Cosmoprof Bologna 2025: Így formálja át a szépségipart a fenntarthatóság és tudatosság

2025. április 2.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Cosmoprof Bologna évről évre megmutatja, merre tart a globális szépségipar. Európa legnagyobb beauty kiállításaként több tízezer márkát és 250 ezer látogatót vonz a világ minden tájáról, betekintést nyújtva a bőrápolás, hajápolás és wellness jövőjébe. Idén 18 ország 39 márkájával készítettünk interjút a skincare és haircare szegmensből, így első kézből kaptunk képet arról, mely trendek határozzák meg 2025 szépségiparát. Farkas Zsolt, az Evolut lifestyle marketing ügynökség tulajdonosának cikke.

A Cosmoprof kiállítás megmutatta a legújabb szépségipari trendeket, fotó: Stella McCartney 2025 ősz-tél backstage
A Cosmoprof kiállítás megmutatta a legújabb szépségipari trendeket, fotó: Stella McCartney 2025 ősz-tél backstage
Fotó: IMaxTree

A Cosmoprof Bologna kiállításon világosan kirajzolódtak az új fókuszpontok: a fenntarthatóság már nem extra, hanem elvárás. A tudomány és a jóllét soha nem voltak ilyen szoros kapcsolatban a szépségápolással, mint most. A jövő márkái nemcsak hatékonyak akarnak lenni, hanem őszinték, érzékenyek és emberközeliek is.

A fenntarthatóság már nem kérdés, hanem stratégia

A természetes és organikus már régóta nem számít különlegességnek a bőrápolási márkáknál. Ezek ma már alapelvárások. Ami igazán változik, az az, ahogyan a márkák a fenntarthatóságot kivitelezik: egyre kifinomultabb, rendszerszintű megközelítésekkel.

„Túl vagyunk már azon, hogy elég a tiszta összetevő” – mondta a dán Unique Products alapítója, akik 100%-ban szélenergiával gyártják termékeiket.

A fogyasztók ma már mindenre rákérdeznek: csomagolás, alapanyag-beszerzés, energiafelhasználás, munkakörülmények – ez egy holisztikus elvárás.

A svéd Suntribe napvédőmárka ezt az elvet radikális egyszerűséggel valósítja meg: napkrémeik mindössze hét összetevőt tartalmaznak. „Nincsenek bonyolult vegyi elnevezések, semmi megkérdőjelezhető.” Legnagyobb vásárlói csoportjuk? Tudatos édesanyák. „Ma már az ügyfeleink 80%-a női szülő. Nemcsak maguknak vásárolnak, hanem a gyerekeknek is.” – mondta Karl Roos, a márka alapítója.

Ez a kiterjedtebb felelősségtudat nemcsak a termékfejlesztést, hanem a kommunikációs stratégiát is formálja, különösen olyan piacokon, mint Svédország, Franciaország vagy Ausztrália, ahol a greenwashing iránti érzékenység kiemelkedő. A spanyol Terraneo Cosmetics is kiemelte:

Az emberek ma már mélyebb kérdéseket tesznek fel. Nem elég egy címke – bizalmat akarnak.

Epres Panni zseniális szépségtrükkjét minden nőnek érdemes megfogadni

Cosmoprof Bologna 2025: Így formálja át a szépségipart a fenntarthatóság és tudatosság

Neurokozmetikumok és bőrtudomány – A funkcionális szépség új korszaka

2025-ben a tudomány nemcsak az eredményorientált formulákban, hanem a jóllét és a hangulat támogatásában is kulcsszerephez jut a szépségiparban.

Az IeHana egy olyan román szépségápolási márka, amely a neurotudományt és a szépségápolást ötvözi: testápoló krémeikben vadjamgyökeret használnak a hormonális egyensúly támogatására. „Ez több, mint hidratálás – ez a női ciklus támogatásáról szól.” – mondta Medeea, az alapító. Koncepciójuk tökéletesen illeszkedik a neurokozmetikumok gyorsan növekvő irányzatába, amely a Cosmoprof hivatalos trendriportjában is kiemelt helyet kapott.

Cosmoprof kiállításra a világ minden részéről érkeztek a látogatók, akiket érdekel a szépségipar és annak jövője
Fotó: Cosmoprof

Ezek az innovációk jól tükrözik a bőrt támogató boosterek, funkcionális hatóanyagok és a felszínes szépségápoláson túllépő megoldások iránti növekvő fogyasztói igényt.

A meztelenruha után itt a meztelen manikűr: az új körömtrend, ami minden mást elsöpört az útjából

Cosmoprof Bologna 2025: Így formálja át a szépségipart a fenntarthatóság és tudatosság

A gyors szépségtől a rituálékig – Holisztikus wellness újraértelmezve

A 10 lépéses bőrápolási rutin? 2025-ben végleg a múlté. Helyét az átgondolt egyszerűség, a tudatos rövid rituálék és az érzékszervekre ható élmények veszik át, amelyek nemcsak a bőrt, hanem az egész embert ápolják.

A luxus hajápolásban utazó német Shazay márka a fejbőr egészségét az érzelmi jóléttel kapcsolja össze egy 90 perces hajspa-rituáléval.

„Mi a belső ragyogásra koncentrálunk” – mondta Sabine Babiel, a márka vezérigazgatója. „A szépség a fejbőrről, a lélekről és a nyugalomról szól.”

Ezt a holisztikus szemléletet képviseli az Innersense is, egy több ezer szalonban megtalálható globális márka, amely növekedését a tudatos jóllétre épülő megközelítésnek és az erős ügyfélkapcsolatoknak köszönheti.

„A fejbőrápolás hatalmas, feltörekvő kategória” – osztották meg velünk. „Mi nem a gyors szépségtrendeket hajszoljuk, hanem a hosszú távú lojalitást építjük.”

Ezzel párhuzamosan egyre több márka fektet be többfunkciós termékformátumokba is, mint például az IeHana 3 az 1-ben sampon-szappanja, amely egyszerűsíti a napi rutint a rohanó életmódhoz igazodva. Ez is része annak a szélesebb iparági elmozdulásnak, amely a „kevesebb lépés, nagyobb hatás” irányába tart.

A bőr mikrobiomja központi szerepbe kerül

A bőr mikrobiomja ma már nem csak szűk tudományos körökben emlegetett fogalom – egyre inkább fogyasztói alapelvárássá válik. A dán SKNS márka teljes termékpalettáját posztbiotikumokra építi. „A lényeg az egyensúly és a táplálás” – mondták.

A bélrendszer egészségének logikáját alkalmazzuk a bőrön, és ez nagyon is működik.

Hasonló megközelítéssel dolgozik a szlovén Galbaia is, amely szerint a probiotikumok az év egyik legkeresettebb hatóanyagai lesznek.

„Mindenki egészséges bőrt akar – és ez a mikrobiális szinten kezdődik.” – mondta Natasa Tavčar, a márka ügyvezetője.

A fényvédelem az új bőrápolás

A klímaváltozással kapcsolatos szorongás és az UV-sugárzás tudatosabb kezelése miatt az SPF már messze nem csupán nyaralási kellék – 2025-ben a mindennapi bőrápolás egyik legfontosabb alappillérévé válik.

A törökországi International Plus erre az alapgondolatra építi márkáját: „A fényvédelem az új bőrápolás.” Termékvonaluk minden eleme – a szemkörnyékápolótól az ajakbalzsamig – tartalmaz SPF-et, és olyan hatóanyagokat kombinál, mint a tömjén és a C-vitamin, amelyek egyszerre nyújtanak védelmet és aktív bőrkezelést.

A Cosmoprof Bologna kiállítás bemutatta a legújabb szépségtrendeket
Fotó: Cosmoprof

A svéd Suntribe a fényvédelem teljes újragondolásán dolgozik: ásványi alapú, vízálló, korallbarát SPF-formulákat készítenek, minimális számú összetevővel. Náluk nemcsak a termék számít, az edukáció is kulcsfontosságú.

„Meg kell tanítanunk az embereknek, hogy egy kellemesebb textúrájú SPF30 sokkal alkalmasabb lehet a napi használatra, mint egy erősen fehérítő SPF50” – mondták.

Ugyanezt az irányt képviseli a magyar Solanie márka is, amely az Alveola cégcsoport részeként hangsúlyosan foglalkozik a fényvédelem edukációjával.

„Az egyik legkeresettebb termékünk a fiatal anyukák körében egy SPF30-as arckrém, amely szinte láthatatlanul szívódik be a bőrbe – semmi fehér réteg, csak természetes hatás.” – mesélték a standon.

Ez az új szemlélet világosan mutatja: a fényvédelem ma már nem külön kategória, hanem a hatékony és tudatos bőrápolás szerves része.

Ilyen gyakran kellene hajat mosni valójában: szakember adta meg a választ a kérdésre

Cosmoprof Bologna 2025: Így formálja át a szépségipart a fenntarthatóság és tudatosság

Storytelling, ami megragad – Kultúra, hitelesség és valós kreátorok

Az influenszerlufi még nem pukkant ki, de a szerepe átalakul. Egyre több szépségipari márka épít valódi történetekre és felhasználói tartalmakra (UGC), amelyek nemcsak elérnek, hanem meg is érintenek.

A brazil Souvie, amely termékeit a dél-amerikai biodiverzitásra és természetes alapanyagokra építi, így fogalmazott:

Nem elég jó termékeket készíteni – kell egy történet, aminek súlya van. Ezért beszélünk a brazil összetevőkről és a természethez fűződő érzelmi kapcsolatról.

Az olasz Eco Bio Boutique az elsők között vállalta fel nyíltan az intimápolás témakörét Olaszországban, amelyet sok márka a mai napig kerül. A márka sikerének titka az egyértelmű pozicionálás, a valódi különbözőség és egy kiaknázatlan piaci rés:

„Ne csinálj még egy átlagos arckrémet” – mondták. „Csinálj valami eredetit, és a marketing magától működni fog.”

Sikereiket ráadásul nemcsak a termék különlegessége, hanem az is erősíti, hogy a TikTokon és az Instagramon kreatív storytelling, valamint felhasználók által készített (UGC) tartalmakon keresztül építik a márkát – valódi felhasználókkal, valódi visszajelzésekkel.

A felhasználók által készített tartalom egyre fontosabb eszközzé válik – különösen a réspiacon működő vagy fiatal márkák számára.

Egy dolog biztos: 2025-ben a szépségipar érettebb, mint valaha. A fogyasztók valódi teljesítményt, etikus átláthatóságot és érzelmi kapcsolódást várnak. A márkák pedig gyorsan alkalmazkodnak ezekhez az elvárásokhoz. A bőr mikrobiomját támogató formuláktól kezdve a gyémántszűrt vízzel végzett rituálékig a Cosmoprof Bologna trendjei azt mutatják, hogy a globális szépségipar túl van a felszínes ígéreteken, és egyre tudatosabb és hitelesebb irányba tart.

A szerző, Farkas Zsolt az Evolut lifestyle marketing ügynökség tulajdonosa.


Galéria

2025.04.02.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
0 seconds of 29 minutes, 17 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
29:17
29:17
 

Ez is érdekelhet

Varga Vicky tündöklése: magyar modell a nagyszabású IUMAN divatshow-n

Varga Vicky tündöklése: magyar modell a nagyszabású IUMAN divatshow-n

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme 10+1 hasznos tipp a pollenszezonra, amiért nagyon hálás leszel (x)

Íme 10+1 hasznos tipp a pollenszezonra, amiért nagyon hálás leszel (x)

7 aranyat érő tanács, ha végre jól akarsz aludni (x)

7 aranyat érő tanács, ha végre jól akarsz aludni (x)

Ezek a hatóanyagok segítenek, hogy a legszebb állapotában ragyogjon hajkoronád (x)

Ezek a hatóanyagok segítenek, hogy a legszebb állapotában ragyogjon hajkoronád (x)

Hihetetlen, de a túl sok cukor fogyasztás még erre is hatással lehet (x)

Hihetetlen, de a túl sok cukor fogyasztás még erre is hatással lehet (x)