknek, hogy egy kellemesebb textúrájú SPF30 sokkal alkalmasabb lehet a napi használatra, mint egy erősen fehérítő SPF50” – mondták.
Ugyanezt az irányt képviseli a magyar Solanie márka is, amely az Alveola cégcsoport részeként hangsúlyosan foglalkozik a fényvédelem edukációjával.
„Az egyik legkeresettebb termékünk a fiatal anyukák körében egy SPF30-as arckrém, amely szinte láthatatlanul szívódik be a bőrbe – semmi fehér réteg, csak természetes hatás.” – mesélték a standon.
Ez az új szemlélet világosan mutatja: a fényvédelem ma már nem külön kategória, hanem a hatékony és tudatos bőrápolás szerves része.
Ilyen gyakran kellene hajat mosni valójában: szakember adta meg a választ a kérdésre
Storytelling, ami megragad – Kultúra, hitelesség és valós kreátorok
Az influenszerlufi még nem pukkant ki, de a szerepe átalakul. Egyre több szépségipari márka épít valódi történetekre és felhasználói tartalmakra (UGC), amelyek nemcsak elérnek, hanem meg is érintenek.
A brazil Souvie, amely termékeit a dél-amerikai biodiverzitásra és természetes alapanyagokra építi, így fogalmazott:
Nem elég jó termékeket készíteni – kell egy történet, aminek súlya van. Ezért beszélünk a brazil összetevőkről és a természethez fűződő érzelmi kapcsolatról.
Az olasz Eco Bio Boutique az elsők között vállalta fel nyíltan az intimápolás témakörét Olaszországban, amelyet sok márka a mai napig kerül. A márka sikerének titka az egyértelmű pozicionálás, a valódi különbözőség és egy kiaknázatlan piaci rés:
„Ne csinálj még egy átlagos arckrémet” – mondták. „Csinálj valami eredetit, és a marketing magától működni fog.”
Sikereiket ráadásul nemcsak a termék különlegessége, hanem az is erősíti, hogy a TikTokon és az Instagramon kreatív storytelling, valamint felhasználók által készített (UGC) tartalmakon keresztül építik a márkát – valódi felhasználókkal, valódi visszajelzésekkel.
A felhasználók által készített tartalom egyre fontosabb eszközzé válik – különösen a réspiacon működő vagy fiatal márkák számára.
Egy dolog biztos: 2025-ben a szépségipar érettebb, mint valaha. A fogyasztók valódi teljesítményt, etikus átláthatóságot és érzelmi kapcsolódást várnak. A márkák pedig gyorsan alkalmazkodnak ezekhez az elvárásokhoz. A bőr mikrobiomját támogató formuláktól kezdve a gyémántszűrt vízzel végzett rituálékig a Cosmoprof Bologna trendjei azt mutatják, hogy a globális szépségipar túl van a felszínes ígéreteken, és egyre tudatosabb és hitelesebb irányba tart.
A szerző, Farkas Zsolt az Evolut lifestyle marketing ügynökség tulajdonosa.
