Az elhúzódó rossz idő után végre megérkezett a tavasz: süt a nap és már egy pulcsi is elég, ha kimerészkedünk otthonról.

Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetésén a hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplői osztották meg gondolataikat a fizikai és online vásárlás jövőjéről. A diskurzust Mondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője vezette, aki az egyik legégetőbb kérdést tette fel: miért működik ennyire jól a Temu, és miért küzdenek a magyar e-kereskedők? Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője szerint a kínai óriás az ellátási lánc lerövidítésével és alacsony működési költségekkel szerzett versenyelőnyt. Deák András, a Libri-Bookline Digitális Csatornák igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a Temu 300 ezer új online vásárlót hozott be, akiket megfelelő stratégiával meg lehetne szerezni. Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu alapítója kiemelte, hogy az AI-alapú lokalizációs megoldások új lehetőségeket nyitnak, ugyanakkor a magyar piac nyelvi védettsége megszűnt. Laczkó Balázs, a Netmarketing és Sneci.hu tulajdonosa szerint az árverseny helyett a szortiment optimalizálása és a prémium ügyfélszolgálat lehet a siker kulcsa. A szakértők egyetértettek abban, hogy a hazai e-kereskedőknek új stratégiákra van szükségük a globális szereplőkkel szemben.
Portfolio Retail Day 2025 konferencia II. szekciójának második panelbeszélgetése a fizikai és az online vásárlás jövőjéről szólt, a legismertebb hazai e-kereskedők mondták el, mit várnak a jövőtől. Azecommercee egy elképesztően színesszcénaa, a jelenlévők azt próbálták kitalálni, mivel néznek éppen szembe.
Egy évvel ezelőttig ez egy fejnehéz piac volt itthon, amit három nagy platform uralt, mindenki a piactereken keresztül értékestett, ami persze rengeteg plusz szolgáltatást is nyújtott. Ebbe a viszonylag stabil helyzetbe robbant be a Temu, és a magyar kereskedők elől azóta is elszívja a forgalmat. Egy év alatt 120 milliárdot költöttek el itt a magyarok, és 1,8 millió hazai felhasználót húzott be, akik három havonta minimum kettőt rendelnek.
Mi az oka? Miért működnek ennyire jól és miért nem működnek a magyar szereplők jól – tette fel az első kérdést a résztvevőknek a moderátor, Mondovics Péter, a Digitális Kereskedelmi Szövetség képviselője.

Gazdasági megközelítésben azt kell látni, hogy a kínai piacon gyakorlatilag nem volt infláció, stagnáló árakon árulnak a szereplők. Ennek az az oka, hogy a fizikai boltot bérköltségét lefaragták, így tudják tartani az árakat - mondta el Szilágyi Márk György, a Daktela ügyvezetője. A Temu összefogja a gyártókat, amivel komoly piaci előnyre tesz szert, hiszen kvázi beszállítói árakon dolgozik. Az ellátási láncot tehát sikeresen lerövidítették.

Sokáig az Amazon érkezésétől félek a piaci szereplők Deák András, a Libri Bookline Digitális Csatornák igazgatója szerint, sok helyen az egész piacot letarolta, de a Közép-Kelet-Európába valahogy nem törtek be. A Temu viszont 300 ezer új szereplőt terelt az online vásárlás irányába, rájuk például le lehetne csapni és el lehetne szipkázni őket a kínai óriástól megfelelő marketingstratégiával.

Tavaly lépett piacra 22 új országba a Vágyaim.hu, Pörzse Norbert, a webáruház alapítója elmondta, ez úgy sikerült nekik, hogy az adatbázisuk lefordítása gyakorlatilag fillérekbe került, a mesterséges intelligencia pillanatok alatt megoldotta ezt nekik. Ugyanakkor ez visszafelé is igaz,
a magyar nyelvterület védettsége a magyar nyelv miatt megszűnt.

Verseny: más eszközökkel
A Temuval nem kell és nem is lehet versenyezni Laczkó Balázs, a Netmarketing és a Sneci.hu tulajdonosa szerint. Nagyon kis árréssel dolgoznak ezek a gyártók, a nagy tömegű eladás miatt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vannak lehetőségeink, de tudomásul kell venni, hogy az aranyidőknek vége van
- fejtette ki. Szerinte a korábbi sémák biztosan csődhöz vezetnek. A Sneci.hu-nál például ezért a szortimentet csökkentették, optimalizálták az elérhető termékek körét. Laczkó Balázs ebben hisz, valamint az ügyfélszolgálatban, és arra biztat mindenkit, harcoljanak ki jobb árakat a csomagküldőknél.

Ehhez a gondolathoz kapcsolódott Pörzse Norbert is, szerinte versenyelőnyt jelenthet a kínai óriással szemben egy működő ügyfélszolgálat, ahogy a megbízhtóság és az ehhez kapcsolódó prémium szolgáltatások – ezzel lehet megnyerni a magyar vásárlókat leghatékonyabban. Laczkó Balázsék továbbmentek, ők az online térben is kialakították a személyességet.
Szilágy Márk György szerint sem életszerű az, hogy árban versenyezzenek a magyar ecommerce szereplők a Temuval, de az ügyfélélmény és az omnichanel megoldások, azaz az online értékesítés melletti fizikai bolt jó megoldások.
Képek:Portfolio

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


