Dél-Afrikában már tavaly megjelent, Nagy-Britanniában most debütál az Omoda 9, a Chery-csoporthoz tartozó márka zászlóshajója.
Az Omoda 5-nél megismert stíluselemeket – hangsúlyos, rombusz-rácsozatú hűtőmaszk, hátrafelé elkeskenyedő profil – alkalmazó óriás ugyanúgy plug-in hibrid rendszert alkalmaz, mint a Jaecoo 7 SHS változata, de az akkumulátor és az erő is nagyobb.





Emlékeztetőül: a Jaecoo az Omoda testvérmárkája, és több országban, így nálunk is egy tető alatt forgalmazzák őket.
A 1,5 literes turbómotorra épülő Super Hybrid System, amelyet az angol sajtóanyag tévesen self-charging (azaz öntöltő, tehát konnektor nélküli) hibridként emleget, itt 449 lóerős rendszerteljesítményt és 700 Nm kombinált forgatónyomatékot biztosít – persze, mert mindkét tengely hajtott, így egy helyett két villanymotort alkalmaz.
Az autó 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, illetve a 34,46 kWh kapacitású akkumulátor egy feltöltésével akár 150 kilométert képes megtenni. Hibrid üzemben 1130 km a teljes hatótávolság, a kombinált CO2-kibocsátás 40 g/km, amiből kiszámolható, hogy 2,5 l/100 km körül alakul a szabványos (nem valós) átlagfogyasztás.
Elektromágneses (adaptív) felfüggesztés, húsz különböző vezetőtámogató rendszer, önparkoló funkció is jut az autóba. A sebességváltó háromfokozatú, hat üzemmódban (öko, normál, sport, sár, hó, terep) használható. A gyártó különösen büszke arra, hogy az utastér zajszintje egy könyvtáréhoz mérhető, városi sebességnél 45,8 dB.
A belső környezet igényes. A digitális műszeregység és az érintőképernyő közös, 24,6 colos átlójú üvegpanel alatt helyezkedik el. Külön klímavezérlő kezelőszervek, hűtött vezeték nélküli telefontöltő, a vezetőoldali fejtámlába épített hangszórókkal szerelt Sony audiorendszer szolgálja a komfortos utazást.
Hangszórók a vezetőülés fejtámaszában, hátulról elérhető vezérlőgombok az utasülésen
A hátsó ülések ugyanúgy motorosan állíthatók, fűthetők és szellőztethetők, mint az elsők, de ülésmemória csak elöl van. Az első utasülés hátulról is tologatható. A napfénytető 1,3 négyzetméteres, a kárpitokat díszítőöltések tagolják, és persze van rejtett hangulatvilágítás.
Cikkünkben a brit importőr által kiadott fényképek közül azokat, amelyeken a jobbkormányos műszerfal, illetve az eltérő kialakítású vezető- és első utasülés látható, vízszintesen megtükröztük. Így azok a nálunk megszokott, balkormányos kialakítást mutatják, viszont előfordulhat, hogy a kezelőszervek elrendezése a ténylegesen balkormányos verzióknál máshogy alakul majd.