Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej és tejtermékek, illetve a tojás hazai piacán

Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetésén a hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplői osztották meg gondolataikat a fizikai és online vásárlás jövőjéről. A diskurzust Mondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője vezette, aki az egyik legégetőbb kérdést tette fel: miért működik ennyire jól a Temu, és miért küzdenek a magyar e-kereskedők? Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője szerint a kínai óriás az ellátási lánc lerövidítésével és alacsony működési költségekkel szerzett versenyelőnyt. Deák András, a Libri-Bookline Digitális Csatornák igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a Temu 300 ezer új online vásárlót hozott be, akiket megfelelő stratégiával meg lehetne szerezni. Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu alapítója kiemelte, hogy az AI-alapú lokalizációs megoldások új lehetőségeket nyitnak, ugyanakkor a magyar piac nyelvi védettsége megszűnt. Laczkó Balázs, a Netmarketing és Sneci.hu tulajdonosa szerint az árverseny helyett a szortiment optimalizálása és a prémium ügyfélszolgálat lehet a siker kulcsa. A szakértők egyetértettek abban, hogy a hazai e-kereskedőknek új stratégiákra van szükségük a globális szereplőkkel szemben.
Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetése a fizikai és az online vásárlás jövőjéről szólt, a legismertebb hazai e-kereskedők mondták el, mit várnak a jövőtől. Azecommercee egy elképesztően színesszcénaa, a jelenlévők azt próbálták kitalálni, mivel néznek éppen szembe.
Egy évvel ezelőttig ez egy fejnehéz piac volt itthon, amit három nagy platform uralt, mindenki a piactereken keresztül értékestett, ami persze rengeteg plusz szolgáltatást is nyújtott. Ebbe a viszonylag stabil helyzetbe robbant be a Temu, és a magyar kereskedők elől azóta is elszívja a forgalmat. Egy év alatt 120 milliárdot költöttek el itt a magyarok, és 1,8 millió hazai felhasználót húzott be, akik három havonta minimum kettőt rendelnek.
Mi az oka? Miért működnek ennyire jól és miért nem működnek a magyar szereplők jól – tette fel az első kérdést a résztvevőknek a moderátor, Mondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője.

Gazdasági megközelítésben azt kell látni, hogy a kínai piacon gyakorlatilag nem volt infláció, stagnáló árakon árulnak a szereplők. Ennek az az oka, hogy a fizikai boltot bérköltségét lefaragták, így tudják tartani az árakat - mondta el Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője. A Temu összefogja a gyártókat, amivel komoly piaci előnyre tesz szert, hiszen kvázi beszállítói árakon dolgozik. Az ellátási láncot tehát sikeresen lerövidítették.

Sokáig az Amazon érkezésétől félek a piaci szereplők Deák András, a Libri Bookline Digitális Csatornák igazgatója szerint, sok helyen az egész piacot letarolta, de a Közép-Kelet-Európába valahogy nem törtek be. A Temu viszont 300 ezer új szereplőt terelt az online vásárlás irányába, rájuk például le lehetne csapni és el lehetne szipkázni őket a kínai óriástól megfelelő marketingstratégiával.

Tavaly lépett piacra 22 új országba a Vágyaim.hu, Pörzse Norbert, a webáruház alapítója elmondta, ez úgy sikerült nekik, hogy az adatbázisuk lefordítása gyakorlatilag fillérekbe került, a mesterséges intelligencia pillanatok alatt megoldotta ezt nekik. Ugyanakkor ez visszafelé is igaz,
a magyar nyelvterület védettsége a magyar nyelv miatt megszűnt.

Verseny: más eszközökkel
A Temuval nem kell és nem is lehet versenyezni Laczkó Balázs, a Netmarketing és a Sneci.hu tulajdonosa szerint. Nagyon kis árréssel dolgoznak ezek a gyártók, a nagy tömegű eladás miatt.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Vannak lehetőségeink, de tudomásul kell venni, hogy az aranyidőknek vége van
- fejtette ki. Szerinte a korábbi sémák biztosan csődhöz vezetnek. A Sneci.hu-nál például ezért a szortimentet csökkentették, optimalizálták az elérhető termékek körét. Laczkó Balázs ebben hisz, valamint az ügyfélszolgálatban, és arra biztat mindenkit, harcoljanak ki jobb árakat a csomagküldőknél.

Ehhez a gondolathoz kapcsolódott Pörzse Norbert is, szerinte versenyelőnyt jelenthet a kínai óriással szemben egy működő ügyfélszolgálat, ahogy a megbízhtóság és az ehhez kapcsolódó prémium szolgáltatások – ezzel lehet megnyerni a magyar vásárlókat leghatékonyabban. Laczkó Balázsék továbbmentek, ők az online térben is kialakították a személyességet.
Szilágy Márk György szerint sem életszerű az, hogy árban versenyezzenek a magyar ecommerce szereplők a Temuval, de az ügyfélélmény és az omnichanel megoldások, azaz az online értékesítés melletti fizikai bolt jó megoldások.
Képek:Portfolio
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


