Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetése

Indul a harc a Temu ellen: így nyomnák le a kínai webshopot a magyar e-kereskedők

2025. április 2. 13:15

Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetésén a hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplői osztották meg gondolataikat a fizikai és online vásárlás jövőjéről. A diskurzust Mondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője vezette, aki az egyik legégetőbb kérdést tette fel: miért működik ennyire jól a Temu, és miért küzdenek a magyar e-kereskedők? Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője szerint a kínai óriás az ellátási lánc lerövidítésével és alacsony működési költségekkel szerzett versenyelőnyt. Deák András, a Libri-Bookline Digitális Csatornák igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a Temu 300 ezer új online vásárlót hozott be, akiket megfelelő stratégiával meg lehetne szerezni. Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu alapítója kiemelte, hogy az AI-alapú lokalizációs megoldások új lehetőségeket nyitnak, ugyanakkor a magyar piac nyelvi védettsége megszűnt. Laczkó Balázs, a Netmarketing és Sneci.hu tulajdonosa szerint az árverseny helyett a szortiment optimalizálása és a prémium ügyfélszolgálat lehet a siker kulcsa. A szakértők egyetértettek abban, hogy a hazai e-kereskedőknek új stratégiákra van szükségük a globális szereplőkkel szemben.

Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetése a fizikai és az online vásárlás jövőjéről szólt, a legismertebb hazai e-kereskedők mondták el, mit várnak a jövőtől. Azecommercee egy elképesztően színesszcénaa, a jelenlévők azt próbálták kitalálni, mivel néznek éppen szembe.

Egy évvel ezelőttig ez egy fejnehéz piac volt itthon, amit három nagy platform uralt, mindenki a piactereken keresztül értékestett, ami persze rengeteg plusz szolgáltatást is nyújtott. Ebbe a viszonylag stabil helyzetbe robbant be a Temu, és a magyar kereskedők elől azóta is elszívja a forgalmat. Egy év alatt 120 milliárdot költöttek el itt a magyarok, és 1,8 millió hazai felhasználót húzott be, akik három havonta minimum kettőt rendelnek.

Mi az oka? Miért működnek ennyire jól és miért nem működnek a magyar szereplők jól – tette fel az első kérdést a résztvevőknek a moderátor, Mondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője.

Mondovics Péter, a Mastercard marketing managere a Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetésénMondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője a Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetésén

Gazdasági megközelítésben azt kell látni, hogy a kínai piacon gyakorlatilag nem volt infláció, stagnáló árakon árulnak a szereplők. Ennek az az oka, hogy a fizikai boltot bérköltségét lefaragták, így tudják tartani az árakat - mondta el Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője. A Temu összefogja a gyártókat, amivel komoly piaci előnyre tesz szert, hiszen kvázi beszállítói árakon dolgozik. Az ellátási láncot tehát sikeresen lerövidítették.

Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője a Portfolio Retail Day 2025 konferenciánSzilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője a Portfolio Retail Day 2025 konferencián

Sokáig az Amazon érkezésétől félek a piaci szereplők Deák András, a Libri Bookline Digitális Csatornák igazgatója szerint, sok helyen az egész piacot letarolta, de a Közép-Kelet-Európába valahogy nem törtek be. A Temu viszont 300 ezer új szereplőt terelt az online vásárlás irányába, rájuk például le lehetne csapni és el lehetne szipkázni őket a kínai óriástól megfelelő marketingstratégiával.

Deák András, a Libri-Bookline Digitális Csatornák igazgatója a Portfolio Retail Day 2025 konferenciánDeák András, a Libri-Bookline Digitális Csatornák igazgatója a Portfolio Retail Day 2025 konferencián

Tavaly lépett piacra 22 új országba a Vágyaim.hu, Pörzse Norbert, a webáruház alapítója elmondta, ez úgy sikerült nekik, hogy az adatbázisuk lefordítása gyakorlatilag fillérekbe került, a mesterséges intelligencia pillanatok alatt megoldotta ezt nekik. Ugyanakkor ez visszafelé is igaz,

a magyar nyelvterület védettsége a magyar nyelv miatt megszűnt.

Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu webáruház alapítója a Portfolio Retail Day 2025 konferenciánPörzse Norbert, a Vágyaim.hu webáruház alapítója a Portfolio Retail Day 2025 konferencián

Verseny: más eszközökkel

A Temuval nem kell és nem is lehet versenyezni Laczkó Balázs, a Netmarketing és a Sneci.hu tulajdonosa szerint. Nagyon kis árréssel dolgoznak ezek a gyártók, a nagy tömegű eladás miatt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Vannak lehetőségeink, de tudomásul kell venni, hogy az aranyidőknek vége van

 - fejtette ki. Szerinte a korábbi sémák biztosan csődhöz vezetnek. A Sneci.hu-nál például ezért a szortimentet csökkentették, optimalizálták az elérhető termékek körét. Laczkó Balázs ebben hisz, valamint az ügyfélszolgálatban, és arra biztat mindenkit, harcoljanak ki jobb árakat a csomagküldőknél.

Laczkó Balázs, a Netmarketing és a Sneci.hu tulajdonosa a Portfolio Retail Day 2025 konferenciánLaczkó Balázs, a Netmarketing és a Sneci.hu tulajdonosa a Portfolio Retail Day 2025 konferencián

Ehhez a gondolathoz kapcsolódott Pörzse Norbert is, szerinte versenyelőnyt jelenthet a kínai óriással szemben egy működő ügyfélszolgálat, ahogy a megbízhtóság és az ehhez kapcsolódó prémium szolgáltatások – ezzel lehet megnyerni a magyar vásárlókat leghatékonyabban. Laczkó Balázsék továbbmentek, ők az online térben is kialakították a személyességet.

Szilágy Márk György szerint sem életszerű az, hogy árban versenyezzenek a magyar ecommerce szereplők a Temuval, de az ügyfélélmény és az omnichanel megoldások, azaz az online értékesítés melletti fizikai bolt jó megoldások.

Képek:Portfolio

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 6. vasárnap
Vilmos, Bíborka
14. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. április 5. 19:22
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33